Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Evert wrote:
Hoi,
Begrijp ik het goed dat je de Mediabox XL zowel voor tv als internet gebruikt? Of heb je een los modem voor internet?
Heb je misschien ook een pc/laptop die bekabeld verbonden is? Zo ja, valt het internet daar ook op weg wanneer internet het niet doet op je telefoon?
Groet,
Evert
Evert wrote:
Ah, jammer! Dat is namelijk belangrijk om te weten of het een WiFi probleem is of iets anders.
We parkeren het in ieder geval even.
Hoe zien de up- en downstream waardes eruit? Die geven aan hoe het signaal is.
Hiervoor moet je inloggen op de Mediabox XL. Hoe dat moet, wordt hier uitgelegd. Stap 3 en verder hoef je niet te volgen 🙂
Als je ingelogd bent, zie je links in het rijtje een kopje upstream staan en een kopje downstream.
Wil je een screenshot maken van de waardes die je daar ziet staan en dan hier posten?
Groeten!
Evert wrote:
Dit bedoelde ik inderdaad ??
Ziet er goed uit!
Dan zou ik een ander WiFi kanaal instellen. Hoe dat moet, staat hier.
Kies voor de 2,4Ghz uit kanaal 1, 6 of 11 en voor de 5Ghz een kanaal tussen 36 en 48.
Welk kanaal het beste is, kun je controleren met een WiFi analyzer, die kun je downloaden uit de Playstore of Windows store.
Heb je trouwens dit probleem bij zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz of alleen bij 1 van beide?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.