1
Vraag
2
Reacties
AukeJ

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet verbinding valt steeds weg

We hebben regelmatig last van het wegvallen van de internetverbinding en omdat we thuiswerken is dit erg ververvelend. De een werkt volledig remote en heeft even geen verbinding met de server en bij de ander valt de verbinding van de VPN verbinding steeds weg.

Dat duurt ongeveer 30 tot 60 seconde en daarna is er weer verbinding. Ook zonder bv VPN valt de verbinding met de Exchange server van Outlook weg. Dit gebeurt meerdere keren per uur. Vooral als je geen verbinding hebt met de remote server dan kan je gewoon niks.

- Zowel bedraad als via WIFI dezelfde problemen

- Connectbox

- Eerder dit jaar een monteur voor geweest.

Heeft er iemand een idee hoe dit nu een definitief op te lossen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik zie in de waarden geen bijzonderheden, behalve een lichte ruis downstream (post RS errors).

Het netwerklog geeft een aantal MDD time outs (dit kan komen door bijv. het tijdelijk losmaken van de coaxkabel tussen AOP en modem), waardoor tijdelijk geen internetverkeer mogelijk is. Daarna volgt een tweetal T4 errors, waarbij het modem zich opnieuw opstart en aanmeldt bij de CMTS.

Om 10.38 uur de melding TRO69 stop en vervolgens om 10.41 TRO69 start.

Het losmaken van netwerkkabel van modem naar AOP kan een MDD time out veroorzaken. Maar de oorzaak kan ook liggen in het coaxsegment tussen AOP en straatkast of verder.

De modemwaarden geven geen oorzaak van de gebeurtenis aan.

Dan de foto's. Die tonen een antenneplug met plastic kapje, niet afgeschermd en dus gevoelig voor instraling door digitenne, 4 en 5G.

Bij de splitter een slecht afgemonteerde connector (schaamhaar zichtbaar). 

De meldingen in het log zijn ruis gerelateerd. Het is dus zaak de binnenhuisbekabeling na te lopen.

 

Bekijk in context

AukeJ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Klopt. Ja, dat is gelukt en het lijkt opgelost. Alles is nu met nieuwe connectoren en kabels aangesloten en tot op heden is het internet stabiel. Wat mij betreft kunnen we dit topic sluiten.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

AukeJ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zie de bijlagen. Heb een nieuwe splitter, alleen niet aangesloten. De huidige kabels hebben schroefverbindingen en die passen niet op de nieuwe splitter (ook Connectbox is schroef).

Heb sinds vanmorgen PRTG netwerk monitoring lopen (zie xlsx), dit het het logboek vanaf het begin (1 uur).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie in je log heel veel voorbijkomen.

@KBX458 weet hier meer over te vertellen dan ik.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik zie in de waarden geen bijzonderheden, behalve een lichte ruis downstream (post RS errors).

Het netwerklog geeft een aantal MDD time outs (dit kan komen door bijv. het tijdelijk losmaken van de coaxkabel tussen AOP en modem), waardoor tijdelijk geen internetverkeer mogelijk is. Daarna volgt een tweetal T4 errors, waarbij het modem zich opnieuw opstart en aanmeldt bij de CMTS.

Om 10.38 uur de melding TRO69 stop en vervolgens om 10.41 TRO69 start.

Het losmaken van netwerkkabel van modem naar AOP kan een MDD time out veroorzaken. Maar de oorzaak kan ook liggen in het coaxsegment tussen AOP en straatkast of verder.

De modemwaarden geven geen oorzaak van de gebeurtenis aan.

Dan de foto's. Die tonen een antenneplug met plastic kapje, niet afgeschermd en dus gevoelig voor instraling door digitenne, 4 en 5G.

Bij de splitter een slecht afgemonteerde connector (schaamhaar zichtbaar). 

De meldingen in het log zijn ruis gerelateerd. Het is dus zaak de binnenhuisbekabeling na te lopen.

 

AukeJ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de info zover. Ik heb een nieuwe connector besteld voor TV coaxkabel en zal deze conform die richtleidingen monteren. Dan kan ik ook de nieuwe splitter (POA-01-B) gebruiken.

Opvallend is wel dat er vandaag geen meldingen zijn en alles stabiel is terwijl er niks veranderd is.

Zodra e.e.a. gemonteerd is plaats ik nieuwe foto's.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @AukeJ, we hebben al een poosje niet van je gehoord! Is het gelukt om de nieuwe connector te monteren en heb je de laatste tijd nog problemen ervaren? 

We horen het graag! 🙂 

AukeJ
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Klopt. Ja, dat is gelukt en het lijkt opgelost. Alles is nu met nieuwe connectoren en kabels aangesloten en tot op heden is het internet stabiel. Wat mij betreft kunnen we dit topic sluiten.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Goed om te lezen dat alles naar behoren werkt.

Mochten er zich weer problemen voordoen, dan weet je de community te vinden.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@AukeJ Wat super dat het nu een stuk beter gaat! Ik laat het topic nog heel even voor je open voor de zekerheid, maar ik heb er al het vertrouwen in dat het hier mee is opgelost 😉 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic