Hey @Paul,
De monteur is net langs geweest en het probleem is als volgt:
Oorspronkelijk zat de hoofdaansluiting in de meterkast bij de gemeentschappelijke ingang.
Op een duur heeft, waarschijnlijk, mijn bovenbuur een aparte aansluiting aangevraagd. Dus de huidige bekabeling voor zowel mijzelf als m'n bovenbuur is hoogstwaarschijnlijk in opdracht van onze huisbaas aangelegd, alleen het probleem is dat er bezuinigd is op de aansluitpunten en de kabel zelf.
Het komt er dus op neer dat de kabel die vanuit de hoofdaansluiting tot aan mijn meterkast loopt last heeft van interference van 4G (LTE) en 5G. Dit omdat de shielding op de kabel niet afdoende is.
Het aansluitpunt zelf is vervangen door de monteur door een modernere die wel bestand is tegen deze interference, dus dit zou het probleem eventueel op kunnen lossen.
Als het probleem zich alsnog voor blijft doen dan zou ik of,
de COAX kabel moeten laten vervangen door een kabel met betere shielding.
Of anders, het modem moeten verplaatsen naar de meterkast beneden en een UTP kabel naar mijn meterkast laten aanleggen.
Mocht het dus niet opgelost zijn, dan ligt de volgende stap in ieder geval bij de huisbaas. 🙂
Verder, complimenten aan jullie storingsmonteur!
Hij is grondig geweest in het uitpluizen van het probleem, en duidelijk in het beschrijven hiervan en het uitleggen van de oplossing en de gedane werkzaamheden.