frits101012
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet verbinding word na 15 jaar steeds slechter

Hallo,

ik ben al meer dan 15 jaar abonnee toen ziggo nog @home was nu is 4 jaar geleden mijn modem vervangen omdat het internet steeds slechter werd en dat hielp, nu begint sinds een paar maand mijn internet weer slecht te worden en valt het internet meerdere malen per dag uit en vallen zelfs apparaten zoals chromecast en nest hub uit als ik daarop bijvoorbeeld de beveiligingscamera stream 

Nu heb ik alles bekeken en zie ik dat ik nog een TRATEC ETU-01 van @home aan de muur heb zitten waar het modem (ubee EVW321B) op aangesloten is, in mijn ogen is dit na meer dan 15 jaar wel echt verouderd en werk het internet daarom steeds slechter. 

Hopelijk kan hier een oplossing voor gevonden worden zoals een nieuw aansluitingspunt oid.

alvast bedankt.

3 Reacties 3
Niet van toepassing

Klopt is een oudje.

Even bij de klantenservice aangeven  dat je uitval ervaart en dus een behoorlijk verouderd aop hebt.

Vervangen van AOP is gratis, goed de bevestigings mail lezen als je de afspraak hebt gemaakt. 

Steefb
Expert
Expert
  • 8063Reacties
  • 1413Oplossingen
  • 2264Likes

Na 15 jaar kan de rest van de bekabeling ook verouderd zijn, dat is vaak van meer invloed dan het aop.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/het-effect-van-goede-bekabeling-wat-is-de-beste-kwa...

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1042Reacties
  • 118Oplossingen
  • 162Likes

Welkom hier op de Community, @frits101012! Goed dat je ons hier hebt weten te vinden voor je eerste topic 🙂

Erg fijn dat je ons al ruim anderhalf decennia lang trouw bent en vanaf de @home tijd hebt meegemaakt. Dat is alweer een hele poos geleden en de wereld zag er destijds anders uit dan nu, wat natuurlijk niet verrassend is! Ook qua aansluitmaterialen, apparatuur en techniek is er een boel veranderd. Als de tijd qua aansluitingen bij je thuis enigszins stil heeft gestaan lijkt het me verstandig dat even goed onder de loep te nemen en waar nodig te moderniseren. Dat moet je verbinding zeker ten goede komen!

Heb je de mogelijkheid om hier een foto van je (hoofd)aansluiting door te sturen zodat we met je mee kunnen kijken naar wat allemaal vervangen moet worden? Breng splitters, eventuele signaalversterkers, kabels, connectoren etc. allemaal in beeld zodat we goed kunnen beoordelen wat aan vervanging toe is. Het vervangen van het AOP kan gratis gedaan worden door een monteur van ons, maar als de monteur daarbij ook stuit op andere aansluitmaterialen die vervangen moeten worden (zoals kabels, connectoren) berekend hij daarvoor kosten. Het heeft dus de voorkeur om dat eerst aan te pakken en eventueel later nog het AOP als dat dan nog nodig blijkt!

We horen graag van je 

Uitgelicht topic