RobinV
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internetkabel aansluiten op Macbook Pro

Ziggo helpdesk kan mij niet helpen met de vraag hoe ik mijn MacBook Pro via een Ethernetkabel kan verbinden met mijn modem.

Wifi werkt prima op de begane grond, maar slecht vanuit mijn kamer op de 1e verdieping. Ik heb de afgelopen tijd gebruik gemaakt van een internetkabel en dat ging goed, tot een paar dagen geleden. Mijn Macbook herkent de internetkabel niet (mijn vermoeden is dat het komt door een update naar OS Big Sur).

Met de Macbook Air (oudere OS) van mijn huisgenoot werkt het goed. Zowel modem als ethernetkabel zijn dus goed.

Kan een expert van Ziggo of een gebruiker mij misschien helpen? Ik heb dit support artikel van Apple gevonden, maar ik kom er niet uit: https://support.apple.com/nl-be/guide/mac-help/mh11939/11.0/mac/11.0

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 9554Reacties
  • 1745Oplossingen
  • 2904Likes

Via DHCP: Kies deze optie als je automatisch een IP-adres ontvangt van je aanbieder.

Dus niets handmatig invullen , dat moet automatisch gaan

Bekijk in context

RobinV
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het lijkt inderdaad automatisch te gaan, dank hiervoor 🙂 Het werkt nu wel. Maar het is niet heel stabiel. Dit kan door de Hyperdrive komen. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46784Reacties
  • 2825Oplossingen
  • 10242Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Mogelijk kan @EnergieBoy je op weg helpen, hij weet veel van Apple.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Steefb
Expert
Expert
  • 9554Reacties
  • 1745Oplossingen
  • 2904Likes

Het zou alleen dit moeten zijn.

''Klik op het venstermenu 'Configureer IPv4' en kies de configuratiemethode die je internetaanbieder heeft aangeraden.

Via DHCP: Kies deze optie als je automatisch een IP-adres ontvangt van je aanbieder.''

Eventueel dit nog controleren .

Maak ze leeg als er wat staat.

Klik op 'Geavanceerd', klik op 'DNS' en klik vervolgens op de knop met het plusteken onder 'DNS-servers'. Voer het IP-adres in van de DNS-server van je internetaanbieder.

Als je aanbieder zoekdomeinadressen aan je heeft opgegeven, voer je deze ook in. Deze zijn wellicht niet nodig als je je IP-instellingen configureert voor gebruik van DHCP.

Klik op 'Geavanceerd' om eventuele aanvullende instellingen van je internetaanbieder, zoals IPv6-, proxyserver- of extra Ethernet-instellingen, in te voeren.

RobinV
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je bericht! 

De Ziggo helpdesk kon mij geen configuratiemethode en IP adres meedelen. Hoe weet ik wat ik bij Stap 4 moet kiezen?

Steefb
Expert
Expert
  • 9554Reacties
  • 1745Oplossingen
  • 2904Likes

Via DHCP: Kies deze optie als je automatisch een IP-adres ontvangt van je aanbieder.

Dus niets handmatig invullen , dat moet automatisch gaan

Bekijk in context

RobinV
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik maak gebruik van een Apple Hyperdrive. Zonder dit koppelstukje werkt het nu wel, met niet. Hiervoor werkte het ook met de Hyperdrive.🤔

RobinV
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het lijkt inderdaad automatisch te gaan, dank hiervoor 🙂 Het werkt nu wel. Maar het is niet heel stabiel. Dit kan door de Hyperdrive komen. 

Bekijk in context

EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10853Reacties
  • 539Oplossingen
  • 2492Likes

Het is al opgelost ☺️
Top!

Uitgelicht topic