Hans29

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Internet werkt al jaren ondermaats

L.S.

Ik ervaar al 4 jaar  ernstige problemen met mijn internetverbinding en ben daarom genoodzaakt om contact met u op te nemen. Een dezer dagen  krijg ik een nieuw modem V2 terwijl ik nu een Compal Connect gebruik??

Al meerdere keren een monteur gehad en zelf is er een nieuw stuk kabel in de grond aangelegd. Ondlangs zijn ook in de wijk kasten aangepakt. Echter het probleem blijft bestaan. Ik vermoed dat er een grote storende faktor in de straat  moet zijn. Ik kan dit niet meten. Vooralsnog wacht ik af wat het nieuwe modem doet, en daarna misschien vragen om techn. ondersteuning. Na vier jaar wil eindelijk een stabiele verbinding.

Ik zou graag uw hulp willen inroepen om dit probleem op te lossen. Het is voor mij van groot belang dat ik een betrouwbare internetverbinding heb. Momenteel ondervind ik ernstige hinder bij het uitvoeren van mijn werkzaamheden.

Ik hoop op uw spoedige reactie en oplossing van het probleem.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemiddag @Hans29, ik zie dat je nieuw bent op de Community. Wij heten jou van harte welkom, het is nooit verkeerd om een topic hierop te starten, hierdoor krijg je altijd de juiste hulp die je nodig hebt. 

Ik lees dat je al jaren last hebt van een instabiele internetverbinding, ik kan me voorstellen dat je een beetje ten einde raad bent. Nu hebben onze super experts je al aardig op weg geholpen. Ik lees ook dat je een nieuw modem ontvangen hebt, en hierdoor de telefonie niet werk. Zoals @tobiastheebe ook al aangeeft, dit is een administratieve fout aan onze kant, nu is dit probleem wel verholpen dus het zou moeten werken. Op dit moment kan ik ook het modem niet uitlezen, heb je op dit moment het modem van stroom? 

Nu zag ik ook een foto van het AOP voorbij komen, deze is een beetje verouderd. Voor het nieuwe modem moet het AOP (hoofdaansluiting) wel up-to-date zijn. Nu zie ik dat er voor 03-04 een monteur ingepland staat, zullen we deze anders even afwachten? 

Bekijk in context

47 Reacties 47
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Zou je voor de zekerheid deze gegevens even aan ons kunnen geven, ik ben zelf klant, maar naar aanleiding van die gegevens kunnen we dit doorgeven.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Hans29
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Aansluiting, rest van de dat nog niet kunnen downloaden.

Hans29
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Vergrendelde status RxMER (dB) Gecorrigeerd (actief profiel) Niet-gecorrigeerd (actief profiel)

9666000000-0.738QAM256Locked38122355715182
10674000000-0.538QAM256Locked38122358791577
11682000000-0.538QAM256Locked38112355719720
12690000000-1.038QAM256Locked38152355720056
13698000000-1.138QAM256Locked38172355720552
14706000000-1.338QAM256Locked38142355716009
15714000000-1.338QAM256Locked38172355720896
16722000000-1.138QAM256Locked38152355714973
17730000000-1.138QAM256Locked38112355721279
18738000000-0.838QAM256Locked38162355721826
19746000000-0.938QAM256Locked38182355723032
20754000000-0.938QAM256Locked38112355722226
21762000000-1.138QAM256Locked38132355712914
22770000000-1.638QAM256Locked38162355723989
23778000000-1.838QAM256Locked38152355724545
24786000000-1.838QAM256Locked38172355725743
25794000000-2.038QAM256Locked38182355715021
26802000000-2.037QAM256Locked37242355726476
27810000000-2.038QAM256Locked38282355711355
28818000000-1.738QAM256Locked38222355726925
29826000000-1.837QAM256Locked37302355727445
30834000000-2.337QAM256Locked37322355727995
31842000000-2.937QAM256Locked37472355722077
32850000000-3.437QAM256Locked37602355728355
Hans29
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol rate (ksps) Modulatie Kanaaltype T3-timeouts T4-timeouts

158800000465.12000064qam2.000
252000000465.12000064qam2.000
345200000445.12000064qam2.010
438400000445.12000064qam2.000
Hans29
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Netwerklogboek

Tijd Prioriteit Beschrijving
23-03-2023
20:48:33
noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=40.115.3.253 MAC=A0:F8:49:6B:BC:19;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-03-2023
20:48:35
noticeTR069 start;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2023
10:53:53
noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=142.250.179.195 MAC=A0:F8:49:6B:BC:19;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2023
10:57:19
criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2023
13:38:06
noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=216.239.38.57 MAC=A0:F8:49:6B:BC:19;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2023
13:44:14
criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2023
21:38:03
noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=216.239.38.55 MAC=A0:F8:49:6B:BC:19;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2023
21:38:17
criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-03-2023
18:08:14
noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=142.251.36.10 MAC=A0:F8:49:6B:BC:19;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-03-2023
18:08:35
criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-03-2023
18:59:37
noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=34.251.105.139 MAC=A0:F8:49:6B:BC:19;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970
01:01:23
noticeCable Modem Reboot - due to TR069 tirgger reboot;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-03-2023
20:04:30
noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.80 MAC=18:31:BF:21:D5:50;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-03-2023
19:04:33
warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-03-2023
19:04:40
criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-03-2023
19:04:54
noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.80 MAC=18:31:BF:21:D5:50;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-03-2023
19:04:54
noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-03-2023
19:05:56
noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=216.58.214.14 MAC=A0:F8:49:6B:BC:19;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-03-2023
19:06:15
noticeTR069 start;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-03-2023
15:03:53
noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=216.239.36.55 MAC=A0:F8:49:6B:BC:19;CM-MAC=68:02:b8:18:75:6c;CMTS-MAC=a0:f8:49:6b:bc:f2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Van de AOP die reeds al oudere kant is zou je de witte kap kunnen afhalen zie ook filmpje

 

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

 

Misschien dat @tobiastheebe even mee kijkt, voor mij zien de waarde er nog wel goed uit, maar Tobias is de modem expert, wie weet vind hij iets, dan kan ik het eventueel door geven aan de Ziggo Medewerker.

Hans29
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dankje, echter geplaatst door Ziggo monteur???   

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De coaxinstallatie (AOP, splitter en kabels) ziet er prima uit en is niet verouderd. De POA-13-A dient op termijn en bij overstap naar een nieuwe type modem (DOCSIS 3.1) te worden vervangen door een POA-254 (met F/F-kabel voor het modem) of POA-01-A/B, maar voldoet nog prima in de huidige situatie. Het kapje hiervan is de nieuwe versie die geen contactproblemen tussen AOP en splitter kan veroorzaken.

 

De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed. Gisteren heeft om 19:04 een automatische reset van het modem plaatsgevonden.

 

Welke problemen ervaar je precies?

Hans29
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dankje voor de hulp heb kapje nu werwijderd

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@Hans29 oke, is dat recent of al een lange tijd terug.

Hans29
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Al meer dan 4 jaar valt internet weg soms een paar keer per uur en soms gaat het een dag goed, geen peil op te trekken.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ervaar je deze uitval met zowel ethernet als Wi-Fi? Komt dit op een bepaald apparaat of op meerdere/alle apparaten gelijktijdig voor? Verandert de LED-status van het modem hierbij? Gebruik je naast het modem nog andere netwerkapparatuur, zoals een router, switch, access point(s) of powerline-adapters?

Hans29
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ervaar dat alleen op mijn PC al de wifi merk ik niet Mobiel . Gebruik alleen de connectbox en krijg komende week eenV2 versie wat dat ook moge zijn.

 

Hans29
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Oh  ja en de PC is bedraad, net als beide televisies

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het vervangen van jouw huidige Compal CH7465LG-ZG door het nieuwe zwarte SmartWifi modem (Sagemcom F3896LG-ZG, MV2+ is de interne naam hiervan die bij het testen wordt gehanteerd) kan verbetering opleveren.

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

Hans29
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hiervan begrijp ik helemaal niks, ik kom nooit aan firewall dingen en weet niet wat te doen hiermee. Dat nieuwe modem  moet ik nog ontvangen, zit daar dan ook die nieuwe AOP bij?

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@tobiastheebe  Ik geef topic aan jou voor aanmelding, wel handiger 😉 dank je voor je scherpe blik 😎

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Deze instellingen kun je vinden op de pagina Gevanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall na inloggen op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en kan de stabiliteit van het modem verbeteren door de CPU-belasting hiervan te verlagen.

 

Jouw AOP (btv 01-SET) is up-to-date en hoeft niet te worden vervangen, het gaat alleen om de splitter op het AOP (POA-13-A) die op termijn vervangen dient te worden. AOP's worden daarnaast niet toegestuurd maar alleen geplaatst door monteurs.

Hans29
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Heb al een aantal keer monteurs gehad, het is nooit opgelost. Ik hoop  komende week dat dat eindelijk gebeurd. Als je beld ligt het altijd aan de klant, na 4 jaar mag er wel iets gebeuren. Ik waardeer jullie hulp 

Uitgelicht topic