1
Vraag
2
Reacties
meentje

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internetconnectie problemen

Goedemiddag!

Ik heb sinds enkele weken een nieuwe connectbox.
De laatste tijd heb ik prolemen met mijn connectie met internet.
Het lijkt alsof het hapert.
Soms laden websites traag. Youtube filmpjes worden niet op een constante manier afgespeeld. Online games verliezen regelmatig hun connectie en hebben veel last van lag.

Ik heb een aantal screenshots gemaakt van de netwerk status en historie van de connectbox.
Ik kan er zelf geen chocola van maken, ik hoop dat iemand mij kan vertellen of er ergens een probleem zit:








Alvast bedankt voor jullie tijd! :slight_smile:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Een afsluitweerstand is een stukje dat je op één van de uitgangen van de versterker doet wanneer er geen kabel op aangesloten is.

Bij jouw versterker zie je dat zo'n afsluitweerstand op de aansluiting zit naast de 2e witte kabel. Is er geen kabel aangesloten, dan moet zo'n afsluitweerstand erop om verstoring/instraling te voorkomen.
Ik wilde testen om even de meest rechtse kabel er even af te halen, die kan nu namelijk instraling veroorzaken. Echter, alleen de kabel eraf halen is niet voldoende, er moet dan nog zo'n afsluitweerstand op. Op deze manier kun je achter halen of die oude kabel de problemen veroorzaakt. Ben ik zo te volgen? 🙂

Bekijk in context

19 Reacties 19
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Super dat je meteen zoveel informatie geeft! Er is op de screenshots inderdaad wel wat te zien!

Maar allereerst, wie weet helpt dit topic je 🙂

Verder, op de screenshots zie je veel Post Reed Solomon Errors en een hoop meldingen die ook niet in orde zijn.
Kun je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Groet,
Evert
meentje
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Evert,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb het topic dat je hebt gelinkt gelezen en in de modem de DHCPv6 Server' Stateful aangezet.

Hier is een foto van waar ziggo mijn huis binnenkomt:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoever staat het modem hier vandaan?
Zit ie aan een kabel van maximaal 1 meter?
meentje
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Evert,
De modem staat er iets minder dan een meter vanaf.
De kabel die ertussen zit staat bijna strak, dus zal een meter zijn.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Mooi, dat is het beste.

Al moet ik zeggen, eigenlijk is de volgende opstelling beter: AOP > Splitter > kabel naar het modem en kabel naar de versterker.

Heb je misschien nog een splitter en kabel liggen? Misschien zit die in de doos van het modem?
meentje
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Evert,
Nee helaas, ik heb geen andere splitter en kabel.

Wat bedoel je met versterker? De router?

Want nu gaat t als volgt:
AOP naar splitter met coax,
van splitter naar de connectbox met coax,
(ook van splitter een coax naar tv ontvanger,)
van connectbox naar router met ethernetkabel,
en van de router naar mn pc met ethernetkabel.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Wat ik zie is de stekker op de 4 de uitgang een stekkers waar normaal een witte kapje op zit. Deze stekker geeft je al interferentie zou deze vervangen een een goede kabel met kabel keur daar zit ook de stekkers eraan. Op de aop is aan te raden om een poa-01 splitter erop te zetten en uitgang van splitter na modem en de ander uitgang na de tv de versterker zou je dan niet nodig hebben als de kabel na 1 tv niet langer is dan 10 meter als u kontakt op neemt met ziggo kun je zo 'n splitter krijgen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
De versterker is het apparaatje wat jij splitter noemt 🙂 Dat witte ding versterkt het signaal. Het modem heeft dat niet nodig, tv's soms wel, als er lange coax kabels gebruikt worden.

Wat ik in ieder geval even zou doen:
Het modem uit zetten. Coax kabel los halen. Als er in de doos een nieuwe zat, gebruik die dan om het modem mee aan te sluiten.
Anders sluit het modem weer aan met de huidige kabel en draai de aansluitingen goed aan.
meentje
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor jullie reacties!

Inderdaad op die ene coax is het kapje er vanaf gegaan, deze gaat echter naar de tv, dan zou ik toch geen last van internet hebben? Maar ik zal wel kijken voor een nieuwe kabel in ieder geval!

Wat ik dacht dat de splitter was is dus de versterker, duidelijk, dank voor de opheldering! 🙂

Zou dit een goede spiltter zijn? :
https://www.bol.com/nl/p/ziggo-goedgekeurde-opdruk-splitter/9200000078192212/?Referrer=ADVNLGOO00201...

En dan met zo een splitter, 1 coax direct naar de tv en 1 coax direct naar de connectbox?
(Als de coax naar de tv niet te lang is, kan dat zonder de versterker?)

Helaas zat er in de doos van de connectbox geen nieuwe coax kabel, alleen een ethernet kabel.

Ik zal het modem uitzetten en de coax kabels opnieuw aansluiten.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat is inderdaad een goede splitter, al zou ik even contact opnemen met Ziggo. Dan krijg je precies dezelfde maar dan gratis 🙂
Vraag dan ook of ze een nieuwe kabel voor je modem op willen sturen, want je hebt nu een kabel met aan beide kanten een schroef verbinding. Met deze splitter moet de kabel aan 1 kant een opdrukconnector hebben.

Wat betreft die kabel zonder kapje, goed gezien Fester 538! Dat die voor iets anders gebruikt wordt, maakt niet heel veel uit. Die connector is zo oud, dat die de huidige straling van bijvoorbeeld 4G niet tegenhoudt. En dit kan invloed hebben op de rest, omdat alles via de coaxkabel met elkaar verbonden is.

En ja, een versterker wordt vaak geadviseerd vanaf een lengte van 10 meter. Echter, het kan ook zomaar zijn dat je met 15-20 meter nog steeds geen versterker nodig hebt. Het is sowieso ook afhankelijk van hoeveel tv's je hebt. Bij meerdere tv's heb je hem al snel nodig.
meentje
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor jullie adviezen!

Ik zal morgen contact opnemen met ziggo, met een link hier naar toe.
Ik hoop dat een splitter en nieuwe kabeltjes zal helpen.

Zodra ik weer meer informatie heb, zal ik dit topic updaten, misschien dat anderen er ook wat aan hebben. 🙂
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
meentje wrote:
Bedankt voor jullie reacties!

Inderdaad op die ene coax is het kapje er vanaf gegaan, deze gaat echter naar de tv, dan zou ik toch geen last van internet hebben? Maar ik zal wel kijken voor een nieuwe kabel in ieder geval!


Ja zeker wel, instraling is tegenwoordig een probleem, deze aansluiting fungeert dan als antenne. (kapje erop of af maakt overigens niet uit)
En instraling heb je zeer waarschijnlijk op kanaal 21 ,22 en 23.

Edit, ik zie nu dat Evert dit ook al genoemd heeft.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
meentje wrote:
Zodra ik weer meer informatie heb, zal ik dit topic updaten, misschien dat anderen er ook wat aan hebben. 🙂

Super! Ik ben benieuwd en inderdaad, ook anderen hebben wat aan jouw oplossing! 🙂
meentje
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedenavond lieve meedenkers! 🙂

Kleine update:
Ik vandaag contact gehad met ziggo via de chat, over een splitter en nieuwe bekabeling.

De eerste persoon zei dat de bekabeling goed zou zijn en dat mogelijk de router verkeerd was aangesloten. Deze zat op Lan 1 van de connectbox en veroorzaakte mogelijk interferentie met de interne router van de connectbox. Connectbox en router van de stroom af gehad en opnieuw aangesloten op Lan 4 dit keer. Helaas geen verbetering.

Weer contact gezocht via de chat, deze persoon dacht dat het mogelijk aan de router zou liggen (het is een tp-link AC1200 router). Deze hebben we ertusssen uit gehaald en ikzelf via wifi op de connectbox en mn man bekabeld (we hebben maar 1 lange kabel). Nog steeds hapers en stotters in de verbinding.

Nogmaals contact gezocht via de chat. Deze persoon zag helemaal geen errors, meldingen of andere zaken die mijn internetverbinding zouden storen, en raad een monteur aan. Reageerde verder niet op mijn vragen over de foutmeldingen in de netwerk historie of de solomon errors.

Dus.. dat heeft me verder niet veel geholpen helaas.

Maar ik ga denk ik alsnog contact opnemen met een monteur om naar de bekabeling te laten kijken, ook al zei die eerste persoon dat het er goed uit zag (van een afstandje), misschien dat dat nog verbetering brengt.

Ik houd jullie op de hoogte!

Edit: de wifi verbinding van mn pc met de connectbox word regelmatig verbroken, en het duurt dan weer even voor het wifinetwerk weer is gevonden en weer verbinding heeft. Het witte lampje op de connectbox blijft gewoon branden. Ik ga snel weer over naar bekabeld! 🙂
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Jammer dat het niet helemaal soepel loopt.
Ik kan ook een Ziggo moderator een seintje geven zodat die morgen even meekijkt? 🙂

Heb je ook al getest of de problemen over zijn wanneer je de kabel zonder kapje van de versterker afhaalt en dan de afsluitweerstand (die je hopelijk nog ergens hebt liggen) erop draait? Dus die draai je dan op de plek waar nu de kabel zit. Zo kun je uitsluiten of het aan die verouderde connector ligt.
meentje
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hoi Evert, dank je voor je reactie!

Ik had dat kapje nog wel maar blijft er niet goed meer opzitten, dus ik wilde sowieso kijken naar een nieuwe kabel, ik hoop inderdaad dat dat het euvel is! morgen weer aan de bak 🙂

Ik weet helaas niet wat een afsluitweerstand is? ik denk niet dat ik die dan nog heb 😞
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Een afsluitweerstand is een stukje dat je op één van de uitgangen van de versterker doet wanneer er geen kabel op aangesloten is.

Bij jouw versterker zie je dat zo'n afsluitweerstand op de aansluiting zit naast de 2e witte kabel. Is er geen kabel aangesloten, dan moet zo'n afsluitweerstand erop om verstoring/instraling te voorkomen.
Ik wilde testen om even de meest rechtse kabel er even af te halen, die kan nu namelijk instraling veroorzaken. Echter, alleen de kabel eraf halen is niet voldoende, er moet dan nog zo'n afsluitweerstand op. Op deze manier kun je achter halen of die oude kabel de problemen veroorzaakt. Ben ik zo te volgen? 🙂
meentje
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Evert,

Dank je wel voor je reactie en duidelijke uitleg!

Ik heb thuis gekeken en had geen afsluitweerstand meer gevonden.
Dus heb ik vanmorgen de verouderde kabel vervangen door een andere die ik nog had liggen.
Het ziet er nu zo uit:

Tevens heb ik alle kabels opnieuw aangesloten en goed aangedraaid.

Tot dusver heb ik geen haperingen meer gehad in mijn verbinding en sinds vanmorgen staan er ook geen nieuwe meldingen meer in de netwerk historie.
Het heeft dus geholpen!

Heel erg bedankt voor je hulp!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Super! Hopelijk blijft het zo en anders zien we je weer terug ?

Fijne avond!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic