1
Vraag
2
Reacties
FFikke

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetsnelheid: Kom bedraad tot 48Mbps (ipv 500)

Hoi!

 

Ik zou 500Mbits moeten hebben maar kom met bedraad maar tot 48Mbs.

 

De modem de ik heb is de Cisco EPC3925 met een POA-3IEC-NL splitter.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@FFikke Het gaat om een zakelijk account zie ik. Wij kunnen hier tot op bepaalde hoogte ondersteuning bieden voor zakelijke accounts. Ik heb het modem omgewisseld en de nieuwe aansluitmaterialen zijn ook onderweg. Binnen 2-3 dagen heb je alles in huis. 

 

De monteur die je AOP komt vervangen staat ingepland op dinsdag 24-08-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen/annuleren via mijn Ziggo.

Bekijk in context

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Die aanpassing heb ik voor je geregeld! Nu nog een topverbinding en je bent helemaal voorzien. Houd ons op de hoogte!

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Welk abonnement heb je? De snelheden van Internet Max (500/40 Mbps) zijn inmiddels verhoogd naar 600/40 Mbps.

 

De EPC3925 is een verouderd modem en ongeschikt voor de downloadsnelheid van jouw abonnement. Verder kan de POA-3IEC-NL beter vervangen worden door een POA-01-B of POA 01-UPC i.v.m. het stoppen van analoge radio.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

FFikke
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kabel van inkomend signaal : TRATEC RLA75E Cenelec Class A.

Bekabeld internet is CAT6a shielded. Snelheid getest om CAT5E kabel en zelfde resultaat.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie op de foto ook een aantal verbeterpunten. Op het signaal zie ik verder duidelijk ruis ((un)correctable RS errors).

 

Samengevat zou ik het volgende adviseren:

 

  • Nieuw modem (Connect Box), vervangt EPC3925
  • Nieuw AOP (btv 1 IEC-NL), vervangt TRAS-1000 of ouder (monteursafspraak vereist)
  • Nieuwe splitter(s) (POA 03-UPC of 2× POA-01-B/POA 01-UPC), vervangt/vervangen POA-3IEC-NL en verouderde TV-splitter
  • Nieuwe aansluitkabel (IEC/F) t.b.v. modem
  • Nieuwe stekkers op TV-kabels

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuw modem, nieuw aansluitmateriaal en een monteursafspraak inplannen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

FFikke
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
FFikke
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok dan heb ik de hoop dat alles OK komt. Adresgegevens zijn ingevuld

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@FFikke Het gaat om een zakelijk account zie ik. Wij kunnen hier tot op bepaalde hoogte ondersteuning bieden voor zakelijke accounts. Ik heb het modem omgewisseld en de nieuwe aansluitmaterialen zijn ook onderweg. Binnen 2-3 dagen heb je alles in huis. 

 

De monteur die je AOP komt vervangen staat ingepland op dinsdag 24-08-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen/annuleren via mijn Ziggo.

FFikke
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helemaal top! Ja heb bedrijf aan huis dus inderdaad zakelijk. Kan je de naam ook veranderen naar naam van het bedrijf:

Fire+ResQ bv

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Die aanpassing heb ik voor je geregeld! Nu nog een topverbinding en je bent helemaal voorzien. Houd ons op de hoogte!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic