Sinds een week heb ik last van uitval van mijn internet verbinding. Dit gebeurd random een enkele keer moet het modem spanningsloos gemaakt worden om het weer te laten werken.
Als ik de servicescan uitvoer geeft deze aan geen probleem gevonden.
Type modem: Technicolor TC7210
De volgende stappen heb ik al uitgevoerd om enkele dingen uit te sluiten.
* Kabel tussen modem en OAP vervangen
* Splitter van OAP verwijderd en modem rechtstreeks op OAP aangesloten
Dit is de connection status van het modem de log had ik leeg gemaakt om dit weekend een beter beeld te krijgen wat er gebeurd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bestel hieronder per direct een storingsmonteur, dan ben je het snelst geholpen.
Je Abonnee Overname Punt moet vervangen worden wegens ouderdom en niet hedendaags materiaal, alsmede je modem/router gaat vervangen worden voor de nieuwste en nog stabielere is mijn ervaring met deze modem/routers.
Bestel hier een storingsmonteur (ziggo.nl)
Laat hier weten of het gelukt is, anders kan later een Ziggo forum medewerker ook een afspraak maken, alleen kan dat in het weekend wat langer duren dan op werkdagen.
Het modem laat een zeer zwak signaal (DS Rx) en lage MER zien, er kan sprake zijn van kabelschade als de suggesties van Bert dit niet oplossen.
Goedemiddag @KHE, allereerst welkom op de Ziggo community!
Wat ontzettend balen dat je sinds een week deze problemen ervaart, daar moet dan ook echt wat aan gedaan worden. Nu zie ik dat @Bert en @tobiastheebe je al handige tips hebben gegeven. Heb je hier wat aan gehad of kan ik je nog ergens mee helpen? Laat het vooral weten.
@tobiastheebe schreef:Het modem laat een zeer zwak signaal (DS Rx) en lage MER zien, er kan sprake zijn van kabelschade als de suggesties van Bert dit niet oplossen.
-22 Is wel erg laag.....
@PeterH2020 schreef:
@tobiastheebe schreef:
Het modem laat een zeer zwak signaal (DS Rx) en lage MER zien, er kan sprake zijn van kabelschade als de suggesties van Bert dit niet oplossen.
-22 Is wel erg laag.....
Inderdaad. Het is gedeeltelijk wel te wijten aan de UMU-01 die 10 dB demping oplevert.
een monteur zal hier eea moeten gaan oplossen in ieder geval
Ik heb eerst een ander account aan moeten maken met het koppelen is er iets fout gegaan dus gebruiker KHE is hetzelfde als KHE1.
De Ziggo storings monteur is vandaag langs geweest, OAP is vervangen, dit was niet echt de oorzaak, na het meten van de kabel is geconstateerd dat deze teveel demping heeft dus beschadigt is, morgen komt Circet langs om de kabel te vervangen vanaf het OAP naar de wijkkast.
Circet is langs geweest er zat een las in de kabel die het slechte signaal veroorzaakte, het was een overgang van een C6 coax naar C9, de monteur heeft er een stuk tussen uitgehaald en een nieuwe las gemaakt. Het dempings probleem is nu verholpen nu even aanzien of alles nu opgelost is,=.
Het enige wat nog niet is vervangen is het modem is ook niet vervangen door de ziggo monteur toen deze het AOP heeft vervangen.
Brief van Ziggo in de brievenbus dat ze een nieuw modem gaan opsturen
Hallo @KHE , zo te zien heb je ondertussen een nieuw modem van ons ontvangen. We zijn erg benieuwd naar je ervaringen hiermee. Hou je ons op de hoogte?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.