1
Vraag
2
Reacties
jobhuberts

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet via kabel werkt wel op laptop maar valt bij playstation 4 steeds weg

Hallo, ik heb sinds afgelopen twee dagen een probleem met mijn internet op de playstation 4. Steeds kan ik via wifi en internetkabel wel even verbinden, maar valt het internet na hooguit een minuut alweer helemaal weg. Hierdoor kan ik niet meer online gamen. Ik heb al veel geprobeerd, ik heb de modem herstart, gereset, ik heb het met verschillende kabels geprobeerd om uit te sluiten dat het aan de kabel ligt. De internetkabel is aangesloten aan een technicolor modem en die is verbonden aan de connectbox via een internetkabel. Volgens de playstation kan het zijn dat er een update moet worden uitgevoerd aan de firmware van de modem, weet iemand of dit kan werken of heeft iemand nog een andere oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Foursa1989

Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
jobhuberts wrote:

Ik heb de kabel inderdaad al op mijn laptop geprobeerd en daar doet hij het wel gewoon. 

Het lijkt me ook gek dat het aan een instelling op mijn playstation ligt, want vorige week deed hij het nog wel gewoon en ik heb daar niks aan veranderd. 

Wat bedoelt u precies met dit?

Foursa1989 wrote:

Zo nee, die het niet doet dan kan je proberen om de upgrade uit te voeren   indien je daar kan komen -  kan je dat het beste gewoon doen.
indien niet, wellicht proberen te resetten naar fabrieksinstellingen en op nieuw in te stellen.

 

Ik snap de verwarring.
Een topic beantwoorden met een 2 jarig kind op schoot daar krijg je toch wel een aparte zin van haha…
Sorry…

Soms kan je niet in de router komen, meestal schakelt Ziggo dit uit voor de gebruiker als de DHCP-Server is uitgeschakeld. ( dat gebeurd vaak als de geleverde router van Ziggo alleen als modem word gebruikt, dan gebruik je een eigen router) 
 

Is er in de tussentijd iets gebeurd met de electra / aansluiting ?
veranderd, spanningsuitval oid?
 

Is je internet wel snel genoeg wanneer je surft? 
Zo ja, dan kan je de router naar fabrieksinstellingen zetten, upgraden en dan alles opnieuw instellen.

Zo nee, dan kan je signaal niet goed genoeg zijn. Open op je laptop je browser (verder geen downloads actief), ga naar www.speedtest.net en verander de server naar amsterdam en voer de test uit.
Wat hier belangrijk is, is je ping. Hoeveel ms is die? 

Als je ping boven de 200ms uitkomt is je retour signaal voor zover ik weet niet goed.

Mocht de reset niet werken, dan kan je het beste Ziggo bellen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

heb je al een andere kabel geprobeerd

het modem is al oud anders lijkt het mijn beter die te vervangen een moderator kan kosteloos een connectbox opsturen als vervanging

maak even een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

jobhuberts
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja ik heb al een andere kabel geprobeerd die het wel doet bij mijn laptop, maar die werkt ook niet dus het ligt niet aan de kabel. De hoofdaansluiting kan ik niet echt bij omdat die ergens onder weggestopt zit. Waarvoor zou u die nodig hebben? Is dat iets belangrijks?

Foursa1989

Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Heb je de kabel van je playstation al op je laptop geprobeerd, om de te kijken of je laptop wel voorzien word van internet?
Zo ja, dan kan er wat zijn in je playstation, misschien een instelling verkeerd.
Zo nee, die het niet doet dan kan je proberen om de upgrade uit te voeren   indien je daar kan komen -  kan je dat het beste gewoon doen.
indien niet, wellicht proberen te resetten naar fabrieksinstellingen en op nieuw in te stellen.

Over de hoofdaansluiting, als je de groene coax bedoeld, daar zou ik niet aanzitten..
Mag niet namelijk…

 

jobhuberts
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de kabel inderdaad al op mijn laptop geprobeerd en daar doet hij het wel gewoon. 

Het lijkt me ook gek dat het aan een instelling op mijn playstation ligt, want vorige week deed hij het nog wel gewoon en ik heb daar niks aan veranderd. 

Wat bedoelt u precies met dit?

Foursa1989 wrote:

Zo nee, die het niet doet dan kan je proberen om de upgrade uit te voeren   indien je daar kan komen -  kan je dat het beste gewoon doen.
indien niet, wellicht proberen te resetten naar fabrieksinstellingen en op nieuw in te stellen.

 

Foursa1989

Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
jobhuberts wrote:

Ik heb de kabel inderdaad al op mijn laptop geprobeerd en daar doet hij het wel gewoon. 

Het lijkt me ook gek dat het aan een instelling op mijn playstation ligt, want vorige week deed hij het nog wel gewoon en ik heb daar niks aan veranderd. 

Wat bedoelt u precies met dit?

Foursa1989 wrote:

Zo nee, die het niet doet dan kan je proberen om de upgrade uit te voeren   indien je daar kan komen -  kan je dat het beste gewoon doen.
indien niet, wellicht proberen te resetten naar fabrieksinstellingen en op nieuw in te stellen.

 

Ik snap de verwarring.
Een topic beantwoorden met een 2 jarig kind op schoot daar krijg je toch wel een aparte zin van haha…
Sorry…

Soms kan je niet in de router komen, meestal schakelt Ziggo dit uit voor de gebruiker als de DHCP-Server is uitgeschakeld. ( dat gebeurd vaak als de geleverde router van Ziggo alleen als modem word gebruikt, dan gebruik je een eigen router) 
 

Is er in de tussentijd iets gebeurd met de electra / aansluiting ?
veranderd, spanningsuitval oid?
 

Is je internet wel snel genoeg wanneer je surft? 
Zo ja, dan kan je de router naar fabrieksinstellingen zetten, upgraden en dan alles opnieuw instellen.

Zo nee, dan kan je signaal niet goed genoeg zijn. Open op je laptop je browser (verder geen downloads actief), ga naar www.speedtest.net en verander de server naar amsterdam en voer de test uit.
Wat hier belangrijk is, is je ping. Hoeveel ms is die? 

Als je ping boven de 200ms uitkomt is je retour signaal voor zover ik weet niet goed.

Mocht de reset niet werken, dan kan je het beste Ziggo bellen.

jobhuberts
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Haha snap ik, geen probleem.

Er is naar mijn weten in de tussentijd niets gebeurd met de elektriciteit of zoiets. Mijn internet is wel goed genoeg op mijn laptop. 

Bedankt! Ik ga eens kijken of het zo werkt en anders bel ik ziggo.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes
Foursa1989 wrote:
jobhuberts wrote:

Ik heb de kabel inderdaad al op mijn laptop geprobeerd en daar doet hij het wel gewoon. 

Het lijkt me ook gek dat het aan een instelling op mijn playstation ligt, want vorige week deed hij het nog wel gewoon en ik heb daar niks aan veranderd. 

Wat bedoelt u precies met dit?

Foursa1989 wrote:

Zo nee, die het niet doet dan kan je proberen om de upgrade uit te voeren   indien je daar kan komen -  kan je dat het beste gewoon doen.
indien niet, wellicht proberen te resetten naar fabrieksinstellingen en op nieuw in te stellen.

 

Soms kan je niet in de router komen, meestal schakelt Ziggo dit uit voor de gebruiker als de DHCP-Server is uitgeschakeld. ( dat gebeurd vaak als de geleverde router van Ziggo alleen als modem word gebruikt, dan gebruik je een eigen router) 
 

als het modem in bridge mode staat kun je via 192.168.100.1 in het modem komen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic