1
Vraag
2
Reacties
Nionexis

Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Internet via WiFi valt weg.

Beste community leden,

 

Nadat er tot 3x toe een monteur vanuit Ziggo is langs geweest om mijn situatie te "verhelpen" en mij tot 3x toe is gegarandeerd dat het zou moeten werken maar dit helaas nog niet het geval is, keer ik mij tot het welbekende forum met de hoop dat iemand hier mij kan helpen.

 

Situatie: Ik heb in mijn netwerk alleen een mediabox next om tv te kijken bekabeld aangesloten en deze werkt perfect, heeft nooit kuren en doet gewoon wat 'ie moet doen.

 

MAAR, nu komt het. Ik heb 2x een smartphone, 1x een smart-tv en 1x een desktop op WiFi aangesloten binnenshuis en deze verliezen DAGELIJKS tot 8x toe diens internetconnectiviteit. Erg vervelend zoals je misschien kan begrijpen, ook omdat er al zoveel monteurs zijn langsgekomen welke het probleem verholpen zouden moeten hebben.

 

Modem:
Al 100x herstart, helpt niet.
Ja, alle lampjes branden nog zoals altijd.
Nee, draadloos heb ik dan geen internet meer, bedraad nog wel. (Raar...)
PC/Laptop geven aan nog wel verbonden te zijn met het SSID van Ziggo echter hebben geen internet.

Uitlezen heeft geen zin, geeft geen downtime aan. (Ook vreemd)

Kabel:
Doet wat het moet doen, weinig problemen.

Nee, ik wil niet mijn apparatuur aansluiten op kabel, ik wil gewoon dat mijn WiFi het doet, waar ik tevens ook voor betaal Ziggo... dus alles aansluiten op een kabel vind ik geen oplossing, ook al is dit tot 3x toe al verteld. Binnen jullie pakketten zit WiFi inbegrepen, en dat moet het gewoon doen.

 

Zo, nu ten einde van mijn verhaal hoop ik daadwerkelijk dat iemand mij de gouden tip kan geven, of dat een super moderator hier eens naar kan kijken, want ik wordt toch wel een beetje wanhopig van de kennis & kunde van de monteurs welke ik over de vloer heb gehad.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

@Jiri Nou, zo te zien heeft Ziggo de eerder genoemde 50,- ook doorberekend. Sluit deze call maar, ik stap over van ISP zodra mijn glasvezel gelegd is.

Bekijk in context

42 Reacties 42
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8238Posts
  • 526Oplossingen
  • 1842Likes

welk type modem heb je ?

en gebruik je ook smartwifi pods

Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Connectbox Giga 

Software Versie  01.02.065.24.EURO.SIP

Hardware Versie 7 

 

Nee gebruik ik niet, heb wel geprobeerd een Mesh systeem te gebruiken i.c.m. bridge mode, maar dat ging al helemaal dramatisch. Dan haalde ik nog maar 200 down met latency spikes variërend tussen 30ms tot 8000ms.

Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Connectbox Giga

Hardware versie 7 

Software versie 01.02.065.24.EURO.SIP

 

Pods gebruik ik niet, heb wel kort een Mesh systeem geprobeerd i.c.m. Bridge modus maar daarbij haalde ik nog maar max 200 down en was de verbinding enorm instabiel qua latency.

Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

@anoniemforum 

Connectbox Giga

Hardware versie 7 

Software versie 01.02.065.24.EURO.SIP


Pods gebruik ik niet, heb wel kort een Mesh systeem geprobeerd i.c.m. Bridge modus maar daarbij haalde ik nog maar max 200 down en was de verbinding enorm instabiel qua latency.

 

Indien ik direct op je bericht wil reageren wordt mijn bericht de gehele tijd verwijderd.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59457Posts
  • 3995Oplossingen
  • 14847Likes

Even wat vragen om een mogelijke oorzaak uit te sluiten en/of om het probleem te vinden.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
26100000001.537.4QAM2562
16020000001.337.4QAM2561
36180000001.637.4QAM2563
4626000000136.6QAM2564
56340000000.436.6QAM2565
66420000000.136.6QAM2566
76500000000.336.6QAM2567
86580000000.737.4QAM2568
9666000000137.4QAM2569
106740000001.637.4QAM25610
116820000002.237.4QAM25611
126900000002.437.6QAM25612
136980000002.137.6QAM25613
147060000001.737.4QAM25614
157140000001.637.6QAM25615
167220000001.837.4QAM25616
17730000000237.6QAM25617
187380000002.337.4QAM25618
197460000002.737.6QAM25619
207540000002.737.4QAM25620
21762000000237.4QAM25621
227700000001.637.6QAM25622
23778000000137.6QAM25623
247860000000.937.6QAM25624
257940000000.837.6QAM25625
268020000000.837.4QAM25626
278100000000.537.4QAM25627
288180000000.137.6QAM25628
29826000000-0.337.4QAM25629
30834000000-0.737.4QAM25630
31842000000-1.136.6QAM25631
32850000000-1.336.6QAM25632


ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
2Locked37.35598800
1Locked37.35598800
3Locked37.35598800
4Locked36.60965300
5Locked36.60965300
6Locked36.60965300
7Locked36.60965300
8Locked37.35598800
9Locked37.35598800
10Locked37.35598800
11Locked37.35598800
12Locked37.63627600
13Locked37.63627600
14Locked37.35598800
15Locked37.63627600
16Locked37.35598800
17Locked37.63627600
18Locked37.35598800
19Locked37.63627600
20Locked37.35598800
21Locked37.35598800
22Locked37.63627600
23Locked37.63627600
24Locked37.63627600
25Locked37.63627600
26Locked37.35598800
27Locked37.35598800
28Locked37.63627600
29Locked37.35598800
30Locked37.35598800
31Locked36.60965300
32Locked36.60965300


D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
159964K1866QAM4096879


D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159Locked38-1.421436732128
Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

13840000045.85120 KSym/sec64QAM4
24520000046.35120 KSym/sec64QAM3
35200000046.85120 KSym/sec64QAM2
45880000047.35120 KSym/sec64QAM1



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1US_TYPE_STDMA0010
2US_TYPE_STDMA0000
3US_TYPE_STDMA0020
4US_TYPE_STDMA0010



D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
715.641.22KQPSK


D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
7OFDMA31219.010
Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Netwerk historie is blanco. Ook als ik de gegevens laat verversen.

Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Modem staat op 15 cm~ van de binnenkomende verbinding vandaan, heb ik nu alleen even geen foto van en ben helaas niet thuis op het moment, deze kan ik morgen nog wel toevoegen.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59457Posts
  • 3995Oplossingen
  • 14847Likes

Ik zie zo geen afwijkingen.

 

Mogelijke oplossing:

Kun je eens kijken of je het modem anders in kan stellen, zoals hieronder omschreven?

Problemen met je verbinding op Android met IPv6? F... - Ziggo Community

 

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Bert_0-1659643554358.png

 

Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Staat helaas al op Stateful 🙂

Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Afgelopen uur is de WiFi verbinding zo'n 4x eruit gevallen, lijkt wel erger te worden in de avond...

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8238Posts
  • 526Oplossingen
  • 1842Likes

zoals al in pm gezegd persoonlijk vind ik de downsteam aan de lage kant.

 

het modem zit 15 meter van het aop

dat kan prima werken maar is niet aanbevolen wegens mogelijk te zwak signaal.

het is aanbevolen het modem rechtstreeks op de poa-01-b splitter aan te sluiten met een kabel niet langer dan 1,5 meter.

 

vergissing 15 cm~ inplaats van 15 m

 

15 cm~ is prima

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59457Posts
  • 3995Oplossingen
  • 14847Likes

@anoniemforum "Modem staat op 15 cm~"

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8238Posts
  • 526Oplossingen
  • 1842Likes

sorry fout gezien 

dan is het prima

 

Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Om jullie beiden een indicatie te kunnen geven heb ik een foto opgevraagd bij het thuisfront haha 🙂

Ziggo_Recent.jpeg

 

P.S. normaal zit er geen gat bij de blauwe kabel... moest de kabel testen. Deze is niet aangesloten op het modem.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8238Posts
  • 526Oplossingen
  • 1842Likes

ziet er prima uit.

kun je morgen eens testen hoe de verbinding is als het modem rechtstreeks op het aop zit zonder splitter.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 813Posts
  • 119Oplossingen
  • 215Likes

Hallo @Nionexis , fijn dat je de hulp hebt ingeschakeld van onze Community leden wanneer je tegen dit probleem aanloopt.
Op het eerste gezicht zie ik in de signaalwaardes ook geen bijzonderheden of afwijkingen.
 

Ik ben heel benieuwd wat je ervaringen zijn met de tip van @anoniemforum . Wil je dat eens testen?

Nionexis
topicstarter
Raadgever
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Verbinding getest d.m.v. hetgeen wat @anoniemforum zei, destijds geen verbinding verlies gehad. Nu sinds... 2-3 uur ook de splitter weer erop gezet en ik heb nu misschien 1x een kleine onderbreking gehad van nog geen 5 seconden denk ik. Waar het nu aan heeft gelegen geen idee... maar het loshalen van de splitter, direct aansluiten op het aop en daarna de splitter weer erop zetten lijkt geholpen te hebben. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.