1
Vraag
2
Reacties
jpzimmer

Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Internet verbinding valt weg, Connectbox Giga in Bridge Mode

Goedemiddag!

 

Ik heb al geruime tijd problemen met een wegvallende internetverbinding, en werd door de helpdesk doorverwezen om hier eventueel naar een oplossing te zoeken.

 

Heb een Connectbox Giga in Bridge Modus, en vermoed dat het probleem daar ligt.

Helaas zijn de logs vaak leeg, dus kan er geen chocola van maken.

 

Ik heb een UDM Pro als router. En op het moment dat ik internet verlies, zie ik dat ik op de WAN poort geen IP meer krijg, daarna krijg ik tijdelijk 192.168.100.1 (IP van de connectbox) als IP en daarna krijg ik weer een Public IP.

Ik verlies m'n verbinding meestal zo'n 5-10 minuten voordat ik weer een IP krijg.

 

Hopelijk kan iemand me hier helpen, aangezien 't niet echt bevorderlijk voor 't thuiswerken is. 😉

 

Bij voorbaat dank!

 

MVG,

Jelmer Timmer

35 Reacties 35
jpzimmer
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hey @Cecilia !
Heel erg bedankt!
Uiteraard, ik hou de verbinding en logs in de gaten. 😄

 

Mocht het probleem dan nog niet verholpen zijn, dan lijkt 't me handig om een monteur er even naar te laten kijken.

Maar voor nu fingers crossed!

 

LouisHerber

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

<eigen topic>

LouisHerber

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

<eigen topic>

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@LouisHerber als je een eigen topic start, dan krijgt het de volle aandacht en het voorkomt dat zaken hier door elkaar gaan lopen en voor verwarring zorgen.

Je kan mij taggen, dan help ik het topic op weg.

jpzimmer
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Update!
Voorzover ik kan zien heb ik geen disconnects meer gehad sinds ik het nieuwe modem heb geinstalleerd.

Dus wat mij betreft is het probleem opgelost!


Heb het oude modem gisteren ook retour gestuurd, dus die zullen jullie in de komende dagen zien binnenkomen.

 

Hier nog even de Upstream & Downstream waarden icm het nieuwe modem, weet niet of het signaal nog te sterk binnen komt:

 

Screenshot 2021-06-11 at 13.41.08.png

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jpzimmer Hartelijk dank voor het delen van de update en het sturen van het screenshot. Fijn dat je geen disconnects meer hebt geconstateerd nadat je het nieuwe modem hebt aangesloten. Ik vind het signaal op de downstream wel aan de hoge kant. Zo te zien zit de DS RX power vrijwel continue op de +10 dBmv. Op het moment dat er ook maar enige vorm van ruis op het signaal meekomt kan dit problemen geven voor wat betreft de stabiliteit van de verbinding. Aangezien je de binnenhuisinstallatie al hebt nagelopen zou het inplannen van een storingsmonteur hiervoor de juiste vervolgstap zijn. Op welke data zou een afspraak jou het beste uitkomen?

jpzimmer
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hi @Paul!

 

Bedankt voor de feedback.


Als ik een beetje vooruit kijk in m'n schema zouden de volgende data uitkomen:

Volgende week Woensdag 16de, vanaf 13:00, verder is volgende week aardig volgeboekt.

De week daarop:

Maandag 21ste tot en met Donderdag 24ste na 13:00 heb ik ook nog vrij momenteel wat betreft meetings.

Dat kan uiteraard nog veranderen, maar als we het nu al kunnen blokken kan ik zorgen dat ik tijd vrijhoud.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jpzimmer Heel graag gedaan! Ik regel graag een monteur voor je. De tijdsloten waarbinnen ik een monteur kan sturen is op werkdagen in de ochtend (tussen 8 en 13 uur) of in de middag (tussen 12 en 18 uur). Lukt het tussen deze tijdsblokken?

jpzimmer
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

 @PaulDan gaat mijn voorkeur naar de middag, aangezien ik in de ochtend de aangegeven tijden meetings heb!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jpzimmer Top! Ik heb een afspraak voor je ingepland op donderdag 24 juni 2021 tussen 12 en 18 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem voordat de monteur komt goed de richtlijnen m.b.t de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. We horen graag wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek. Alvast een prettig weekend! 😉

jpzimmer
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hey @Paul,

De monteur is net langs geweest en het probleem is als volgt:

Oorspronkelijk zat de hoofdaansluiting in de meterkast bij de gemeentschappelijke ingang.

Op een duur heeft, waarschijnlijk, mijn bovenbuur een aparte aansluiting aangevraagd. Dus de huidige bekabeling voor zowel mijzelf als m'n bovenbuur is hoogstwaarschijnlijk in opdracht van onze huisbaas aangelegd, alleen het probleem is dat er bezuinigd is op de aansluitpunten en de kabel zelf.

 

Het komt er dus op neer dat de kabel die vanuit de hoofdaansluiting tot aan mijn meterkast loopt last heeft van interference van 4G (LTE) en 5G. Dit omdat de shielding op de kabel niet afdoende is.

Het aansluitpunt zelf is vervangen door de monteur door een modernere die wel bestand is tegen deze interference, dus dit zou het probleem eventueel op kunnen lossen.

 

Als het probleem zich alsnog voor blijft doen dan zou ik of,

de COAX kabel moeten laten vervangen door een kabel met betere shielding.

Of anders, het modem moeten verplaatsen naar de meterkast beneden en een UTP kabel naar mijn meterkast laten aanleggen.

 

Mocht het dus niet opgelost zijn, dan ligt de volgende stap in ieder geval bij de huisbaas. 🙂

 

Verder, complimenten aan jullie storingsmonteur!
Hij is grondig geweest in het uitpluizen van het probleem, en duidelijk in het beschrijven hiervan en het uitleggen van de oplossing en de gedane werkzaamheden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jpzimmer Hartelijk dank voor je uitgebreide terugkoppeling!  Fijn om te lezen dat onze monteur alles grondig heeft nagelopen en ook duidelijk richting jou was over de verrichte werkzaamheden. Mocht je ook na het monteursbezoek nog problemen ervaren, laat dan onder dit topic weten welke actie er door de huisbaas is uitgezet. 

jpzimmer
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

@PaulJij ook bedankt voor de support!

En ik hou zoals gewoonlijk de verbinding in de gaten. 😄

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jpzimmer Heel graag gedaan! 😉 Alvast een prettig weekend gewenst. 

jpzimmer
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hey @Paul!

 

Update:

Sinds de monteur langs is geweest heb ik geen onderbreking in de internetverbinding meer waargenomen, en verder ook geen last gehad van andere storingen. Dus ik denk dat vervanging van het koppelstuk goed heeft geholpen.

 

Wat mij betreft is daarmee het probleem ook opgelost.

Aangezien de volgende stap, dus het upgraden van de coax lijn niet bij jullie, maar bij m'n huisbaas ligt.

Mocht ik weer problemen ondervinden neem ik dus contact op met hem.

Hoewel die upgrade, volgens jullie monteur, op de lange termijn sowieso moet gebeuren omdat de kabel die hier destijds gelegd is gewoon van slechte kwalteit is.

 

Hier nog wel even een screenshot van huidige de Up- en Downstream waarden:

Screenshot 2021-07-01 at 13.08.43.png

Heel erg bedankt voor alle support!

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jpzimmer Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost nadat de monteur het koppelstuk vervangen heeft! We zijn blij dat alles weer naar wenst werkt. Mocht je onze hulp nog nodig hebben, dan weet je ons voortaan te vinden op de Community. 😉 Alvast een prettig weekend gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic