Goeiedag,
Wij hebben sinds oktober vorig jaar internetproblemen.
Wij ervaren bijna elke dag een uitval van circa 30sec - 2min waarbij wij wel de connectie met de router behouden maar geen internet hebben.
Via de klantenservice werd ons gezegd dat wij packet loss hebben, en is er uiteindelijk de AOP, splitter en een kabel vervangen.
Dit heeft het probleem niet opgelost maar wel licht verminderd.
Vandaag hadden wij wat ergere problemen met tenminste 20 min uitval waarbij een restart zelfs niet hielp, maar dit hoeft niet gerelateerd te zijn.
Wij hebben een compal connectbox.
Deze zie ik langskomen in de geschiedenis, kan dit onze problemen veroorzaken?
Illegal - Dropped INPUT packet: src=40.113.110.67 MAC=00:17:10:93:E1:10;CM-MAC=34:2c:c4:cc:a0:8e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Dankuwel voor eventuele hulp.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De downstream- en upstream-waarden zijn goed tot zeer goed. De 'Illegal' events zijn afkomstig van de firewall en duiden niet op een probleem, het gaat hier om inkomende verbindingen vanaf internet die worden geblokkeerd. Kun je de volledige gegevens van het tabblad Netwerk historie plaatsen?
Voor de zekerheid: kun je een foto plaatsen van AOP, splitter en kabels?
Tenslotte: kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De downstream- en upstream-waarden zijn goed tot zeer goed. De 'Illegal' events zijn afkomstig van de firewall en duiden niet op een probleem, het gaat hier om inkomende verbindingen vanaf internet die worden geblokkeerd. Kun je de volledige gegevens van het tabblad Netwerk historie plaatsen?
Voor de zekerheid: kun je een foto plaatsen van AOP, splitter en kabels?
Tenslotte: kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.
Vooralsnog zie ik geen directe oorzaak voor de problemen die je ervaart. Helaas zijn de events ouder dan 19:53 (er lijkt toen een reset of nieuwe verbindingsopbouw te zijn geweest) inmiddels uit de log verdwenen. Kun je bij problemen opnieuw de gegevens van het tabblad Netwerkhistorie plaatsen?
Gebruik je naast de modemrouter nog andere netwerkapparatuur, zoals een losse router, switch of access points? Ervaar je problemen met ethernet of Wi-Fi of beide? Speelt dit op meerdere apparaten tegelijk?
Er is een Ziggo C7 verbonden en er is een tp-link splitter
Ik zal de geschiedenis dan posten
Het is ervaren op een computer verbonden over ethernet en de problemen zijn zowel op die C7 en op het netwerk van de connectbox ervaren.
Met 'splitter' bedoel je waarschijnlijk een switch? Kun je aangeven hoe e.e.a. is aangesloten?
De C7 van Ziggo (deze is overigens wel op leeftijd) is alleen een switch + AP (met standaard firmware) en creëert dus geen apart LAN/subnet.
De computer is direct aangesloten aan de connectbox
De C7 is aangesloten via de switch
Firmware is standaard
@powerbee problemen met internet zijn nooit leuk, dus goed dat je dit even komt aankaarten, welkom!
Spelen de kuren nog?
@tobiastheebe heb je iets aan de laatste aanvulling van de klant?
@Jacob tobiastheebe
Mogelijk heeft de firewall aanpassing het gefixted
@tobiastheebeDankuwel voor uw hulp
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.