Vraag
Reacties
Oplossing
lol244
Level 4

Internetproblem: verzoek om Connectbox (Arris) om te ruilen

Goedendag,

Ik heb het verzoek om mijn huidige modem (Connextbox) om te wisselen voor een Ubee variant (1318ZG?). Mijn abonnement en bijbehorende snelheid is prima en volgens mij zijn de waarden in mijn modem ook goed al zie ik wel getallen afwijken, maar weet niet of dat hoort?, voor het gemak heb ik deze getallen toegevoegd bij dit bericht. Wanneer ik verbonden ben met het internet (kabel en wifi) dan ervaar ik dat webpagina’s af en toe langzaam reageren. Daarnaast ervaart ik dat wanneer er gebruik wordt gemaakt van een virtuele desktop dat deze “lag’t.” en merk dit bijvoorbeeld bij de bewegingen van mijn muis. Dit heb ik niet wanneer ik gebruik maak van een willekeurig andere verbinding. 

Zojuist ook een ping gedaan naar Google DNS 8.8.8.8. en zie daar ook variërende response tijden van 20ms tot en 227 ms (zie screenshot). Ik lees in de diverse topics veel over de Puma6 chip (en de uitgekomen update) van de Connectbox en herken mijn situatie hier (grotendeels) in. De Puma6 test uitgevoerd en het resulteert toont enkele rode blokken, wat meer oranje en gele blokken en de rest aangevuld met groene blokjes. 

Vandaar mijn verzoek om een modem wissel aan te vragen en hopelijk lost dit een aantal problemen op. 

Ik ben mij bewust dat er geen WiFi aanwezig is op het modem en dit maakt mij niet uit gezien het feit dat ik gebruik maak van de Deco M4.

Ik hoor graag wat er mogelijk is, mochten er andere suggesties zijn die het probleem kunnen oplossen dan hoor ik het natuurlijk ook graag. 

PS: Port Forwarding en IPv4 is voor mij een vereiste (fUPC gebied).

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
25 Reacties 25
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@lol244 Bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb een monteur ingepland op zaterdag 7 mei tussen 08:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. 

0 Kudos
lol244
Level 4
Topicstarter

@Lotte Dank voor het inplannen. Zou jij nog antwoord kunnen geven op mijn eerdere vraag?

"Is de oorzaak hiervan altijd het signaal dat binnenkomt vanuit Ziggo of kan dit ook veroorzaakt worden door apparaten in het netwerk?" 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@lol244 Excuses die had ik over het hoofd gezien! De oorzaak is helaas niet altijd het signaal, het kan zijn dat externe apparatuur deze storing veroorzaakt, denk hier bijvoorbeeld aan een eigen router. 

0 Kudos
lol244
Level 4
Topicstarter

Mijn modem is door de monteur vervangen (Arris vs Comptal) en merk in elk geval iets van verbetering, al kan ik nog niet helemaal beoordelen of het weg is.

De Puma6 chip test toont in elk geval een beter (/groener) beeld en wat me opvalt is dat de lokale interface van de modem een stukje sneller is.

Wel wat mij op dat in de Connect box interface één kanaal, nummer 24 een groot aantal "post errors" te zien is.ModemWaarde.png

Even afhankelijk of het functioneel blijft werken zoals het nu doet en of ik de gemelde problemen de komende weken nog voor blijven doen. Moeten we hier iets mee? 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

komende tijd even in de gaten houden

als de verbinding snel en stabiel is en de post errors niet te snel oplopen is het geen probleem

natuurlijk is het beter als de post errors zo dicht mogelijk bij de 0 zitten 

0 Kudos
lol244
Level 4
Topicstarter

Overal kan ik zeggen dat het beter dan daarvoor en werkbaar en dat is het belangrijkste. 

Als ik kijk  naar de waardes (status na vier dagen), is onderstaand het resultaat. Voornamelijk kanaal 24 lijkt zich te 'misdragen'. 

Schermafbeelding 2022-06-19 om 10.59.51.png

Als het niet belangrijk is om hier iets mee te doen, dan lijkt het mij goed om het hier voorlopig bij te laten. Mochten zich weer functionele problemen voordoen, kan ik hem altijd heropenen.

0 Kudos