1
Vraag
2
Reacties
Babettededa

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet werkt niet of is heel traag

Ik heb sinds oktober 2018 een ziggo abonnement op de mediabox voor internet en tv. Al de eerste maanden begon de mediabox problemen te vertonen. Het internet werkt niet of heel traag. Ik start de mediabox opnieuw op en hij doet het weer eventjes.. het rare is, op mijn telefoon zie ik soms wel gewoon een vol wifi signaal, maar de social media of websites laden niet.
er zijn overigens ook periodes dat de mediabox het ineens gewoon doet.
wie kan mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dit bedoelde ik inderdaad ??
Ziet er goed uit!

Dan zou ik een ander WiFi kanaal instellen. Hoe dat moet, staat hier.

Kies voor de 2,4Ghz uit kanaal 1, 6 of 11 en voor de 5Ghz een kanaal tussen 36 en 48.

Welk kanaal het beste is, kun je controleren met een WiFi analyzer, die kun je downloaden uit de Playstore of Windows store.

Heb je trouwens dit probleem bij zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz of alleen bij 1 van beide?

Bekijk in context

9 Reacties 9
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Begrijp ik het goed dat je de Mediabox XL zowel voor tv als internet gebruikt? Of heb je een los modem voor internet?

Heb je misschien ook een pc/laptop die bekabeld verbonden is? Zo ja, valt het internet daar ook op weg wanneer internet het niet doet op je telefoon?

Groet,
Evert
Babettededa
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert wrote:
Hoi,

Begrijp ik het goed dat je de Mediabox XL zowel voor tv als internet gebruikt? Of heb je een los modem voor internet?

Heb je misschien ook een pc/laptop die bekabeld verbonden is? Zo ja, valt het internet daar ook op weg wanneer internet het niet doet op je telefoon?

Groet,
Evert


Bedankt voor het reageren.
Ik gebruik de mediabox voor internet en tv.
en nee, ik gebruik nooit een kabel voor de laptop.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah, jammer! Dat is namelijk belangrijk om te weten of het een WiFi probleem is of iets anders.

We parkeren het in ieder geval even.
Hoe zien de up- en downstream waardes eruit? Die geven aan hoe het signaal is.

Hiervoor moet je inloggen op de Mediabox XL. Hoe dat moet, wordt hier uitgelegd. Stap 3 en verder hoef je niet te volgen 🙂

Als je ingelogd bent, zie je links in het rijtje een kopje upstream staan en een kopje downstream.
Wil je een screenshot maken van de waardes die je daar ziet staan en dan hier posten?

Groeten!
Babettededa
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Babettededa
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedoelt u dit?
Babettededa
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert wrote:
Ah, jammer! Dat is namelijk belangrijk om te weten of het een WiFi probleem is of iets anders.

We parkeren het in ieder geval even.
Hoe zien de up- en downstream waardes eruit? Die geven aan hoe het signaal is.

Hiervoor moet je inloggen op de Mediabox XL. Hoe dat moet, wordt hier uitgelegd. Stap 3 en verder hoef je niet te volgen 🙂

Als je ingelogd bent, zie je links in het rijtje een kopje upstream staan en een kopje downstream.
Wil je een screenshot maken van de waardes die je daar ziet staan en dan hier posten?

Groeten!

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dit bedoelde ik inderdaad ??
Ziet er goed uit!

Dan zou ik een ander WiFi kanaal instellen. Hoe dat moet, staat hier.

Kies voor de 2,4Ghz uit kanaal 1, 6 of 11 en voor de 5Ghz een kanaal tussen 36 en 48.

Welk kanaal het beste is, kun je controleren met een WiFi analyzer, die kun je downloaden uit de Playstore of Windows store.

Heb je trouwens dit probleem bij zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz of alleen bij 1 van beide?
Babettededa
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert wrote:
Dit bedoelde ik inderdaad ??
Ziet er goed uit!

Dan zou ik een ander WiFi kanaal instellen. Hoe dat moet, staat hier.

Kies voor de 2,4Ghz uit kanaal 1, 6 of 11 en voor de 5Ghz een kanaal tussen 36 en 48.

Welk kanaal het beste is, kun je controleren met een WiFi analyzer, die kun je downloaden uit de Playstore of Windows store.

Heb je trouwens dit probleem bij zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz of alleen bij 1 van beide?


heel erg bedankt! Ik heb hem nu ingesteld op 5Ghz kanaal 36. En hij werkt nu prima. Ik heb ook de kanalen van 2,4Ghz geprobeerd, maar na het klikken op opslaan staat er ‘kan opdracht niet verzenden’.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top!
Hmm, heb je eerst het ene kanaal gewijzigd en opgeslagen en daarna het andere?

Anders misschien even uitloggen en weer opnieuw inloggen op de Mediabox XL.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic