1
Vraag
2
Reacties
JHollenberg

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internetsignaal valt regelmatig weg

Sinds vorige week gebeurd het regelmatig dat de wifi verbinding wegvalt om na een paar minuten weer online te zijn. Erg storend omdat ik een NAS heb staan waar meerdere mensen gebruik van maken en dus storing ondervinden.

Als ik in het modem kijk zie ik de volgende melding vooral voorbij komen:

 

Illegal - Dropped INPUT packet: src=63.32.211.6 MAC=00:01:5C:62:82:46;CM-MAC=ac:22:05:74:d8:c3;CMTS-MAC=00:01:5c:62:82:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Iemand enig idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om het modem in bridge mode te (laten) zetten.

 

Zou je volledige downstream-tabellen willen plaatsen (2× 24 rijen)?

 

De splitter (POA-3IEC-NL) kan het beste vervangen worden door een POA-01-B i.v.m. de open radio-aansluiting, die de installatie gevoelig maakt voor instraling. Bij de POA-01-B hoort een nieuwe aansluitkabel (IEC/F) voor het modem.

Bekijk in context

14 Reacties 14
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Deze melding heeft betrekking op de firewall van de Connect Box en heeft niet met uitval van de internetverbinding te maken.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

JHollenberg
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het modem zelf is verbonden met een Linksys Mesh systeem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om het modem in bridge mode te (laten) zetten.

 

Zou je volledige downstream-tabellen willen plaatsen (2× 24 rijen)?

 

De splitter (POA-3IEC-NL) kan het beste vervangen worden door een POA-01-B i.v.m. de open radio-aansluiting, die de installatie gevoelig maakt voor instraling. Bij de POA-01-B hoort een nieuwe aansluitkabel (IEC/F) voor het modem.

JHollenberg
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voor ik het vergeet, natuurlijk alvast hartelijk dank voor je hulp en expertise.

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Bij dit soort bochten is een kabelbreuk of verminderde afscherming niet denkbeeldig.

Steefb_0-1629888701024.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie in de DS/US-gegevens geen bijzonderheden sinds de laatste herstart van het modem. Zou je tenslotte nog de log van het modem (waar de firewall-melding in voorkwam) willen plaatsen?

 

Zoals terecht door @Steefb opgemerkt is de buigradius van de F-kabel naar het modem te klein. Gezien het AOP dicht bij de vloer is geplaatst, kun je de splitter het beste ondersteboven plaatsen of een kwartslag draaien, zodat de kabels niet overmatig gebogen worden.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe splitter (POA-01-B) en aansluitkabel (IEC/F) voor het modem toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

JHollenberg
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zal de splitter op een andere wijze gaan plaatsen.

Adresgegevens staan op de pagina.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In de log zie ik geen teken dat de uitval op het modem betrekking had. Vermoedelijk had dit met de eigen router te maken.

 

Ik adviseer om het modem in bridge mode te laten zetten door Ziggo. Dit kan diverse problemen oplossen. Je dient in dat geval wel alle netwerkapparatuur achter eigen router aan te sluiten.

JHollenberg
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga een en ander in gang zetten.

Mocht het daarna opgelost zijn, zal ik dit bericht als oplossing aangeven.

 

Bedankt voor je hulp.

 

Joop

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Graag gedaan! Laat het gerust weten als je verder/later nog vragen hebt.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Welkom op de Ziggo Community @JHollenberg!  Je bent al op weg geholpen. Ik zie dat je modem nog niet in bridge mode staat. Als wij dit voor je in orde kunnen maken dan hoor ik dat graag. 

JHollenberg
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lotte,

Ik wacht nog op een nieuwe ethernet switch die vanmiddag wordt geleverd. Hierna kom ik in de lucht om het modem in bridge mode te zetten.

JHollenberg
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag Lotte,

 

Wil jij het modem in Bridge Modus plaatsen?

 

Dankjewel

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Jazeker, ik heb het gelijk voor je geregeld @JHollenberg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic