1
Vraag
2
Reacties
PimC

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet verbinding valt vaak weg en is traag

Beste Ziggo, sinds wij hebben geupgrade naar een snellere verbinding bij Ziggo hebben we steeds vaker last van een wegvallende verbinding. Vaak valt deze weg bij 'zwaardere' activiteiten zoals streamen van films/games of als iemand aan het zoomen is. Wanneer dit gebeurd start het modem zelf weer opnieuw op, maar dit laat niet de verbinding terugkeren. Ook als wij handmatig het modem opnieuw opstarten komt de verbinding vaak niet terug.

Voor het upgraden naar een snellere verbinding hadden we ook al last van dit probleem, maar laatste tijd aanzienlijk meer. 

 

In de bijlagen onze downstream- en upstream waarden. Ook onze netwerkhistorie in splitter. 

Ik hoor graag jullie advies over verdere stappen die ik moet ondernemen.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je hebt last van instraling van 4G / 5G mobiele telefoonzenders.

Vermoedelijk door een oud eerste punt waar Ziggo je huis binnenkomt.

 

Ik mis nog één foto, mits dit aanwezig is.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 
 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @PimC,

Welkom op de Community van Ziggo.
Door het overgaan naar onze community en drukte, zie ik nu pas je topic.
Mijn excuses hiervoor.

Ervaar je nog steeds dat de verbinding weg valt? Of is de verbinding inmiddels beter? 
Ik hoor graag van je! 

PimC
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven, dank voor je reactie. Helaas valt de verbinding nog steeds regelmatig weg- dagelijks een paar keer zelfs. Het is ondoenlijk. Een maand of 5 geleden heb ik een upgrade geaccepteerd met de belofte op beter en sneller internet, maar ik merk geen enkel voordeel. Ik weet niet of deze 'upgrade' met het wegvallen van het internet te maken kan hebben.  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je hebt last van instraling van 4G / 5G mobiele telefoonzenders.

Vermoedelijk door een oud eerste punt waar Ziggo je huis binnenkomt.

 

Ik mis nog één foto, mits dit aanwezig is.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 
 
PimC
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een foto van twee stekkers/splitters bijgevoegd. Meer is er niet. Aan de overkant van de straat staat een zendmast met 4G/5G, kan dat van invloed zijn?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5785Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Het lijkt erop dat het anders in elkaar zit, @PimC
Zo te zien op je foto's zit er op de AOP een zwarte versterker van Hirschman aangesloten en zit daarachter de hoofdaansluiting. 
Ik kan op de foto's niet goed achterhalen waar de kabels precies vandaan komen en naartoe gaan. Volg eens de instructies op deze pagina voor het rechtstreeks aansluiten op de AOP.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic