Ik stap voor 1 euro meer over van internetpakket Complete naar internetpakket Elite. Ik heb nu een witte Connectbox en krijg zo lees ik een Connectbox V2.
Kan ik de Connectbox simpelweg omwisselen of moet ik nog extra instellingshandelingen doen?
* Bericht aangevuld door moderator *
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je ontvangt inderdaad het zwarte SmartWifi modem (Sagemcom F3896) bij een upgrade naar Internet Elite. Het template van de mail die je hebt ontvangen is wat verouderd. De Connectbox v2 is eigenlijk de Connectbox Giga (Arris TG3492) welke niet meer toegestuurd wordt. De Sagemcom F3896 heet intern modem v2+.
In principe kun je het modem inderdaad 1:1 vervangen. Het is wel mogelijk dat je bepaalde configuratie opnieuw moet invoeren. Een aangepaste SSID (netwerknaam) blijft wel behouden indien automatische backup is ingeschakeld in SmartWifi web.
Mogelijk is de coaxinstallatie nog wel aan een upgrade toe, het genoemde type modem is namelijk een nieuwer soort modem dan de Connectbox v1 (DOCSIS 3.1 i.p.v. EuroDOCSIS 3.0) en stelt hogere eisen aan het signaal. Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je ontvangt inderdaad het zwarte SmartWifi modem (Sagemcom F3896) bij een upgrade naar Internet Elite. Het template van de mail die je hebt ontvangen is wat verouderd. De Connectbox v2 is eigenlijk de Connectbox Giga (Arris TG3492) welke niet meer toegestuurd wordt. De Sagemcom F3896 heet intern modem v2+.
In principe kun je het modem inderdaad 1:1 vervangen. Het is wel mogelijk dat je bepaalde configuratie opnieuw moet invoeren. Een aangepaste SSID (netwerknaam) blijft wel behouden indien automatische backup is ingeschakeld in SmartWifi web.
Mogelijk is de coaxinstallatie nog wel aan een upgrade toe, het genoemde type modem is namelijk een nieuwer soort modem dan de Connectbox v1 (DOCSIS 3.1 i.p.v. EuroDOCSIS 3.0) en stelt hogere eisen aan het signaal. Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?
AOP (btv 1 IEC-NL), splitter (POA 01-UPC) en modemkabel (IEC/F groen/rood) zijn prima en up-to-date. De TV-kabel ziet er ook goed uit. Bij het nieuwe modem ontvang je overigens mogelijk een nieuwe splitter + modemkabel (POA-254 + F/F rood/rood), beste is om het huidige aansluitmateriaal daardoor te vervangen.
Het kapje van de splitter veroorzaakt soms problemen, kun je dit verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Is op de zwarte kabel direct een TV/decoder aangesloten (al of niet via een contactdoos) of gebruik je ook een versterker of tweede splitter? Het grijze apparaat onder het AOP is mogelijk een versterker, maar niet een type waar ik zelf bekend mee ben.
De zwarte kabel komt rechtstreeks van de meterkast en ik gebruik geen versterker. Het grijze apparaat is overigens buiten werking. Ik wacht nu het nieuwe modem af. Ben benieuwd.
Ik heb de modem binnen. Is de aansluiting voor de coax kabel aan de achterzijde er een met schroefdraad?
?
Het is een F-aansluiting, ieder type kabelmodem maakt van deze aansluiting gebruik.
Als je een POA-254 + F/F-kabel rood/rood hebt ontvangen bij het modem, dan kun je de huidige POA 01-UPC + IEC/F-kabel groen/rood het beste door die nieuwe onderdelen vervangen. Anders kun je het nieuwe modem op de huidige kabel aansluiten. Zorg er dan wel voor dat je het kapje van de POA 01-UPC verwijdert, zoals eerder aangegeven. In beide gevallen druk je de connector met rode ring simpelweg op de F-aansluiting, hier is wat kracht voor nodig.
Ik heb de modem binnen. Is de aansluiting voor de coax kabel aan de achterzijde er een met schroefdraad? Zo nee, hoe ver moet de coax stekker erop duwen?
Je hebt deze vraag een half uur geleden al gesteld en ik heb daar toen direct op gereageerd.
Ja, ging even mis. Bedankt. Ga ermee aan de slag.
Kan ik de oude connectbox weggooien of terugsturen?
@formadvies Heb je die met typenummer CH7465LG-ZG? Dan mag die naar de milieustraat. Anders mag ie terug naar ons! Ziggo apparaten terugsturen | Klantenservice | Ziggo
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.