Internetsnelheid.
Met de speedtest van Ziggo heb ik 82 Mbps downloadsnelheid en 29 Mbps uploadsnelheid gemeten. Volgens mijn abonnement zou ik resp. 300 Mbit/s en 30 Mbit/s moeten halen ? Zie ik dit goed ? (PC is verbonden via kabel met het modem.)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Super...zeker in combinatie met een wifipod.....de zwakke schakel is nu mijn PC...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Snelheid net onder de 100mb is vrijwel altijd een ''fast'' verbinding ipv. een giga verbinding.
Een slecht contact of gebroken draad in de utp kabel kunnen dit veroorzaken.
Ook dient de kabel minimaal cat 5e zijn.
Ten slotte moet alle apparatuur op giga ingesteld staan. (netwerkkaart/router/switch)
heb je al een andere utp kabel
geprobeerd ?
en hoe is de snelheid via wifi en of een ander apparaat ?
Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dit is de snelheid gemeten via mijn laptop met Wifi .
De splitter is 2 weken geleden door Ziggo vernieuwd.
Ik heb ooit een overzicht gemaakt via Belarc waar alle gegevens instaan. Hoe pas ik mijn "Giga"aan in mij apparatuur ?
Dit staat in het overzicht van Belrac :
Snelheid van de verbinding: | 1 Gbps |
"Hoe pas ik mijn "Giga"aan in mij apparatuur ?"
Waarom zou je dit aan willen passen? Dit geeft de mogelijke maximale snelheid aan van je netwerk adapter.
Heb je al een andere netwerkkabel kunnen proberen?
Welk modem heb je precies?
Mogelijk moet die vernieuwd worden als die niet meer hedendaags is.
Ik heb nog geen andere netwerkkabel geprobeerd (de kabel is 20 meter..Dan zal ik de PC moeten gaan verplaatsen dichter naar het modem toe..)
Het modem is een Ubee EVM321B
Met de laptop meet ik: download / upload 13.6 /28.1 Mbps
het aop ziet er prima uit
wel is de downstream aan de hoge kant
en heb je een oud modem als het probleem met een andere utp kbel
nog niet is opgelost dan is het omruilen van het huidige modem door een connectbox
de beste volgende stap een moderator kan dat voor je regelen
zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen
dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen
Ik ga zsm een andere kabel proberen (in mijn profiel staat al mijn postcode en huisnummer)
Ik vond de snelheid van mijn laptop (via wifi) trouwens ook niet snel ...
Nieuwe kabel geprobeerd met de laptop.
Resultaat: download / upload Mbps 266 / 30 Mbps.
Slechte kabel dus.
Maar wil het moden wel graag omruilen voor een nieuwe versie
Hi @HenZig,
Jammer dat het niet heeft geholpen. Ik ga je modem omruilen! Binnen 5 werkdagen heb je een nieuwe in huis, houd ons op de hoogte!
@HenZig We zijn er benieuwd naar je bevindingen met het nieuwe modem. Werkt alles inmiddels naar tevredenheid?
@HenZig Het is al een poosje stil onder dit topic. We zijn erg benieuwd of alles naar wens werkt sinds je het nieuwe modem in gebruik genomen hebt
@HenZig Hoe bevalt het nieuwe modem?
Super...zeker in combinatie met een wifipod.....de zwakke schakel is nu mijn PC...
@HenZig Fijn om te lezen dat het SmartWifi i.c.m. de WifiPods goed functioneert! 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.