1
Vraag
2
Reacties
robert_1971

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internetaansluiting appartement(Particulier)

Hallo allemaal,

 

Binnenkort ga ik verhuizen naar een appartement.
Dit appartement is omgebouwd vanuit een bakkerij.

Nu is er op de begane grond een assurantie kantoor gevestigd, wat tevens ook de verhuurder is.
Ook de aansluitingen ISRA en AOP van Ziggo zitten bij dit kantoor in de meterkast.

 

Nu hebben ze vanuit de meterkast van het kantoor, een coaxkabel en een UTP kabel naar boven getrokken, en deze komt
uit bij de elektrische verdeelkast.(zie foto's)
Deze zit met een F-connector op een splitter, waar 2 coaxkabels naar 2 coax aansluitingen gaan in de woonkamer.

Nu wil ik graag een internetverbinding boven in mijn appartement maken, maar weet de oplossing niet.
De huisnummers van het appartement en het kantoor zijn apart van elkaar.

 

Moet mijn verhuurder een abonnement nemen, en deze laten installeren in de meterkast?
Ik neem aan dat ik zelf geen abonnement kan afsluiten, omdat ik geen aansluitpunt heb.
Kan er ook een modem boven staan of heb ik dan signaal verlies?
Ik hoop dat er wat mogelijk is, al is het geen ideale situatie.

Wie kan me vertellen wat de beste oplossing is.

 

Groetjes Robert

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

het aop beneden zit op het adres van je huurbaas ? in dat geval moet je huurbaas een abonnement aanvragen 

het modem zelf moet beneden in de meterkast bij het aop aangesloten woorden met een coax kabel niet langer dan 1,5 meter

die utp kabel kun je dan in het modem stoppen voor internet boven

 

gezien het  boven een ander huisnummer is   het denk niet toegestaan vanuit  de meterkast beneden tv boven te kijken met een mediabox of ci+ module want die mogen alleen gebruikt woorden op het geregistreerde adres

in dat geval zal je zelf een aansluiting moeten aanvragen bij www.mijnaansluiting.nl zodat je het abonnement op je eigen adres huisnummer kunt afsluiten 

Bekijk in context

6 Reacties 6
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

het aop beneden zit op het adres van je huurbaas ? in dat geval moet je huurbaas een abonnement aanvragen 

het modem zelf moet beneden in de meterkast bij het aop aangesloten woorden met een coax kabel niet langer dan 1,5 meter

die utp kabel kun je dan in het modem stoppen voor internet boven

 

gezien het  boven een ander huisnummer is   het denk niet toegestaan vanuit  de meterkast beneden tv boven te kijken met een mediabox of ci+ module want die mogen alleen gebruikt woorden op het geregistreerde adres

in dat geval zal je zelf een aansluiting moeten aanvragen bij www.mijnaansluiting.nl zodat je het abonnement op je eigen adres huisnummer kunt afsluiten 

robert_1971
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En als ik alleen internet wil, dan zou dit geen probleem moeten zijn toch?

Het modem zou dan in een "bridge" mode moeten staan als ik een eigen router heb.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat zou idd geen probleem moeten zijn

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

dan zou het idd geen probleem zijn maar denk dat het volgens de voorwaarden niet is toegestaan 

internet abonnement op de naam van jou huurbaas en dan zou dat prima werken

robert_1971
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is duidelijk dat ik een eigen aansluiting moet hebben.

Bij wie, of waar kan ik goede informatie inwinnen wat zoiets gaat kosten.

 

Groetjes Robert

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic