1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
HansBemelen

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet verbinding valt steeds weg

Sinds eind maart verhuisd van Tilburg naar Velp, sindsdien veel problemen met internet gehad waar voorheen nooit sprake van geweest is in de 40 tot 50 jaar dat ik bij ziggo zit.
De laatste monteur heeft een zwart modem geïnstalleerd en het witte mee retour genomen en in de wijkkast een weerstand verwijderd die volgens hem tot problemen kon leiden. Rond 14-7 heb ik weer last van dat de internet snelheid van 0 naar 350 MBps gaat of hoe dit ook mag heten. Dus weer eens met klantenservice gebeld en de deadline van aanstaande vrijdag gegeven 22-7 dit op te lossen definitief of ik zeg mijn abonnement op. Dus een afspraak voor een monteur gemaakt deze zou afgelopen maandag 18-7 langkomen maar kreeg een zaterdag een telefoontje dat er een nieuw modem opgestuurd zou worden en de monteur niet langs zou komen. Dinsdag werd het nieuwe modem bezorgd en vol verwachting doe ik de doos open en zie exact hetzelfde model dat de laatste monteur geïnstalleerd heeft. Dus via een bericht naar 7744 Internet en ik werd gebeld en men zou proberen het te verhelpen daar hij dacht dat de oorzaak een of andere stoorzender in de buurt te zijn.
De vragen:
Krijg ik nog antwoordt?
Wat met dat nieuwe modem te doen
Waar blijft de diegene die langs moet komen om die stoorzender op te sporen?

Oplossing
26 Reacties 26
Meldingen
Aan Uit
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6188Posts
  • 731Oplossingen
  • 2645Likes

Hai @HansBemelen

We hebben inmiddels elkaar telefonisch gesproken en de miscommunicatie wat betreft de afspraak uit te lucht gehaald.

Er staat nu een afspraak op 4 augustus tussen 08.00-13.00 uur.

We hebben afgesproken dat je vrijdag je bevindingen met ons deelt in dit topic.

HansBemelen
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Jamyla, 

het is donderdag avond ipv vrijdag maar net zo goed.

Mijn Bevinding is waar ik al bang voor was al 3 monteurs terug. Deze kunnen alleen een aflees apparaat aan het modem hangen en volgens hem voluit belasten en ALLES is goed en dan zal het wel aan de apparatuur achter het modem liggen. Althans dat was zijn eerste antwoord. Daarna aan de switch gekoppeld waar alles verdeeld wordt en daar had hij ook een prachtige 377Mbit aan snelheid. Met de uitdraai in de hand van wat ik hier op het forum gedeeld heb, de screenshot speedtest en modem gegevens en het antwoord van Super Expert KBX458. Daarop heb ik het antwoord gekregen dat alles goed was en dat hij niets kon constateren, ik moest bij een volgende storing maar de leds op het modem goed in de gaten houden of er niet een blauw werd want dan was het een fout in de kaart van de server en dan kon iemand er wat mee. Mijn voorstel een telefoonnummer dat ik kan bellen als het weer eens fout was en dat men meteen mee kon kijken, dat past niet bij het bedrijf, dat kan niet.

Wat wel kan is dat je klant wordt bij Ziggo en als er storingen zijn het door andere klanten moet laten oplossen want ziggo zelf is dan niet thuis, is niet niet juist het omgekeerde verhaal en mag je toch enige verantwoordelijkheid van Ziggo verwachten die zijn eigen klant helpt......

In ieder geval de monteur is binnen een kwartier 20 minuten klaar en weg en heeft nog toevallig dat ik het zag bijna een uur op een parkeerplaats gestaan niet direct in het volle zicht.

Ik heb bij e-fiber nu een gratis pakket van 3 maanden internet en als zich daar geen verstoringen voordoen dan voel je denk ik wel wat er gebeurd. Ik vindt het jammer dat mijn emailadres eraan gaat wat ik al meer dan 40jaar heb maar dat zij dan maar zo.

Ik weet het nu echt niet meer, voel me als een klein kind weggestuurd worden, alles werkt er is niets aan de hand.

HansBemelen
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is weer zondag rond de middag en jawel hoor de snelheid is weer knudde......ziehier met een paar minuten verschil hoe de snelheid fluctueert..

De leds van het modem blijven mooi groen dus daar is ook niets vanaf te lezen verder.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Het issue is opnieuw neergelegd bij het moderatie-team.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6188Posts
  • 731Oplossingen
  • 2645Likes

Goedemorgen @HansBemelen

Top dat je het weer kenbaar maakt. Zoals telefonisch besproken, kunnen wij er helaas niets meer mee doen. Zoals je zelf al hebt aangegeven, heb je nu ook een tijdelijke glasvezel aansluiting. Ik hoop voor jou dat dit inmiddels beter gaat en je geen problemen mee ervaart. 
Hoe sta je er inmiddels in wat betreft je abonnement en het wel of niet opzeggen?

vengeance57

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sinds enkele weken valt bij ons de wifi steeds weg of is de verbinding erg traag rond 8Mb .Ik heb echter een gigabit verbinding met een connectbox. Ziggo klantenservice rade mij aan om de connectbox een harde reset te geven, maar de problemen blijven.  Als de verbinding er is haalt de snelheid net de 300 M. Ik betaal toch voor de 1000Mb. ik ben juist overgestapt naar deze gigabit verbinding omdat mijn vrouw veel vanaf huis werkt. Wanneer Ziggo deze problemen  denkt opgelost te hebben vertelllen zij mij niet. Ik kijk het nog een maand aan en dan stap ik over op glasvezel, wat trouwens ook nog voordeliger is. Wij zijn al meer dan 40 jaar abonnee maar nu is de maat een keer vol.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34961Posts
  • 2575Oplossingen
  • 17573Likes

@vengeance57 Je kunt het beste een nieuw topic starten.