1
Vraag
2
Reacties
lol244

Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Internetproblem: verzoek om Connectbox (Arris) om te ruilen

Goedendag,

 

Ik heb het verzoek om mijn huidige modem (Connextbox) om te wisselen voor een Ubee variant (1318ZG?). Mijn abonnement en bijbehorende snelheid is prima en volgens mij zijn de waarden in mijn modem ook goed al zie ik wel getallen afwijken, maar weet niet of dat hoort?, voor het gemak heb ik deze getallen toegevoegd bij dit bericht. Wanneer ik verbonden ben met het internet (kabel en wifi) dan ervaar ik dat webpagina’s af en toe langzaam reageren. Daarnaast ervaart ik dat wanneer er gebruik wordt gemaakt van een virtuele desktop dat deze “lag’t.” en merk dit bijvoorbeeld bij de bewegingen van mijn muis. Dit heb ik niet wanneer ik gebruik maak van een willekeurig andere verbinding. 

 

Zojuist ook een ping gedaan naar Google DNS 8.8.8.8. en zie daar ook variërende response tijden van 20ms tot en 227 ms (zie screenshot). Ik lees in de diverse topics veel over de Puma6 chip (en de uitgekomen update) van de Connectbox en herken mijn situatie hier (grotendeels) in. De Puma6 test uitgevoerd en het resulteert toont enkele rode blokken, wat meer oranje en gele blokken en de rest aangevuld met groene blokjes. 

 

Vandaar mijn verzoek om een modem wissel aan te vragen en hopelijk lost dit een aantal problemen op. 

Ik ben mij bewust dat er geen WiFi aanwezig is op het modem en dit maakt mij niet uit gezien het feit dat ik gebruik maak van de Deco M4.

 

Ik hoor graag wat er mogelijk is, mochten er andere suggesties zijn die het probleem kunnen oplossen dan hoor ik het natuurlijk ook graag. 

 

PS: Port Forwarding en IPv4 is voor mij een vereiste (fUPC gebied).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@lol244 Bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb een monteur ingepland op zaterdag 7 mei tussen 08:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. 

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie sowieso al ruis op je modem wat niet te repareren pakketten oplevert, zijnde de Fouten na RS, die moeten 0 zijn en dan is de tijd voor je een goed pakket terugkrijgt logischerwijs langer.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de Ubee 1318ZG is een zakelijk modem en wordt alleen bij uitzondering aan particuliere geleverd.

eerst moeten alle mogelijk oorzaken zijn uitgesloten ook mag er geen ruis op de coax zitten en moet indien verouderd het aop vervangen zijn door een monteur

lol244
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Bert,

 

De aansluiting is twee jaar oud (nieuwbouw woning) en in het verleden is er al eens een monteur geweest voor een ander probleem. De aansluiting is toen ook gecontroleerd, de kabel aangepast (voor de zekerheid gaf de monteur aan) en is goed bevonden. Vreemd dat de waardes niet goed zijn op dit moment. 

 

Ik heb de gevraagde foto's toegevoegd aan dit topic. 

 

@anoniemforum Door de verschillende topics te lezen heb ik dat inderdaad begrepen. Ik hoop dat we alle zaken kunnen uitsluiten of eventueel geconstateerde issues kunnen oplossen. Het belangrijkste is dat het probleem wordt opgelost, maar als eerder genoemde geen soelaas biedt dan lijkt mij dit reëel om te proberen. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Voor alle zekerheid:

 

lol244
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@Bert  Zojuist het kapje weggehaald en de modem voorzien van een herstart.

 

Bijgevoegd vinden jullie de nieuwe modem waarden. Weet niet of het relevant is zo kort na een herstart, maar voor de zekerheid toch even gedeeld. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat ziet er al anders uit, maar laat vandaag nog eens de 2e pagina van de downstream zien en beschrijf je internet ervaringen?

lol244
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@Bert Het is lastig te beoordelen wat het effect ervan is op mijn gebruik. Ik heb er namelijk soms last van, in elk geval tot nu geen last gehad. 

 

De 2e pagina met de waardes van de downstream laten geen fouten zien "na de RS" en zo te lezen is dat positief. Wel zie ik dat de fouten "voor de RS" aanwezig zijn, maar kan het aantal niet voldoende inschatten om te bepalen of dit goed of fout is. 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.980
2Locked40.340
3Locked38.950
4Locked40.390
5Locked38.9120
6Locked38.980
7Locked38.670
8Locked38.660
9Locked38.670
10Locked40.380
11Locked38.970
12Locked38.960
13Locked38.960
14Locked38.660
15Locked38.990
16Locked38.970
17Locked38.930
18Locked38.6120
19Locked38.6140
20Locked38.980
21Locked38.620
22Locked38.600
23Locked38.6430
24Locked38.9220

 

Daarnaast heb ik de Puma6 test opnieuw uitgevoerd waar in dit forum een aantal keer naar gerefereerd wordt en die toont een beter (kleur)beeld maar laat nog een aantal rode vlakken zien. 

Puma6 test.png

 

 

 

Zojuist wederom een aantal keer een ping uitgevoerd naar Google DNS (8.8.8.8) en zie daar nog wel hogere ping tijden kort achter elkaar.

 

Ping.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@lol244 Dat ziet er al een stuk beter uit.

Fouten voor RS zijn gerepareerde pakketjes, zo weinig kun je bijna niet merken.

Hou het even in de gaten en meld over een paar dagen je ervaringen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@lol244 via deze nog van harte welkom op de Ziggo Community. Kuren met je internetverbinding zijn nooit leuk en niet de bedoeling.

 

Top dat je zelf zoveel hebt gedeeld. Zoals je wel hebt gezien komt er dan vaak hulp uit alle hoeken.  Ik ben erg benieuwd hoe het er nu allemaal voor staat. Gaat het beter? 

lol244
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Hoi @Jacob en @Bert 

 

Afgelopen dagen minder gebruik gemaakt van een VDI-omgeving, maar merk op andere devices dat pagina's niet altijd direct willen laden. Een F5 (soms iets vaker) en dan werkt het weer wel. Dat voor nu vanuit een functioneel perspectief 😉

 

Ik heb de laatste waarden toegevoegd bij dit bericht en zie dat er op kanaal 24 "fouten voor RS" zitten en dat schijnt niet goed te zijn? En op de upstream views zie ik zogenaamde T3- fouten. Zegt jullie deze (technische) combi jullie iets?Schermafbeelding 2022-04-17 om 22.33.18.pngSchermafbeelding 2022-04-17 om 22.33.24.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@lol244 Kanaal 23 en 24 zijn nog niet goed.

Een Ziggo moderator kan de volgende stap beter inschatten.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Dank voor de gegevens @lol244 en dank voor het meekijken @Bert 🙂 

Als ik me verdiep in het probleem en de systemen er op na hou zie ik dat bijna alles wel gecheckt is. Wellicht is het een idee om een monteur in te plannen die eens mee kan kijken? Sta jij hier voor open? 
 

lol244
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@Madelon Uiteraard sta ik daar voor open als het nodig is (kosteloos). De kanttekening welke ik wel wil plaatsen is dat een monteur voor een ander probleem al eerder langs geweest is en toen alles heeft gecontroleerd. In hoeverre een nieuwe monteur gaat helpen, kan ik lastig inschatten maar vond het wel goed om even te melden. Dit zal ongetwijfeld ook bij jullie in het systeem staan ;).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@lol244 Meestal is een 2e monteur een monteur die meer, breder en dieper kan meten en zo nodig in de straat/wijkkasten mag komen.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Ik ga er vanuit dat eerder alles is gecheckt waar kosten achterweg kunnen komen (jouw eigen apparatuur of de binnenhuisaansluiting bijvoorbeeld) de monteur is kosteloos wanneer het issue wordt gevonden in ons signaal, AOP of onze apparatuur. 
Helemaal garanderen dat een monteursafspraak kosteloos is kunnen wij op afstand niet. Wat @Bert zegt klopt natuurlijk. 
Overigens, ik zou willen vragen of je je gegevens even wilt checken die in je profiel staan. Ik kom de monteursafspraak in het verleden niet zo snel tegen, wanneer was dit? 

Laat maar weten of je akkoord bent. Dan ga ik voor je plannen 😉

lol244
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik ben nog even zelf iets aan het onderzoeken en kom er uiterlijk voor het einde van aankomende week op terug. Op basis daarvan kunnen we bepalen of een monteur inplannen handig is. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@lol244 We zijn inmiddels een poos verder. Hoe staat het er nu voor?

lol244
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Hoi @Vincent ,

 

Allereerst : alle informatie in mijn profiel (als in postcode & huisnummer combinatie is correct). Het abonnement is in het verleden van naam veranderd en daarnaast  staat er een oud abonnement (inactief) abonnement op het adres dat niet meer gebruikt wordt, maar komt als het goed is komt dat abonnement bij jullie als eerste naar boven in het systeem bij het zoeken.

 

Goed dat je een berichtje stuurt, al had ik dat zelf eerder moeten doen. Ik heb nog wat dingen extra bekeken/uitgezocht. In de buurt van het AOP heb ik een aantal Cat6 (koper) FTP UTP kabels lopen, alhoewel deze niet van invloed kunnen zijn heb ik die voor de zekerheid een stukje opzij gelegd. Je weet maar nooit 😉

 

Sinds de laatste herstart (niet na bovenstaande wijziging) zie ik wederom een aantal "Fouten na RS" in mijn modem & het aantal T3 time-outs is hoog (per kanaal gemiddeld 20). Is de oorzaak hiervan altijd het signaal dat binnenkomt vanuit Ziggo of kan dit ook veroorzaakt worden door apparaten in het netwerk?

 

Ik wacht even de komende dag/twee dagen af om te zien of het aantal fouten na RS weer oploopt en dan lijkt het mij verstandig om een monteur in te plannen. 

 

lol244
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Het aantal fouten "na RS" is weer opgelopen en het symptoom is niet opgelost. Ik ben nog even opzoek naar het antwoord op de vraag: "Is de oorzaak hiervan altijd het signaal dat binnenkomt vanuit Ziggo of kan dit ook veroorzaakt worden door apparaten in het netwerk?" 

 

Anders lijkt het mij inderdaad wenselijk om een monteur in plannen om de kabel naar mijn woning te laten controleren. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic