1
Vraag
2
Reacties
KHE

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet verbinding valt uit en is soms traag

Sinds een week heb ik last van uitval van mijn internet verbinding. Dit gebeurd random een enkele keer moet het modem spanningsloos gemaakt worden om het weer te laten werken.

Als ik de servicescan uitvoer geeft deze aan geen probleem gevonden.

 

Type modem: Technicolor TC7210

 

De volgende stappen heb ik al uitgevoerd om enkele dingen uit te sluiten.

20240928_115226.jpg

 * Kabel tussen modem en OAP vervangen

 * Splitter van OAP verwijderd en modem rechtstreeks op OAP aangesloten

 

Dit is de connection status van het modem de log had ik leeg gemaakt om dit weekend een beter beeld te krijgen wat er gebeurd.

connection.jpg

 

 

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78818Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23551Likes

Bestel hieronder per direct een storingsmonteur, dan ben je het snelst geholpen.

Je Abonnee Overname Punt moet vervangen worden wegens ouderdom en niet hedendaags materiaal, alsmede je modem/router gaat vervangen worden voor de nieuwste en nog stabielere is mijn ervaring met deze modem/routers.

Bestel hier een storingsmonteur (ziggo.nl)

 

Laat hier weten of het gelukt is, anders kan later een Ziggo forum medewerker ook een afspraak maken, alleen kan dat in het weekend wat langer duren dan op werkdagen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34927Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17561Likes

Het modem laat een zeer zwak signaal (DS Rx) en lage MER zien, er kan sprake zijn van kabelschade als de suggesties van Bert dit niet oplossen.

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 619Posts
  • 50Oplossingen
  • 285Likes

Goedemiddag @KHE, allereerst welkom op de Ziggo community! 

Wat ontzettend balen dat je sinds een week deze problemen ervaart, daar moet dan ook echt wat aan gedaan worden. Nu zie ik dat @Bert en @tobiastheebe je al handige tips hebben gegeven. Heb je hier wat aan gehad of kan ik je nog ergens mee helpen? Laat het vooral weten. 

PeterH2020

Level 9
  • 235Posts
  • 17Oplossingen
  • 115Likes

@tobiastheebe  schreef:

Het modem laat een zeer zwak signaal (DS Rx) en lage MER zien, er kan sprake zijn van kabelschade als de suggesties van Bert dit niet oplossen.


 

-22 Is wel erg laag.....

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34927Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17561Likes

@PeterH2020  schreef:

@tobiastheebe  schreef:

Het modem laat een zeer zwak signaal (DS Rx) en lage MER zien, er kan sprake zijn van kabelschade als de suggesties van Bert dit niet oplossen.


 

-22 Is wel erg laag.....


Inderdaad. Het is gedeeltelijk wel te wijten aan de UMU-01 die 10 dB demping oplevert.

Gio2903

Level 17
  • 3470Posts
  • 183Oplossingen
  • 2552Likes

een monteur zal hier eea moeten gaan oplossen in ieder geval

KHE1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb eerst een ander account aan moeten maken met het koppelen is er iets fout gegaan dus gebruiker KHE is hetzelfde als KHE1.

 

De Ziggo storings monteur is vandaag langs geweest, OAP is vervangen, dit was niet echt de oorzaak, na het meten van de kabel is geconstateerd dat deze teveel demping heeft dus beschadigt is, morgen komt Circet langs om de kabel te vervangen vanaf het OAP naar de wijkkast.

 

KHE1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Circet is langs geweest er zat een las in de kabel die het slechte signaal veroorzaakte, het was een overgang van een C6 coax naar C9, de monteur heeft er een stuk tussen uitgehaald en een nieuwe las gemaakt. Het dempings probleem is nu verholpen nu even aanzien of alles nu opgelost is,=.

Het enige wat nog niet is vervangen is het modem is ook niet vervangen door de ziggo monteur toen deze het AOP heeft vervangen.

KHE1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Brief van Ziggo in de brievenbus dat ze een nieuw modem gaan opsturen

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1552Posts
  • 236Oplossingen
  • 661Likes

Hallo @KHE , zo te zien heb je ondertussen een nieuw modem van ons ontvangen. We zijn erg benieuwd naar je ervaringen hiermee. Hou je ons op de hoogte?