1
Vraag
2
Reacties
AnnaHLD

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet zeer traag na werkzaamheden 14 op 15 oktober in Eindhoven

Op de nacht van maandag 14 oktober zijn er aangekondigde werkzaamheden uitgevoerd in regio Eindhoven. De volgende dag (vandaag dus) heb ik al de hele dag last van zeer traag internet.

Volgens de speedtest haal ik slechts 6 Mbps, terwijl ik 250 Mbps zou moeten halen. De upload lijkt wel OK en bereikt 25 Mbps zoals het hoort.

Ik heb mijn modem inmiddels al meerdere keren opnieuw opgestart. Kabel er zeker 5 minuten uitgelaten maar het helpt niet en na de restart is het probleem er alsnog. 

Hierbij mijn connectbox status:

Netwerkhistorie na de werkzaamheden:

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Om een evt lokaal probleem uit te kunnen sluiten is een bekabelde test aan de Connectbox nodig.

De PC of laptop die je daarvoor gebruikt kan een herstart nodig hebben om het externe Ziggo Ip via DHCP op te kunnen pakken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ha,

Met mijn kennis van zaken zie ik niks aan je cijfertjes dat de lage down speed kan verklaren.

Voor de zekerheid: het is een test op een systeem dat rechtstreeks met een UTP kabel is aangesloten op je Connectbox, toch?

Probeer nog ff deze deze speedtest:
http://www.dslreports.com/speedtest

 

 

 

AnnaHLD
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi,

Mijn Connectbox staat in Bridge mode en is met een LAN kabel aangesloten op een router die normaal werkt, zoals altijd. Ook deze meerdere malen gecheckt en gereset.

Ik ben ervan overtuigd dat het aan Ziggo ligt, ben ook niet de enige met deze klacht na de werkzaamheden. Bij andere gebruikers heeft Ziggo blijkbaar op afstand Connectbox schop onder de kont gegeven oid en daarna werkte het weer…

Nog steeds maar een vijfde ongeveer van normale snelheid, die lag meestal tussen de 200 en 250 Mbit.

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Om een evt lokaal probleem uit te kunnen sluiten is een bekabelde test aan de Connectbox nodig.

De PC of laptop die je daarvoor gebruikt kan een herstart nodig hebben om het externe Ziggo Ip via DHCP op te kunnen pakken.

AnnaHLD
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt,

Zojuist laptop rechtstreeks verbonden en snelheid zolas het hoort, zelfs boven de 250 Mbit, dus moet dan idd ergens in de router iets verkeerd zijn, wel vreemd, want ik heb niets aan de instellingen veranderd…

 

AnnaHLD
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Net, na een aantal andere uitsluitingen, laptop aan de LAN kabel van de PC, waarop de speedtest werden gedaan, en laptop geeft wel weer juiste snelheid.

LAN-kaart in PC zal dan dus gedeeltelijk defect moeten zijn, zo lijkt het althans…

 

AnnaHLD
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Opgelost!

Zojuist de netwerkkaart in PC Apparaatbeheer verwijderd en opnieuw laten vinden door Windows 10 en nu werkt alles weer naar behoren:

 

 

 

Hoop dat anderen iets aan deze oplossing hebben in de toekomst.

Groetjes en fijn weekend voor iedereen die heeft meegedacht en/of gekeken.

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Mooi. Kreeg helaas geen mailtjes over je verdere reakties. Dat is niet ok.

Geen Tips van mij meer, dus. Was ook helemaal niet nodig, blijkt. Strakke aanpak!

AnnaHLD
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hanh wrote:

Mooi. Kreeg helaas geen mailtjes over je verdere reakties. Dat is niet ok.

Geen Tips van mij meer, dus. Was ook helemaal niet nodig, blijkt. Strakke aanpak!


Thanks hanh,

Ben allang blij dat het probleem is getackled en ik niet al mijn routers/switches en bekabeling hoef te checken.

Fijn dat je reactie me op de goede weg heeft geholpen, ook al was ik er wat sceptisch over aangezien de problemen begonnen na die werkzaamheden. Maar zo zie je maar, “Je ben nooit te oud om te leren” en “never rule anything out”

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic