de88

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Internet verbinding valt tijdelijk weg

Mijn internet verbinding valt op willekeurige momenten weg, soms zit er een aantal uren tussen.

Verbinding is maar 30 sec tot 2 minuten weg.

 

Modem geeft dan de volgende status:

 

Internet (Partial Service (US only))

 

Network log geeft dan de volgende melding op het moment van onderbreken internet:

 

critical No Ranging Response received - T3 time-out
critical Unicast Ranging Received Abort Response

 

Ik heb een middagje zonder de splitter er tussen geprobeerd en heb het idee dat het probleem toen verholpen was. Maar kan dit niet langer testen aangezien de tv gebruikt wordt. Kan hier naar gekeken worden, en misschien eventueel een andere splitter toegestuurd worden?

 

Upstream en downstream channels in png formaat als bijlage toegevoegt.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
de88
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het niet echt meer ervaren zelf, dus ik neem aan dat het opgelost is. Alleen de log geeft nog veel timeouts aan, maar zal wel gebruikelijk zijn dan als ik ze zelf niet opmerk. Dus denk dat deze topic gesloten kan worden. Nog een vraag, aangezien er is requested door de vorige monteur om IPV6 lease uit te zetten zou ik deze graag weer terug willen voor de toekomst.

 

Bedankt voor alle hulp.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@de88 IPv6 loopt nog niet geheel lekker bij Ziggo en als die echt goed werkt, dan komt die vanzelf weer terug.

Maar dat is aan jou, wat je wilt.

 

Ik zie in je log IP Flood, dat wil zeggen dat er even een verbindingsstream geblokt wordt op je modem, wat je als tijdelijke uitval kan ervaren.

 

Om dit te voorkomen zet de Firewall als volgt:

 

Firewall.png

 

Om dit te voorkomen, zet 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@de88 Fijn dat je geen last meer hebt gehad van problemen. Mocht het nog eens gebeuren kijken dan of het met de tip van @Bert! is opgelost.  Alvast een heel fijn weekend gewenst!

Bekijk in context

29 Reacties 29
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2177Oplossingen
  • 15499Likes

Er staat veel ruis op zowel de downstream als de upstream. Het vermogen in de upstream zit aan de max.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

de88
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Een foto bijgevoegt als bijlage, hoofdaansluiting met de splitter.

De witte coax kabel gaat naar de modem, en de zwarte coax kabel naar de receiver voor de tv.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2177Oplossingen
  • 15499Likes

Dat ziet er top uit.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan het beste even meekijken, mogelijk gaat er buitenshuis iets mis. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Welkom op de Communiy @de88! Je bent al goed op weg geholpen door @tobiastheebe. Top! Uit je bericht begrijp ik dat het zonder splitter, dus rechtstreeks in de wandcontactdoos, goed werkt. Mogelijk is de splitter aan vervanging toe. Ik stuur je de in ieder geval een nieuwe splitter + modemkabel welke je binnen 5 werkdagen in huis hebt. Heb je ook dan nog problemen? Dan stuur ik met alle liefde een monteur aan. Geef dan gerust aan welke dagen en tijdsloten jou schikken. De tijdsloten zijn 08.00 - 13.00 of 12.00 - 18.00 uur. 

de88
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem doet zich nog steeds voor, alleen nog erger. Heb gedurende de dag geen verbinding voor 30 sec tot 1 minuut. Ook de logs opvragen in de modem duurt langer of werkt soms helemaal niet.

 

Dingen die ik los van de disconnects ervaar:

 

Discord: kan wel mensen horen, niet praten.

Games: players bewegen om me heen etc, maar kan zelf niks.

 

Dus denk dat mn upstream op deze momenten niet werkt, tot ik volledig disconnect door timeout.

de88
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Krijg de log er eindelijk voor, hier is die dan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Morgen komt een Ziggo moderator hier in dit topic langs.

Ik vermoed dat je topic tussen de wal en het schip is gevallen tijdens een heel drukke periode.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2177Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je het modem nog eens direct op het AOP willen aansluiten, modem kort stroomloos maken en na een paar uur opnieuw de downstream/upstream-gegevens plaatsen? Dit om een eventueel defecte splitter uit te sluiten. Vooral de upstream vertoont problemen op dit moment.

 

Een moderator kan kosteloos een nieuwe splitter toesturen, zodat je die uit voorzorg kan vervangen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @de88 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je problemen ervaart met de internetverbinding! Ik heb even een blik geworpen op het signaal en dat ziet er verder goed uit. Een verouderde splitter of coaxkabel zou nog voor eventuele problemen kunnen zorgen. Ik heb daarom een een nieuwe POA 1-B splitter en modemkabel voor jou geregeld. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je de aansluitmaterialen kosteloos in huis. Sluit het modem aan met de nieuwe splitter en coakabel zodra je deze ontvangen hebt, test dan opnieuw de verbinding.Mocht dit het probleem niet oplossen, zou je dan een foto van het aansluitpunt (AOP) met ons willen delen onder dit topic? Een verouderd hoofd aansluitpunt (AOP) zou mogelijk ook de oorzaak van deze storingsklachten kunnen zijn. Voor we dit kunnen concluderen is het van belang dat we eerst binnenshuis alles hebben uitgesloten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2177Oplossingen
  • 15499Likes
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@tobiastheebe Je hebt gelijk! @de88 Een foto van het AOP delen heb je al gedaan en is dus niet nodig. Kun je dan laten weten wat jouw bevindingen zijn met de nieuwe splitter en coaxkabel?

de88
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb na het starten van deze thread, een nieuwe splitter en coax kabel ontvangen een aantal maanden terug. Ik moest mijn adres gegevens invullen en heb daarna deze dingen ontvangen en vervangen. En het probleem doet zich dus nog steeds voor. Dus om nogmaals een nieuwe splitter en coax kabel te plaatsen lijkt niet de oplossing.

 

Na het direct aansluiten zonder splitter, sinds gister avond (aprox 23:00) nog 2x dit probleem ervaren.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2177Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je als laatste nogmaals de log willen plaatsen? Ik denk dat langzamerhand een monteursafspraak overwogen moet worden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@de88 Het lijkt mij in dit geval inderdaad verstandig dat er nu een monteur komt kijken. Op welke data zou een afspraak jou het beste uitkomen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@de88 Kun je ons laten weten op welke data een afspraak met een monteur jou het beste uitkomt?

de88
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zonder splitter (aprox 12 uren zonder splitter geinternet) is de verbinding eenmalig weg gevallen.

Kijk bijlage.

 

Dinsdag 1 Juni, vanaf 13:00 of Dinsdag 8 Juni vanaf 13:00. En anders op een avond misschien?

Dit ivm met thuis werken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@de88 Dankjewel voor het testen. Balen dat de verbinding ook bij een rechtstreekse connectie met het aansluitpunt nog weg blijft vallen. Het lijkt mij goed dat er een monteur komt kijken. Ik heb een afspraak ingepland op dinsdag 1 juni 2021 tussen 17 uur en 22 uur. Mocht het dan niet lukken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@D88 De monteur is inmiddels langs geweest. We zijn heel erg benieuwd wat je bevindingen zijn na het bezoek. Laat je het weten onder dit topic?

de88
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee het probleem is nog niet verholpen, beter nog hij heeft praktisch niks gedaan los van mijn splitter vast zetten. De eerste timeout kwam al 5 minuten na hij de deur uitgelopen was.

 

Op zijn aanraden IPV6 uit laten zetten, omdat dit nog wel eens problemen kon opleveren. Heb op dit moment enkel een IPV4 lease en het probleem gaat onverminderd door.

 

Volgens mij zei hij wel iets in de trend dat de verbinding naar mijn woning niet altijd stabiel leek, maar kon ook komen door dat ik de splitter er een paar keer uit getrokken had dat hij het daarom in zijn grafiek zag. Heb hem ook gezegt als je weken terug kijkt, althans weken dit is al meer dan 8 maanden aan de gang, dan zul je zien dat het langer dan alleen deze 2 weken is dat ik mijn splitter paar keer er tussen uit gevist heb.

 

Ben benieuwd wat de volgende stap is

Uitgelicht topic