1
Vraag
2
Reacties
HansBemelen

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet verbinding valt steeds weg

Sinds eind maart verhuisd van Tilburg naar Velp, sindsdien veel problemen met internet gehad waar voorheen nooit sprake van geweest is in de 40 tot 50 jaar dat ik bij ziggo zit.
De laatste monteur heeft een zwart modem geïnstalleerd en het witte mee retour genomen en in de wijkkast een weerstand verwijderd die volgens hem tot problemen kon leiden. Rond 14-7 heb ik weer last van dat de internet snelheid van 0 naar 350 MBps gaat of hoe dit ook mag heten. Dus weer eens met klantenservice gebeld en de deadline van aanstaande vrijdag gegeven 22-7 dit op te lossen definitief of ik zeg mijn abonnement op. Dus een afspraak voor een monteur gemaakt deze zou afgelopen maandag 18-7 langkomen maar kreeg een zaterdag een telefoontje dat er een nieuw modem opgestuurd zou worden en de monteur niet langs zou komen. Dinsdag werd het nieuwe modem bezorgd en vol verwachting doe ik de doos open en zie exact hetzelfde model dat de laatste monteur geïnstalleerd heeft. Dus via een bericht naar 7744 Internet en ik werd gebeld en men zou proberen het te verhelpen daar hij dacht dat de oorzaak een of andere stoorzender in de buurt te zijn.
De vragen:
Krijg ik nog antwoordt?
Wat met dat nieuwe modem te doen
Waar blijft de diegene die langs moet komen om die stoorzender op te sporen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @HansBemelen

 

Top dat je het weer kenbaar maakt. Zoals telefonisch besproken, kunnen wij er helaas niets meer mee doen. Zoals je zelf al hebt aangegeven, heb je nu ook een tijdelijke glasvezel aansluiting. Ik hoop voor jou dat dit inmiddels beter gaat en je geen problemen mee ervaart. 
Hoe sta je er inmiddels in wat betreft je abonnement en het wel of niet opzeggen?

Bekijk in context

26 Reacties 26
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @HansBemelen 

Het lijkt erop dat wat er mis kón gaan ook is mis gegaan en dat is natuurlijk om zuur van te worden. Ik kan niet zeggen of je probleem direct wordt opgelost, maar een Ziggo-moderator kan in elk geval je gegevens inzien en ontdekken wat er precies is gebeurd.

De actie die je ondertussen zelf zou kunnen ondernemen is de up- en downstreamwaarden van je modem hier plaatsen? Dat kun je doen door de tabellen vanuit je modem te selecteren, te kopiëren en dan in je bericht te plakken. Dat werkt makkelijker en leesbaarder dan een screenshot.

Hier vind je de up- en downstreamwaarden van je modem.

Succes en... eh sterkte!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @HansBemelen,

 

Wat een ontzettend belabberde situatie, vooral als er maar geen schot in de zaak lijkt te komen. Goed dat je hier alles op een rij hebt gezet.

 

Laat ik beginnen met het nieuwe modem dat je hebt ontvangen; hoe zuur ook, we willen graag dat je deze aansluit. Er is geen mogelijkheid om dit proces te annuleren of je huidige modem actief te houden. Omdat je een aardig thuisnetwerk hebt, heeft de monteur heeft een Ubee UBC1318ZG voor je geregeld. Ook deze nieuwe is inderdaad ditzelfde model. Als je ook met dit modem uitval hebt, verwacht ik niet dat we het hier moeten zoeken.

 

De monteur die in mei is geweest, is ook in de wijkkast bezig geweest en heeft daar componenten vervangen. Ik kan helaas op dit moment niets terugvinden over een stoorzender in de buurt. Ik zie hier ook geen acties of lopende opdrachten voor. Ik heb zelf ook een (digitaal) kijkje genomen in de wijk, maar alle signalen zien er op dit moment prima uit.

 

Ik vind het lastig om te bepalen welke vervolgacties we het beste kunnen ondernemen. Vooral ook omdat ik nog wat wisselende berichten lees over de problemen die je ervaart. Kun je dat ophelderen? Hoe meer details, hoe beter! Ik hoor ook graag wanneer je je nieuwe modem hebt aangesloten. We kunnen vanaf hier een nauwkeurige meting starten, zodat we specifiek kunnen kijken wat er gebeurt bij je modem en signaal op het moment dat het wegvalt.

HansBemelen
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex,

 

Ik hoop jou nu als contact persoon te krijgen want jij antwoordt in mijn optiek eerlijk en recht voor zijn raap en daar hou ik van.

In het kort het probleem : Internet verbinding valt steeds weg en merk dit aan mijn sonos systeem wat stopt diversen apps op telefoon en tablet geven aan geen internet verbinding te hebben met internet. Sonos is bekabeld.

Als ik dan ga kijken en ik ken alleen speedtest dan heb ik 0 of 2,3 mbit en alles tussen de 0 en 350 mbit waar ik voor betaal. Het kan weken goed gaan en dan ineens op nog een willekeurig moment van de dag is het weer mis. Dan steeds het treurige om klantenservice te bellen waar je een half uur in de wacht staat... Deze kijkt dan naar het modem en afhankelijk het moment zien ze hem niet en als de snelheid weer wat power heeft dan zien ze het modem wel en kunnen ze weinig doen. (snap ik helemaal) ook als er een monteur komt en het signaal is goed krijg ik te horen wat een zeurpiet dat ik ben, dat kan ik me voorstellen als het signaal goed is. Maar steeds die wisselvalligheid en afspraken niet nakomen of een eigen verhaal of interpretatie er op nahouden geeft geen vertrouwen. 

Jij geeft aan dat er niets van een stoorzender vermeldt staat maar dat zijn de laatste gesproken woorden geweest van diegene die ik aan de lijn had.

De kleur en/of merk modem is mij ook om het even het enige wat ik wil is een stabiel signaal en geen uitvallende systemen meer en daarvoor de deadline.

Heb nu het modem gewisseld en maar weer afwachten of het zich herhaald.

Er is volgens de helpdesk ook een log op mijn signaal geweest om dit per minuut bij te houden, hier heb ik ook nooit wat van terug gehoord.

Ik ben een beetje met ICT bekend en probeer ook altijd te kijken of een fout te reproduceren valt zodat je daadwerkelijk iets kunt nakijken waar ik heb nog geen enkel idee.

 

Heb het nieuwe modem vanmiddag aangesloten.

Hoop dat dit iets verduidelijkt anders bel even dan kan ik gerichter antwoorden.

 

Groetjes

Hans

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @HansBemelen,

Bedankt voor je uitgebreide toelichting en fijn dat je het nieuwe modem toch in gebruik hebt genomen. Mag ik vragen wat je eerste bevindingen zijn?

Alex heeft al een uitgebreide meting gestart, we kunnen de resultaten daarvan vergelijken met je ervaringen 🙂

HansBemelen
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het LIJKT vooralsnog goed te gaan maar dat zijn de keren ervoor ook mijn ervaring. Het kan tot 3-4 weken duren dus voor mij nog prematuur om als opgelost te zetten. De ellende is om dan weer klantenservice te moeten bellen en deze aangeeft dat online alles kan terwijl ik niet online kan op dat moment. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Om te voorkomen dat zaken langs elkaar heen gaan lopen, is het verstandig dit topic te gebruiken als contactmedium en vooral niet te bellen met de klantenservice.

Zodra je uitval van de verbinding merkt of anderszins problemen ervaart, plaats dan hier schermopnamen van de up- en downstreamwaarden, evenals de volledige netwerkhistorie. Plaats dan ook een foto van het AOP (waar de groene kabel het huis binnenkomt) met de daarop zittende splitter(s) en eventuele versterker.

HansBemelen
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

#KBX458

 

Zal ik doen dank voor je voorstel

HansBemelen
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is weer knudde

snelheid.jpg

HansBemelen
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo mkt.jpg

 Het is nu echt slecht met amper 1mbit

HansBemelen
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet in het modem komen om iets te zien , krijg alleen een lege map genaamd storage dus weet ik niet hoe ik de netwerk historie moet opvragen.

 

Maar ben er wel klaar mee zo langzamer hand storing is nog bezig maar heb nu de snelheid van ongeveer 170 mbit

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
HansBemelen
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

updown.jpg

 UBC1318 modem

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er zijn uncorrectables aanwezig op de SC-QAM kanalen 30 en 31. Op het OFDM (docsis 3.1) nul.

CER (correctable errors) op alle kanalen.

Jammer dat het modemlog niet oproepbaar is.

Ik heb het topic aangemeld bij het moderatieteam voor verdere actie.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @HansBemelen

 

Het is me ook wat zeg! 

Elke keer wanneer je denkt dat je verbetering ervaart, val je weer van de regen in de druk.

Lijkt mij dan ook het verstandigste dat we een netwerk monteur inplannen om binnen en buitenhuis te meten.

Wil je hiervoor je profiel aanvullen met je adresgegevens? Dan kan ik een afspraak gaan maken 🙂

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Aanvulling:  je postcode en huisnummer kan je (alleen zichtbaar voor moderators) toevoegen/plaatsen in:

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

HansBemelen
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu wordt er weer aangeboden een monteur te sturen, dit zou de 4e worden is die beter dan de vorige?

Zo nee welk nut heeft deze dan..........

Zo ja waarom niet als eerste gestuurd.

 

Ik ben er doodziek van inmiddels...........

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@HansBemelen

 

Ik stel juist een monteur voor omdat ik niet wist dat die al stond ingepland op 4 augustus. Blijkbaar is dit buiten de Community om gepland. 

Dit had ik niet kunnen weten omdat ik niet over je gegevens beschik. Hopelijk heb je daar begrip voor.

HansBemelen
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bel me even want nu ben ik de weg ook kwijt.....................is mij totaal onbekend dat er een monteur gepland staat ik weet niet eens of ik 4 aug thuis ben.

Lijkt me handig dat ik er ook van zou weten of denk ik nu vreemd?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic