1
Vraag
2
Reacties
Frank17

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet volledig uitzetten 's nachts

Beste communityleden,

Mijn zoon heeft autisme en kan zelf niet stoppen met internetten/spelletjes etc. als het tijd is om naar bed te gaan.

Wie kan mij uitleggen hoe wij het internet bijvoorbeeld van 23:00 tot 06:00 helemaal afsluiten. Ik heb eht geprobeerd door in te loggen op de modem en apparaten uit te sluiten cq tijsdsloten per apparaat in te stellen maar dat werkt niet omdat hij via een Deco / TP link alsnog terecht kan en het me niet lukt deze uit te sluiten.

Ik zou graag simpelweg ergens instellen dat er van 23:00 tot 06:00 geen internet in het huis is.

Hoop dat jullie kunnen helpen!

Groet,

Frank


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het tijdslot heeft inderdaad betrekking op alle apparaten die zijn opgegeven in de filterlijst.

 

Kun je aangeven wat er niet lukt m.b.t. mijn vorige reactie (AP mode)?

Bekijk in context

20 Reacties 20
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Lastig geval u wil zelf wel toegang houden tot het internet in die tijdsperiode of telefonisch bereikbaar zijn?

 

Het meest effectieve is de verbinding naar buiten volledig stoppen dus de modem/router volledig uit. 

 

Met een Deco set kunt u er voor kiezen deze als router te gebruiken dan heeft u via de Deco app meer mogelijkheden. U moet dan mogelijk wel uw verbindingen anders laten lopen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Andere optie is om de Deco AP's juist in AP mode te configureren. Zie hiervoor deze instructies, stap 11. Apparaten ontvangen dan altijd een IP-adres van de de modemrouter en zijn onderhevig aan de instellingen van het MAC-filter, ongeacht of deze via de SSID van de modemrouter of de Deco AP's verbinden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Frank17 op wat voor apparaten wordt er gespeeld sommige mobiele telefoons en tablets hebben wisselende Mac adressen dan zal wat Tobias noemt helaas niet werken. Dit zal om dezelfde reden ook niet werken met de Deco als router.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Voor Android en iOS moet deze functie inderdaad worden uitgeschakeld voor beide SSID's. Bij PC's en gameconsoles is dit (normaliter) niet van toepassing.

Frank17
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor de antwoorden @RoWi. en @tobiastheebe 

Het gaat om een Playstation Game console. 
We hoeven geen telefonie aan te hebben 's nachts. Idealiter kunnen we op vaste tijden de hele modem uitzetten waarmee de Deco ook geen ontvangst heeft. Kan dat?
Zo niet, welke optie stellen jullie dan voor?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het modem 's nachts uitschakelen dan wel stroomloos maken raad ik af, ondanks dat zoiets eenvoudig te bewerkstelligen is. Het modem is hiervoor niet ontworpen.

 

Ik zou AP mode configureren op Deco AP's, zoals ik had beschreven in mijn vorige reactie. Je hoeft hiervoor niets aan te passen qua kabels. Vervolgens zou ik de PlayStation even opnieuw verbinden, zodat deze met zekerheid een IP-adres van de modemrouter ontvangt. Je kunt daarna een MAC-filter met tijdslot instellen voor de PlayStation op de modemrouter, waardoor de PS op de gespecificeerde dagen/tijden geen internettoegang meer heeft.

Frank17
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel,
Ik ga bekijken of jouw optie me lukt.
Mijn zoon is erg begaafd en weet wellicht wel weer een methode te verzinnen om contact te leggen met de modem.. Kun je met me delen hoe ik deze op vaste tijden uitgeschakeld krijg?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Login op de Connect Box => Geavanceerde Instellingen => Beveiliging => MAC-filtering => Voeg filterregel toe => Invullen Apparaatnaam (dat mag van alles zijn. bv Play Station) en MAC-adres (moet je even opzoeken wat het adres is van het apparaat wat je wilt toevoegen) => Voeg reservering toe.
Bij MAC-filterlijst zie je een overzicht van het toegvoegde apparaat.

Dan naar => Wanneer moet MAC-filter actief zijn? => Ik wil internettoegang blokkeren op: => Zelf keuze maken voor Een vast tijdstip of Verschillende tijdstippen op verschillende dagen van de week => Uren kiezen en dan Instellingen opslaan => KLAAR

Bron: Connect box Ziggo ouderlijk toezicht (tijdsloten)

Frank17
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Allen, heel erg bedankt voor jullie tips maar ik kom er niet uit; als ik een apparaat uitschakel volgens de instructie van @tobiastheebe logt mijn zoon in op de Deco('s) die ook verbonden is met de COnnectbox.
En het lukt me niet de Deco('s) via de instructie van @tobiastheebe uit te schakelen. 
Omdat dit alles lastig is voor mij zou het enorm helpen als iemand me kan vertellen hoe ik simpelweg het hele internet afsluit tussen 00:00 en 06:00. Weet iemand hoe dat kan?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zoals eerder aangegeven moet je AP mode configureren op de Deco's (in de app, via Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus), zodat deze geen apart netwerk vormen maar deel uitmaken van het netwerk van de modemrouter. Dan is het om het even of jouw zoon via de modemrouter of de Deco's verbindt, in beide gevallen wordt dan het opgegeven MAC-adres geblokkeerd.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Modem inloggen daar de wifi uitzetten en uitlaten dus alleen alleen wifi via deco. Iedere avond deco app openen en daar de wifi uitzetten. Geheel stroomloos maken kan maar niet beste optie. In de nacht worden updates verstuurd en tijden onderhoud kijken ze als ze klaar zijn of alle modems online komen. Als je niet er vind dat hij update als je hem aanzet dus opstart langer. Kan je tijdschakelaar op het stopcontact zetten zodat hij vanzelf uit springt. Of na action stekker halen waar je hem mee kan uitzetten via een app. Maar aangezien je zoon slim is kan hij hem ook weer op stroom zetten

Frank17
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Als toevoeging: Na inloggen op COnnectbox en volgen van de stappen die @tobiastheebe beschrijft is mij niet 100% dudelijk wanneer een toegevoegde filterregel nu daadwerkelijk effectief is. Ik heb nu twee Playstations toegevoegd (In de lijst "Nintendo" en "Hon Hai") maar het is me niet duidelijk of het tijdslot dat ik eronder aangeef dan direct voor beide apparaten geldt. Overigens zal mijn zoon direct op de Deco inloggen als hij zijn PS-en daar al niet mee verbonden heeft.


We zitten hier in een crisissituatie met een 14 jarige met autisme. Is er iemand bij Ziggo die me hier doorheen kan praten. Het is allemaal zo bewerkelijk.

Frank17
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

GEwoon alles uit van 00:00 tot 06:00 zou heerlijk zijn. Via instellingen dus zonder de Connectbox fysiek weg te moeten halen want dat levert een gevecht op

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het tijdslot heeft inderdaad betrekking op alle apparaten die zijn opgegeven in de filterlijst.

 

Kun je aangeven wat er niet lukt m.b.t. mijn vorige reactie (AP mode)?

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Je weet hoe je moet inloggen op het modem. Zet de wifi uit daar en laat die uit. Verbind alle aparaten met de deco. Om 00.00 open je deco app en daar staat wifi daar kan je 2,4 en 5 ghz uitzetten. Zo kan hij niet inloggen op de deco die geeft geen wifi meer

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dus optie 1 is AP mode op de Deco's (de andere instellingen heb je als het goed is al gedaan op de modemrouter), optie 2 is Wi-Fi op de modemrouter uitschakelen c.q. alleen van de Deco's gebruikmaken voor Wi-Fi en dit handmatig uit- en inschakelen op resp. 0:00 en 6:00.

Frank17
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank,
ik heb morgen pas toegang tot de Deco app en zal jullie berichten of het gelukt is.
Ben wat huiverig aan de Deco's te zitten zoals het nu staat ingesteld omdat nu alles werkt. 
Alvast heel veel dank voor jullie support!!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In AP mode leveren de Deco's nog betere stabiliteit en prestaties, omdat er dan geen sprake is van router achter router.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Let wel op dat een PlayStation 2 mac-adressen heeft.

Een voor de Wifi en een voor bekabeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic