1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pedda72

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet via ethernet kabel valt continue weg

Goedenavond! Ik lees al lang mee en heb al vele topics doorgelezen maar de oplossing voor mijn probleem heb ik helaas nog niet kunnen vinden en ben onderhand ten einde raad, daarom nu toch maar een topic aangemaakt.

Mijn zoon heeft een computer om te kunnen surfen/gamen. Aangezien mijn wifi bereik op zijn kamer niet zo sterk is heb ik van beneden naar boven een netwerk kabel getrokken. Dit werkte de eerste paar weken perfect, hij blij en ik blij. Na een aantal weken viel de connectie met de ziggo connectbox af en toe weg. Dit werd van kwaad tot erger en als je aan het gamen bent is dat iets om gek van te worden, dit liet hij ook duidelijk merken 🙂 .

Ik heb toen gebeld met ziggo en die gaven aan dat het waarschijnlijk aan de kabel lag - ik vond dat nogal vreemd aangezien de kabel door een buis in de (betonnen) vloer ligt en kan dus niet bewegen, als hij het een aantal weken goed doet waarom dan ineens niet meer... Ik heb toch maar een nieuwe en duurdere kabel gekocht met duurdere stekkers.

Nadat ik deze nieuwe kabel aangesloten had was de verbinding weer goed en stabiel. Maar we zijn nu weer een aantal weken onderweg en het is weer ellende. De verbinding valt continue weg. Ik weet helaas niet meer wat ik er nog meer aan kan doen, ik vind dit erg vervelend voor hem (en voor mijzelf - hij gaat nu bij zijn moeder gamen)

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen!

Groet,
Patrick
59 Reacties 59
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Je noemt steeds "router". Voor alle zekerheid; bedoel je hier de Ziggo modem mee?
Zou je eens een foto willen toevoegen van de achterkant van je modem?

Ik ben er echt van overtuigd dat we er uiteindelijk samen uit moeten kunnen komen!
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Pedda72 Pingen doe je als volgt :
Je opent een command venster (ik ga er even vanuit dat je windows 10 hebt)

Rechtsklikken op het windows icoon linksonder in beeld en dan kiezen voor Windows Powershell er staan er 2 en beide werken.


Dan opent een zwart venster. Daar tik je in :
ping -t 1.1.1.1

Nu gaat de computer elke seconde een klein pakketje versturen en ontvangen om te zien of er verbinding is. Je krijgt dan de antwoorden zoals in mijn eerdere bericht.
Pedda72
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
Je noemt steeds "router". Voor alle zekerheid; bedoel je hier de Ziggo modem mee?
Zou je eens een foto willen toevoegen van de achterkant van je modem?

Ik ben er echt van overtuigd dat we er uiteindelijk samen uit moeten kunnen komen!

Lycke Ziggo ik bedoel hiermee idd mijn ziggo connectbox
Pedda72
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nick999 dank je, dan krijg ik continue hetzelfde 'pakketje'
zie hieronder


soms staat er alleen : requested time out
Pedda72
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik heb nu dus nog steeds verbinding met de connector box en dus ook internet

Hij had dus al een uur lekker kunnen gamen 🙂

Pedda72
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hij heeft het ongeveer anderhalf uur goed gedaan en nu ineens valt ie binnen een paar minuten weg.

Via PING krijg ik de volgende melding:


zoals je ziet komt ie daar weeg terug
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Time-out kan soms voorkomen als het antwoord niet snel genoeg doorkomt.
General faillure is in ieder geval niet goed. Het lijkt erop alsof het modem zichzelf reset. Ik weet niet of Lycke Ziggo dat kan zien, maar het geeft in ieder geval aan dat er iets fout gaat in het modem of de firewall.
Even voor de zekerheid, je hebt verder geen andere apparatuur aangesloten zoals bijvoorbeeld een mediabox XL / Horizon, die het netwerk kunnen verstoren?
Pedda72
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik heb alleen mijn computer boven en de laptop beneden aan de connext box hangen verder niets
Pedda72
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
de laptop beneden bleef wel connected?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
En heb je dus ook geen andere kabels meer aangesloten in de modem? Dit vraag ik niet omdat ik je niet geloof, hoor. Maar ik kom het vaker tegen dat mensen zeggen "ja, er zit nog wel een kabel in. Maar geen idee waar die heen gaat".
Dus check check dubbel check; je had eerder 1 UTP kabel in de modem, die ging naar de PC boven. Nu heb je 2 UTP kabels in de modem, 1 naar PC en 1 naar laptop. Of zijn er nog andere kabels (of heb je wellicht iets los gehaald toen je de laptop aansloot, ook niet onbelangrijk).
Pedda72
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo

Goedemorgen Lycke!

Klopt 2 kabels, een naar boven en een naar de laptop
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke. Als de laptop beneden wel gewoon verbonden blijft, en het wegvallen dus echt enkel merkbaar is in de PC boven. Maar ook wanneer je de laptop aansluit op de verbinding boven, zal het toch echt in de verbinding naar boven zitten.

Er is nog iets wat je zou kunnen checken, maar het is wel wat vergezocht. Maar goed. Uitsluiten is vaak de sleutel, in deze! De kabel die nu naar boven gaat, uit welke poort op de modem komt deze? Is dat bijvoorbeeld poort 1 en zit de laptop op poort 2, zou je deze voor alle zekerheid nog eens kunnen wisselen?
Als dan alles hetzelfde blijft, denk ik dat het dus toch echt aan de kabel ligt die naar boven gaat. Maar mocht het na het wisselen zo zijn dat de laptop ineens steeds zijn verbinding verliest en de PC niet, dan zou het in de poort van de modem zitten. Maar die kans schat ik heeeel erg klein.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Is een fout in de PC boven op voorhand uitgesloten?
Pedda72
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb werkelijk elke combinatie van poorten geprobeerd.

Ik geloof ook niet dat het aan de kabel ligt, misschien eigenwijs maar waarom doet dezelfde kabel (die door de muur en plafond gaat en dus stil ligt) het de eerste weken wel, gisteren ook twee uur achter elkaar nadat ik een 2de kabel in de connectbox had gedaan terwijl hij daarvoor om de paar minuten uitviel en na die 1,5/2 uur ook ineens niet meer dan een aantal minuten achter elkaar?

Tevens geven alle draden signaal terug met de kabeltester en is het de 2e kabel die dit probleem geeft (aangezien ziggo vorige keer ook de schuld aan de kabel gaf) vind dat heel vreemd. Speciaal een duurdere kabel besteld met duurdere stekkers om evt kabel kwaliteit uit te kunnen sluiten.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
DennyW wrote:
Is een fout in de PC boven op voorhand uitgesloten?


Wanneer de laptop boven wordt aangesloten verliest ook de laptop regelmatig de verbinding. Dus in principe wel, ja 🙂
Pedda72
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb voorzichtig de stekker open gemaakt, zie foto's onder:


Toch maar heel voorzichtig een voor een de draden eruit gehaald om te zien of ze goed 'kaal' waren en dus goed contact konden maken. Na even wat minuten priegelen was de kabel weer klaar. Getest met de tester en alles draden hadden nog goed contact.

Daarna weer aangesloten op de Modem/router van Ziggo en aan de computer.

Hij heeft nu al 18 minuten onafgebroken contact en met de aflevering van de juiste pakketjes...zal het dan toch 😉
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Pedda72 Ik duim voor je dat je de oorzaak gevonden hebt.:relaxed:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
We zijn een paar dagen later. Hoe is het gegaan, Pedda72 ? 😄
Pedda72
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo Hij heeft afgelopen zaterdag lange tijd achter elkaar gegamed zonder dat het signaal verbroken is, heb dus goeie hoop dat het opgelost is. Morgen komt ie weer dus dan hoop ik dat het nog steeds goed blijft.

Durf alleen niet te vroeg te juichen omdat het vorige keer ook in het begin goed ging en later slechter werd 😉

Misschien doe ik er een druppeltje soldeer op zodat de draadjes /ijzertjes beter met elkaar in verbinding staan en het signaal daarmee goed blijft.

Anders zoek ik weer naar permanente stekkers, waarschijnlijk toch minder storing gevoelig
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Jaa, snap ik! te vroeg juichen is inderdaad ook zonde. Ik hoop heel erg dat het goed blijft en hij inderdaad onafgebroken kan gamen ^^.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic