Beste lezer,
Ik zou graag een internetabonnement bij Ziggo afsluiten, maar heb een aantal vragen over de aanleg en aansluiting.
1. Tijdens een verbouwing is de bestaande internetkabel doorgeknipt, waarschijnlijk ligt deze nog (doorgeknipt) in de kruipruimte. Ik wil deze opnieuw laten aansluiten en verlengen naar de meterkast. Het verlengen is nodig omdat de meterkast ongeveer 8m verderop staat, en dit haalt de oude kabel dan niet.
- Kunnen Ziggo-monteurs dit uitvoeren bij de installatie van het internet?
- Wat zijn de mogelijkheden en eventuele kosten hiervoor?
2. Een alternatief is internet via glasvezel. Voor mijn woning ligt een Ziggo glasvezelkabel die uit de stoep bij mijn voordeur steekt. Ik wil graag weten:
- Hoe verloopt de aansluiting binnenshuis en wie verzorgt dit?
- Zijn er kosten verbonden aan de installatie en eventuele graafwerkzaamheden?
- Welke stappen moet ik ondernemen om dit te regelen?
Ik hoor graag van u welke opties er zijn en hoe ik dit het beste kan regelen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@hesterzlstr schreef:
1. Tijdens een verbouwing is de bestaande internetkabel doorgeknipt, waarschijnlijk ligt deze nog (doorgeknipt) in de kruipruimte. Ik wil deze opnieuw laten aansluiten en verlengen naar de meterkast. Het verlengen is nodig omdat de meterkast ongeveer 8m verderop staat, en dit haalt de oude kabel dan niet.- Kunnen Ziggo-monteurs dit uitvoeren bij de installatie van het internet?
- Wat zijn de mogelijkheden en eventuele kosten hiervoor?
2. Een alternatief is internet via glasvezel. Voor mijn woning ligt een Ziggo glasvezelkabel die uit de stoep bij mijn voordeur steekt. Ik wil graag weten:
- Hoe verloopt de aansluiting binnenshuis en wie verzorgt dit?
- Zijn er kosten verbonden aan de installatie en eventuele graafwerkzaamheden?
- Welke stappen moet ik ondernemen om dit te regelen?
Ik hoor graag van u welke opties er zijn en hoe ik dit het beste kan regelen.
Dit gaat via Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen
2. Een alternatief is internet via glasvezel. Voor mijn woning ligt een Ziggo glasvezelkabel die uit de stoep bij mijn voordeur steekt.
Voor 99.99% zeker is dit geen ziggo kabel. Ziggo levert alleen glasvezel aan huis in Volendam / Edam en een zeer beperkt aantal nieuwbouw projecten.
.
Van welk bedrijf is die glasvezelkabel?
Open Dutch Fiber of KPN of Delta of Netwerk NL of Glaspoort of E-Fiber of ???
Ik lees een doorgeknipte 'internetkabel' is dat de Coax van Ziggo want elke woning heeft tot een bepaald jaar standaard een kabelaansluiting (coax) en telefoon aansluiting (dsl)
Ongeacht de netwerkbeheerder gaat Ziggo die spriet buitenshuis niet gebruiken buiten de door Steefb genoemde uitzonderingen.
In de door Steefb genoemde gebieden wordt de vezel meteen naar binnen gebracht en in gebruik genomen.
als de coax kabel zelf in doorgeknipt verwijderd zijn er wel kosten verbonden aan het herstellen
Goedemorgen @hesterzlstr, welkom op de Ziggo Community! 😄
Wel handig natuurlijk dat je een werkende aansluiting in huis hebt. Je kunt tijdens het bestelproces een installatiemonteur inplannen. We hebben wel een vaste plek voor de hoofdaansluiting. In oudere woning zit deze vaak in de woonkamer, en in nieuwere huizen in de meterkast. Het verlengen / verplaatsen van de hoofdaansluiting kan enorm prijzig zijn.
We kunnen je helaas niet direct op een glasvezelkabel aansluiten. Dit is waarschijnlijk infrastructuur van een andere provider.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.