1
Vraag
2
Reageer en help mee
Reint1

Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet verbinding valt regelmatig weg

Beste forumleden,

Sinds een aantal weken valt regelmatig de internetverbinding weg.

Inmiddels is er een monteur geweest (16 juni) en heeft de AOP vernieuwd en een nieuwe modem geïnstalleerd dit heeft geen resultaat opgeleverd. 

Hopelijk heeft hier iemand een oplossing.

 

De logs van het modem en foto AOP bijgevoegd

49 Reacties 49
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Reint1 Ik zie dat het modem afgelopen zaterdag rond 10:45-11:00 is weggevallen, heb je het modem zelf gereset of lijkt het toch weer uitval te zijn? 😞 Het is ook alleen zichtbaar in de nauwkeurige meting, dus ik weet niet of je deze uitval ook hebt opgemerkt. 

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het klopt dat de modem gereset is.Ik was bekabeld aan het downloaden en de verbinding ging constant van 12 MB/s naar 500 KB/s dus de de modem gereset maar heeft niet geholpen terwijl downloaden via WiFi een stabiele verbinding had van 5 MB/s.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Reint1 Dank je wel voor het doorgeven! Dan had dat gelukkig niet een direct verband met de eerdere uitval die je ervaarde. Heb je de trage downloadsnelheid bekabeld eerder ook opgemerkt of was dit de eerste keer? 

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bekabeld downloaden was altijd perfect.

Wel vreemd dat het downloaden via WiFi wel stabiel is.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Reint1 Ja, dat zouden we normaliter juist omgekeerd mogen verwachten. Zou je voor ons misschien je modem even van de stroom kunnen halen en weer kunnen aansluiten? Op de één of andere manier kunnen we er niet bij, ik kan dus ook niet goed controleren hoe alles nu functioneert 😞 Hopelijk kunnen we daarna weer even voor je alles controleren! 

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Na het weekend zal ik bovenstaande uitvoeren.We zijn momenteel niet aanwezig.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Reint1 Super, dank je wel! 🙂 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Reint1, bedankt voor het herstarten van je modem! Nu kunnen we er weer bij, gelukkig 🙂 Hoe heb je de verbinding de laatste tijd ervaren? 

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de afgelopen weken geen uitval waargenomen.

Ook geen problemen bij replay tv en het bekijken van opnames via de next.

In deze periode heb ik niet bekabeld gedownload.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Reint1 Wat super dat je de laatste tijd geen problemen hebt ervaren! Laten we het nog even in de gaten houden, maar dit is een goed teken 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic