Pedda72 wrote:
Be rt Ik heb een kant er zelf op gezet, een logilink MP0025 Cat6 Modular plug
Ik heb dat heel secuur gedaan en hij heeft het de eerste weken ook goed gedaan?!
bij de eerste kabel ook, dan wel met een speciale tang
Toen ik las dat je het over
de kabel had, dacht ik ook dat de kans dat het weer de stekkeraanhechting is die probemen geeft, zeer groot is. Het is namelijk zo, dat kabel die geschikt is om door een installatie mee te maken (door een buis trekken enz.) een z.g. stugge kabel is. Deze kabels zijn minder geschikt om er een stekkertje op te monteren. Het werk wel, maar de kans dat er een van de acht draadjes zich iets los werkt wordt groter als de draad vaak bewogen wordt / de stekker vaker in- of uit-geplugd wordt.
Het beste kan de zo'n kabel (liefst aan weerskanten) af te monteren op een wandcontactdoos en vandaar verder gaan met een soepele patch-kabel (het liefst met aangegoten stekkertje).
Voor het afmonteren van zo'n wancontactdoos kan het beste ook weer met een speciaal gereedschapje (een LSA Punch tool). Zo'n punch tool is niet zo heel duur, maar ik heb ook wel eens een goedkoper alternatief gezien (plastic wigje). Ook voorzicht prutsen met een klein schroevendraaier-tje wordt gedaan. Je moet dan zelf de het overschot van de draadjes kort afknippen. Een LSA punsh tool werk het prettigst. In alle gevallen is het controleren van de verbinding daarna met een tester aanbevolen.
Als de modem-router in de meterkast is opgesteld dan zijn er waarschijnlijk meer kabel daarvandaan getrokken. Je kan dan met een paar wandcontactdozen (WCD) een z.g. poor-mans patchpanel maken.