Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ziggo Safe Online
Op welk apparaat en met welk (versie) besturingssysteem?
Is eventueel je vorige antivirus volledig verwijderd met de tool van het desbetreffende antivirus programma?
Mogelijk kun je hier iets vinden Ziggo Safe Online is F-Secure: Support tools | F-Secure
Die tool zat ik aan te denken. Wat zelf ook wel eens gedaan heb is als het programma niet meer op te starten is, de installatie van het programma nogmaals starten zodat alle registerinstellingen opnieuw ingesteld worden zeg maar en vervolgens als het programma er dan (nog steeds) af moet het weer opnieuw proberen te verwijderen. Het is omslachtig, maar het heeft me al een aantal keren geholpen.
Anders gewoon met Regedit.exe aan de gang.
Alle F-Protect entries handmatig verwijderen. Zoek optie gebruiken.
Bestanden verwijderen uit:
C:\ Program Files
C:\ Program Files (x86)
C:\ProgramData
Succes verzekerd.
Wel eerst een backup maken van Register.
Maar dit zal wel te hoog gegrepen zijn 🙂
Ik werk met Windows 10 op een mac mini. Ziggo Safe Online (F-secure) werkte niet goed en ik kon het niet updaten. Daarom wilde ik het verwijderen, maar de uninstall-tool van F-Secure / Ziggo werkt niet: geen toegang tot pad, map of bestand.
Nee, hier vind ik niets dat me kan helpen... Ik had ook al F-secure gebeld en zij gaqven mij geen nuttige informatie.
Dit heb ik al samen met een Ziggo-medewerker en op advies van de F-Secure-medewerker geprobeeerd, maar zonder resultaat. Ik ben echt ten einde raad.
Ik vrees, dat ik dit maar moet gaan proberen, maar ik vind dit wel risicovol...
Daarom moet je een backup van register maken.
Dat doe je met Regedit.exe
@Marianne Huijbe welke rechten heeft de gebruiker? En is het programma als administrator uitgevoerd?
Misschien lukt het met een programma zoals deze:
https://www.revouninstaller.com/nl/products/revo-uninstaller-free/
Toevallig kwam ik dat programma ook tegen bij iemand.
Maar Regedit en handmatig de bestanden verwijderen werkte beter.
Proberen kan echter geen kwaad. Je moet er idd wel Administrator rechten voor hebben.
@S4R voor iemand die weet wat hij/zij doet zal handmatig verwijderen werken iemand die dat niet weet kan door het fout bewerken van het register met een niet werkend windows systeem komen zitten.
Denk niet dat het een optie is voor @Marianne Huijbe om met een niet werkend systeem te komen zitten.
Als je er ook geen verstand van hebt dan moet je er van afblijven en iemand inschakelen die het wel weet.
En al eerder gezegd:
Maar dit zal wel te hoog gegrepen zijn
Inmiddels heb ik met Regedit de F-Secure-onderdelen verwijderd, die niet werden geblokkeerd. Nu kan ik de verwijdertool van Ziggo / F-secure wel gebruiken (en mijn computer werkt nog steeds). Nu ontstaat het probleem met het opnieuw installeren van Ziggo safe online: de updat voor mijn computer met Windows heb ik via Mijn ziggo gedownload en uitgevoerd, maar dan word ik gevraagd naar mijn "subscription code" en zonder die code gaat de installatie niet verder. Wat nu?
Vrijdag heb ik met mensen van Ziggo en F-Secure aan de telefoon gesproken om dit op te lossen; zij zijn blijkbaar ook niet deskundig genoegd want ze konden me niet helpen... Wie is wel deskundig genoeg?
Aan eerstelijns helpdesk heb je meestal niet veel aan.
Beheer je je f-protect vanuit mijn Ziggo?
Vanaf daar kan je de fprotect managen.
Ik heb hetzelfde probleem. Verwijdertool uitgevoerd, herstart, popups ingesteld, verschillende browsers. Storing blijft zich voordoen!
Al een paar keer geprobeerd. De vorige keer werd het volgens mij verholpen door een setting bij Ziggo te veranderen. Alleen is hier destijds door de helpdesk-medewerker geen aantekening van gemaakt.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...