Marianne Huijbe

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internetbeveiliging via Ziggo Safe Online en de verwijder-tool van Ziggo werken niet. Wat nu?

Ziggo Safe Online

20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Op welk apparaat en met welk (versie) besturingssysteem?

Is eventueel je vorige antivirus volledig verwijderd met de tool van het desbetreffende antivirus programma?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk kun je hier iets vinden Ziggo Safe Online is F-Secure: Support tools | F-Secure

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Die tool zat ik aan te denken. Wat zelf ook wel eens gedaan heb is als het programma niet meer op te starten is, de installatie van het programma nogmaals starten zodat alle registerinstellingen opnieuw ingesteld worden zeg maar en vervolgens als het programma er dan (nog steeds) af moet het weer opnieuw proberen te verwijderen. Het is omslachtig, maar het heeft me al een aantal keren geholpen.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Anders gewoon met Regedit.exe aan de gang.

Alle F-Protect entries handmatig verwijderen. Zoek optie gebruiken.

Bestanden verwijderen uit:

C:\ Program Files

C:\ Program Files (x86)

C:\ProgramData

 

Succes verzekerd.

Wel eerst een backup maken van Register.

 

Maar dit zal wel te hoog gegrepen zijn 🙂

Marianne Huijbe
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik werk met Windows 10 op een mac mini. Ziggo Safe Online (F-secure) werkte niet goed en ik kon het niet updaten. Daarom wilde ik het verwijderen, maar de uninstall-tool van F-Secure / Ziggo werkt niet: geen toegang tot pad, map of bestand.

Marianne Huijbe
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, hier vind ik niets dat me kan helpen... Ik had ook al F-secure gebeld en zij gaqven mij geen nuttige informatie.

Marianne Huijbe
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit heb ik al samen met een Ziggo-medewerker en op advies van de F-Secure-medewerker geprobeeerd, maar zonder resultaat. Ik ben echt ten einde raad.

Marianne Huijbe
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vrees, dat ik dit maar moet gaan proberen, maar ik vind dit wel risicovol...

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Daarom moet je een backup van register maken.

Dat doe je met Regedit.exe 

 

S4R_0-1664698181316.png

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marianne Huijbe  welke rechten heeft de gebruiker? En is het programma als administrator uitgevoerd?
Misschien lukt het met een programma zoals deze:
https://www.revouninstaller.com/nl/products/revo-uninstaller-free/

 

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Toevallig kwam ik dat programma ook tegen bij iemand.

Maar Regedit en handmatig de bestanden verwijderen werkte beter.

Proberen kan echter geen kwaad. Je moet er idd wel Administrator rechten voor hebben.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@S4R  voor iemand die weet wat hij/zij doet zal handmatig verwijderen werken iemand die dat niet weet kan door het fout bewerken van het register met een niet werkend windows systeem komen zitten.

Denk niet dat het een optie is voor @Marianne Huijbe om met een niet werkend systeem te komen zitten.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Als je er ook geen verstand van hebt dan moet je er van afblijven en iemand inschakelen die het wel weet.

 

En al eerder gezegd:

Maar dit zal wel te hoog gegrepen zijn 

 

 

Marianne Huijbe
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels heb ik met Regedit de F-Secure-onderdelen verwijderd, die niet werden geblokkeerd. Nu kan ik de verwijdertool van Ziggo / F-secure wel gebruiken (en mijn computer werkt nog steeds). Nu ontstaat het probleem met het opnieuw installeren van Ziggo safe online: de updat voor mijn computer met Windows heb ik via Mijn ziggo gedownload en uitgevoerd, maar dan word ik gevraagd naar mijn "subscription code" en zonder die code gaat de installatie niet verder. Wat nu?

Marianne Huijbe
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vrijdag heb ik met mensen van Ziggo en F-Secure aan de telefoon gesproken om dit op te lossen; zij zijn blijkbaar ook niet deskundig genoegd want ze konden me niet helpen... Wie is wel deskundig genoeg?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Aan eerstelijns helpdesk heb je meestal niet veel aan.

 

Beheer je je f-protect vanuit mijn Ziggo?

Vanaf daar kan je de fprotect managen.

robsiggo

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Verwijdertool uitgevoerd, herstart, popups ingesteld, verschillende browsers. Storing blijft zich voordoen!

 

Schermafbeelding 2023-09-25 om 09.24.04.png

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Oei, wat vervelend en vooral heel lastig @robsiggo ! Welk apparaat gebruik je en welk besturingssysteem? Helpt deze link je misschien verder? 

robsiggo

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Al een paar keer geprobeerd. De vorige keer werd het volgens mij verholpen door een setting bij Ziggo te veranderen. Alleen is hier destijds door de helpdesk-medewerker geen aantekening van gemaakt.

Uitgelicht topic