1
Vraag
2
Reacties
jomalt

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Internetblokkade

Wie kan me van mijn internetblokkade af helpen !

Betaal me blauw aan ziggo elke maand en ze sluiten abrubt, zonder enige kennisgeving alles af.

ik heb geen verstand van deze zaken en ziggo wil niet helpen !

dit is mijn laatste poging en anders zeg ik gewoon op !!

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Scan de Windows apparaten eens met dit, op zichzelf staande antivirus/antimalware programma, dat hoef je niet te installeren, alleen downloaden en opstarten en als je het gebruikt hebt, kun je het gewoon weggooien.

Mocht je het later nog eens willen gebruiken download dan een nieuwe, want dit wordt een paar maal per dag geüpdate met de laatste gegevens.

Microsoft-beveiligingsscanner Downloaden | Microsoft Docs

Bekijk in context

jomalt
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

het is gelukt !

Ik heb de advies van  superexpert Bert opgevolgd. Volledige scan gedaan. Duurde bijna 9 uur, met als resultaat 1 threat. Het programma heeft opgeschoond en eventuele bedreigingen gewist. Heb de uitslag naar abuse@ziggo gestuurd en zij hebben vanochtend de blokkade opgeheven.

Mijn dank gaat uit naar superexpert Bert 🙏🏽🙏🏽🙏🏽.

Mijn ergernis over ziggo blijft ! Ze mogen in zo’n situatie niet onaangekondigd internet afsluiten. Dit kan namelijk verstrekkende gevolgen hebben als mensen afgesloten worden van internet ( denk o.a. aan werk/school/alarmsystemen).

Ik moet er vervolgens zelf achterkomen dat ziggo een blokkade heeft ingevoerd.

Wat er daarna gebeurt is misschien het ergste ! Ziggo laat je helemaal aan je lot over. Het komt neer op “zoek het zelf maar uit”. Ik ben er 4 dagen mee bezig geweest alleen omdat ziggo weigert medewerking of info te verstrekken over de bedreiging.

Betaal ik hier bijna €78 per maand voor ?

Ik ga me nu beraden of ik nog bij ziggo ga blijven. Deze situatie en de manier hoe ziggo ermee omgaat komt alleen bij ziggo voor. 

Bert,  nogmaals super bedankt !

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je een melding gehad of contact hierover met Ziggo?

Wat zegt Ziggo precies?

Zijn het virussen of is er sprake van een hack of overmatig internet gebruik?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @jomalt 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

Eérst een paar vragen: blokkade klinkt een beetje alsof Ziggo je heeft afgesloten, maar kan het óók zijn dat er iets mis is met de verbindingen of dat er ergens in de buurt een storing is.

Heb je telefonisch al contact gehad met Ziggo?

Sinds wanneer is deze blokkade?

Zorg dan dat je postcode en huisnummer in je profiel staan, deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo-moderators en dan kunnen zij je gegevens inzien en wellicht kijken wat er aan de hand is.

Je profielpagina vind je hier.

 

 

 

jomalt
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Wim,

 

heb contact gehad met ziggo. 
ziggo heeft de blokkade erop gezet.

omdat er vanuit een van onze devices spam verstuurd zou worden.

ik heb vervolgens safe online xl aangeschaft en al mijn apparaten gescand. Nog weigert ziggo de blokkades op te heffen.

ik moet aanleveren wat het probleem was. Ik ben geen expert, ik geb gedaan wat ik kon en ziggo weigert hulp te geven.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Scan de Windows apparaten eens met dit, op zichzelf staande antivirus/antimalware programma, dat hoef je niet te installeren, alleen downloaden en opstarten en als je het gebruikt hebt, kun je het gewoon weggooien.

Mocht je het later nog eens willen gebruiken download dan een nieuwe, want dit wordt een paar maal per dag geüpdate met de laatste gegevens.

Microsoft-beveiligingsscanner Downloaden | Microsoft Docs

jomalt
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel Bert ! Ga mijn windows devices scannen .

En dan ??

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Duimen dat die iets vindt en kan verwijderen, wat je daarna door kan geven aan Ziggo.

jomalt
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

het is gelukt !

Ik heb de advies van  superexpert Bert opgevolgd. Volledige scan gedaan. Duurde bijna 9 uur, met als resultaat 1 threat. Het programma heeft opgeschoond en eventuele bedreigingen gewist. Heb de uitslag naar abuse@ziggo gestuurd en zij hebben vanochtend de blokkade opgeheven.

Mijn dank gaat uit naar superexpert Bert 🙏🏽🙏🏽🙏🏽.

Mijn ergernis over ziggo blijft ! Ze mogen in zo’n situatie niet onaangekondigd internet afsluiten. Dit kan namelijk verstrekkende gevolgen hebben als mensen afgesloten worden van internet ( denk o.a. aan werk/school/alarmsystemen).

Ik moet er vervolgens zelf achterkomen dat ziggo een blokkade heeft ingevoerd.

Wat er daarna gebeurt is misschien het ergste ! Ziggo laat je helemaal aan je lot over. Het komt neer op “zoek het zelf maar uit”. Ik ben er 4 dagen mee bezig geweest alleen omdat ziggo weigert medewerking of info te verstrekken over de bedreiging.

Betaal ik hier bijna €78 per maand voor ?

Ik ga me nu beraden of ik nog bij ziggo ga blijven. Deze situatie en de manier hoe ziggo ermee omgaat komt alleen bij ziggo voor. 

Bert,  nogmaals super bedankt !

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jomalt "Mijn ergernis over ziggo blijft ! Ze mogen in zo’n situatie niet onaangekondigd internet afsluiten. Dit kan namelijk verstrekkende gevolgen hebben als mensen afgesloten worden van internet ( denk o.a. aan werk/school/alarmsystemen)."

 

Jawel, dat mogen ze wel volgens de voorwaarden om geen bedreiging te zijn voor andere klanten, als je via je internetverbinding virussen of malware verspreid en andere providers doen precies hetzelfde.

 

"Ziggo laat je helemaal aan je lot over. Het komt neer op “zoek het zelf maar uit”. Ik ben er 4 dagen mee bezig geweest alleen omdat ziggo weigert medewerking of info te verstrekken over de bedreiging."

 

Ziggo kan je niet vertellen wat de bedreiging is, ze zien dat er bepaald dataverkeer is die bepaalde acties uit kan voeren.

Er zijn tienduizenden virussen / malware versies die dat kunnen doen en tig nieuwe per dag die nog onbekend zijn, ze zien alleen de bedreigende variant en kunnen niet op je computer om die te scannen.

 

Je bent altijd, ook bij andere providers, zelf verantwoordelijk voor het feit dat je computer schoon blijft.

Ik gebruik om die reden als sinds 2006 Defender, eerder onder andere namen als Microsoft Forefront client en Microsoft security en dergelijke, ook bij 100+ computers die ik in onderhoud had.

 

Advies: gebruik geen betaalde antivirus programma's, die staan vaak te strak en blokken bepaalde verbindingen op je computer of vertragen je computer of pakken de malware of virussen niet of te laat op.

Defender heeft deze nadelen heel veel minder tot niet en ik heb op de 100+ eerdere en nu de huidige computers, die ik vaak zie, nog geen virus of malware programma gezien of problemen gevonden.

 

De allernieuwste virussen of malware kent geen 1 antivirus programma en Rusland is heel actief in het uitbrengen van Malware en virussen om angst te zaaien, maar Defender is 1 van de snelste die per dag een aantal updates heeft.

Elke keer als je je computer opstart kijkt die direct of er een nieuwe versie is en je kunt dieper in Windows instellen dat hij ieder uur kijkt en soms zijn er meer dan 6 updates per dag.

jomalt
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert,

 

Ik begrijp jou uitleg, die heb ik in mindere woorden ook van ziggo gehad, maar in heel dit verhaal begrijp ik niet waarom ziggo niet een kennisgeving geeft aan de gebruiker !

 

Overigens gebruik ik ook defender, maar defender heeft de threat niet gevonden. Het andere microsoft programma dat je adviseerde die detecteerde het wel. 

Ik heb nu safe online XL aangeschaft bij ziggo! Vind je dit wel een meerwaarde ?

goedkoop is het namelijk niet !

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jomalt Ik laat het in het midden of het een meerwaarde is.

Een ieder moet het antivirus / antimalware programma gebruiken waar hij/zij zich veilig bij voelt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic