Hallo allemaal,
Binnenkort ga ik verhuizen naar een appartement.
Dit appartement is omgebouwd vanuit een bakkerij.
Nu is er op de begane grond een assurantie kantoor gevestigd, wat tevens ook de verhuurder is.
Ook de aansluitingen ISRA en AOP van Ziggo zitten bij dit kantoor in de meterkast.
Nu hebben ze vanuit de meterkast van het kantoor, een coaxkabel en een UTP kabel naar boven getrokken, en deze komt
uit bij de elektrische verdeelkast.(zie foto's)
Deze zit met een F-connector op een splitter, waar 2 coaxkabels naar 2 coax aansluitingen gaan in de woonkamer.
Nu wil ik graag een internetverbinding boven in mijn appartement maken, maar weet de oplossing niet.
De huisnummers van het appartement en het kantoor zijn apart van elkaar.
Moet mijn verhuurder een abonnement nemen, en deze laten installeren in de meterkast?
Ik neem aan dat ik zelf geen abonnement kan afsluiten, omdat ik geen aansluitpunt heb.
Kan er ook een modem boven staan of heb ik dan signaal verlies?
Ik hoop dat er wat mogelijk is, al is het geen ideale situatie.
Wie kan me vertellen wat de beste oplossing is.
Groetjes Robert
Opgelost! Ga naar oplossing.
het aop beneden zit op het adres van je huurbaas ? in dat geval moet je huurbaas een abonnement aanvragen
het modem zelf moet beneden in de meterkast bij het aop aangesloten woorden met een coax kabel niet langer dan 1,5 meter
die utp kabel kun je dan in het modem stoppen voor internet boven
gezien het boven een ander huisnummer is het denk niet toegestaan vanuit de meterkast beneden tv boven te kijken met een mediabox of ci+ module want die mogen alleen gebruikt woorden op het geregistreerde adres
in dat geval zal je zelf een aansluiting moeten aanvragen bij www.mijnaansluiting.nl zodat je het abonnement op je eigen adres huisnummer kunt afsluiten
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
het aop beneden zit op het adres van je huurbaas ? in dat geval moet je huurbaas een abonnement aanvragen
het modem zelf moet beneden in de meterkast bij het aop aangesloten woorden met een coax kabel niet langer dan 1,5 meter
die utp kabel kun je dan in het modem stoppen voor internet boven
gezien het boven een ander huisnummer is het denk niet toegestaan vanuit de meterkast beneden tv boven te kijken met een mediabox of ci+ module want die mogen alleen gebruikt woorden op het geregistreerde adres
in dat geval zal je zelf een aansluiting moeten aanvragen bij www.mijnaansluiting.nl zodat je het abonnement op je eigen adres huisnummer kunt afsluiten
En als ik alleen internet wil, dan zou dit geen probleem moeten zijn toch?
Het modem zou dan in een "bridge" mode moeten staan als ik een eigen router heb.
dat zou idd geen probleem moeten zijn
dan zou het idd geen probleem zijn maar denk dat het volgens de voorwaarden niet is toegestaan
internet abonnement op de naam van jou huurbaas en dan zou dat prima werken
Het is duidelijk dat ik een eigen aansluiting moet hebben.
Bij wie, of waar kan ik goede informatie inwinnen wat zoiets gaat kosten.
Groetjes Robert
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.