1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
powerbee

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetproblemen - elke dag uitval

Goeiedag,

Wij hebben sinds oktober vorig jaar internetproblemen.

Wij ervaren bijna elke dag een uitval van circa 30sec - 2min waarbij wij wel de connectie met de router behouden maar geen internet hebben. 

Via de klantenservice  werd ons gezegd dat wij packet loss hebben, en is er uiteindelijk de AOP, splitter en een kabel vervangen. 

Dit heeft het probleem niet opgelost maar wel licht verminderd.

Vandaag hadden wij wat ergere problemen met tenminste 20 min uitval waarbij een restart zelfs niet hielp, maar dit hoeft niet gerelateerd te zijn. 

Wij hebben een compal connectbox.

Deze zie ik langskomen in de geschiedenis, kan dit onze problemen veroorzaken?

Illegal - Dropped INPUT packet: src=40.113.110.67 MAC=00:17:10:93:E1:10;CM-MAC=34:2c:c4:cc:a0:8e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Dankuwel voor eventuele hulp.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35142Posts
  • 2593Oplossingen
  • 17683Likes

De downstream- en upstream-waarden zijn goed tot zeer goed. De 'Illegal' events zijn afkomstig van de firewall en duiden niet op een probleem, het gaat hier om inkomende verbindingen vanaf internet die worden geblokkeerd. Kun je de volledige gegevens van het tabblad Netwerk historie plaatsen?

 

Voor de zekerheid: kun je een foto plaatsen van AOP, splitter en kabels?

 

Tenslotte: kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35142Posts
  • 2593Oplossingen
  • 17683Likes

De downstream- en upstream-waarden zijn goed tot zeer goed. De 'Illegal' events zijn afkomstig van de firewall en duiden niet op een probleem, het gaat hier om inkomende verbindingen vanaf internet die worden geblokkeerd. Kun je de volledige gegevens van het tabblad Netwerk historie plaatsen?

 

Voor de zekerheid: kun je een foto plaatsen van AOP, splitter en kabels?

 

Tenslotte: kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

powerbee
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instelling verandert.

Foto zit erbij.

Ook de Netwerk historie

 
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35142Posts
  • 2593Oplossingen
  • 17683Likes

Vooralsnog zie ik geen directe oorzaak voor de problemen die je ervaart. Helaas zijn de events ouder dan 19:53 (er lijkt toen een reset of nieuwe verbindingsopbouw te zijn geweest) inmiddels uit de log verdwenen. Kun je bij problemen opnieuw de gegevens van het tabblad Netwerkhistorie plaatsen?

 

Gebruik je naast de modemrouter nog andere netwerkapparatuur, zoals een losse router, switch of access points? Ervaar je problemen met ethernet of Wi-Fi of beide? Speelt dit op meerdere apparaten tegelijk?

powerbee
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is een Ziggo C7 verbonden en er is een tp-link splitter

Ik zal de geschiedenis dan posten

Het is ervaren op een computer verbonden over ethernet en de problemen zijn zowel op die C7 en op het netwerk van de connectbox ervaren.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35142Posts
  • 2593Oplossingen
  • 17683Likes

Met 'splitter' bedoel je waarschijnlijk een switch? Kun je aangeven hoe e.e.a. is aangesloten?

 

De C7 van Ziggo (deze is overigens wel op leeftijd) is alleen een switch + AP (met standaard firmware) en creëert dus geen apart LAN/subnet.

powerbee
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De computer is direct aangesloten aan de connectbox

De C7 is aangesloten via de switch

Firmware is standaard 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1905Likes

@powerbee problemen met internet zijn nooit leuk, dus goed dat je dit even komt aankaarten, welkom!

Spelen de kuren nog?

@tobiastheebe heb je iets aan de laatste aanvulling van de klant? 

powerbee
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jacob  tobiastheebe 

Mogelijk heeft de firewall aanpassing het gefixted

@tobiastheebeDankuwel voor uw hulp