1
Vraag
2
Reageer en help mee
Reint1

Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet verbinding valt regelmatig weg

Beste forumleden,

Sinds een aantal weken valt regelmatig de internetverbinding weg.

Inmiddels is er een monteur geweest (16 juni) en heeft de AOP vernieuwd en een nieuwe modem geïnstalleerd dit heeft geen resultaat opgeleverd. 

Hopelijk heeft hier iemand een oplossing.

 

De logs van het modem en foto AOP bijgevoegd

49 Reacties 49
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heeft de monteur niets over de aansluiting met het plastic kapje gezegd?

Steefb_0-1625658839164.jpeg

Steefb_1-1625658923757.png

Deze zijn een bron van instraling en kunnen niet meer gebruikt worden.

Ook je kabel zal niet meer ziggo gecertificeerd zijn.

 

 

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee hij heeft de kabel opnieuw gestript en aangesloten.

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kabel is van de radio ik zal hem verwijderen.

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hopelijk is dat de oplossing.

Laat het weten.

Dank voor de reactie.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @Reint1,
Welkom op de community van Ziggo! Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als de verbinding van het internet wegvalt!  😞  Gelukkig lees ik dat het één en ander al geprobeerd is en dat @Steefb je wat tips heeft gegevens. Heb je het hiermee kunnen oplossen of ervaar je nog steeds problemen met het internet? 

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Steven,

Ervaar nog steeds problemen met het wegvallen van het internet de aansluiting van de radio is verwijderd.

Ik had goede hoop donderdag geen problemen gehad maar vanaf vrijdag zijn de problemen weer begonnen met als hoogtepunt gisteren (zondag) toen viel het internet regelmatig weg (hopeloos)

Heb een foto van huidige AOP bijgevoegd.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Helaas is er niemand terug gekomen in het topic om je verder op weg te helpen. Stel, dat je de POA splitter ontkoppelt en het modem rechtstreeks aansluit op de AOP, hoe is de verbinding dan?
Als het dan prima werkt, kun je eens proberen het witte kapje van de POA splitter te verwijderen. Hoe je dat doet, staat hier uitgelegd.

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb het kapje van de POA splitter verwijderd.

Nu afwachten.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is ruis op de downstream (RS fouten)

Het vermogen upstream nadert met 49 dBmV de kritieke grens van 51.

De modemuitval wordt veroorzaakt door een T4 time out. Ook zijn er een redelijk aantal T3 time outs.

Deze fouten zijn ruis gerelateerd en kunnen worden veroorzaakt door de (inmiddels verwijderde) radioplug.

 

Kun je nogmaals de meest recente waarden up- en downstream, alsmede de volledige netwerkhistorie plaatsen?

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hierbij de meest recente waarden up- en downstream, alsmede de volledige netwerkhistorie.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is nog wat ruis aanwezig op de downstream.

Waarschijnlijk daardoor had het modem even moeite om de configuratie te voltooien met de CMTS. (TRO69 meldingen).

Ik zie geen modemuitval.

Ook het vermogen upstream is gedaald.

Hou het een poosje in de gaten. Mochten er zich opnieuw problemen voordoen, dan kun je dat hier melden en zoeken we verder.

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Na alle bovenstaande nog steeds problemen met het wegvallen van het internet.

Vandaag bleef de modem maar opnieuw opstarten.Heb maar een tijdje de spanning van de modem gehaald nu weer internet "maar hoelang" 

Misschien dat er iemand van Ziggo een netwerkmonteur langs kan sturen om de boel door te meten.

Wordt er moedeloos van.

Nogmaals de meest recente waarden up- en downstream, alsmede de volledige netwerkhistorie toegevoegd.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik ben hierin uitgedacht en heb het issue neergelegd bij het moderatieteam.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Reint1 Het is duidelijk dat het binnenhuis niets meer te verbeteren valt aan de aansluiting van de modem. De RS errors tonen aan dat er ergens een verstoring op de lijn zit. Het modem dat zichzelf opnieuw opstart kan daar mee te maken hebben.

 

Wij gaan een netwerkmonteur voor je regelen, het is daarbij fijn om meteen de upstream en downstream te vermelden van een modem dat rechtstreeks (dus zonder enige splitter) op de AOP is aangesloten. Een eventuele defecte splitter is dan pas uitgesloten. Dit heeft Jamyla gevraagd, maar die vraag heb je mogelijk over het hoofd gezien omdat er tegelijk ook een goede tip over het witte kapje is gegeven.

 

Wil je daarom de modem dus (tijdelijk) zonder splitters rechtstreeks aansluiten op de AOP? Wanneer het storingsbeeld dan hetzelfde blijft weet de netwerkmonteur meteen dat zijn of haar focus op het coaxtraject in de wijk moet liggen.

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inderdaad over het hoofd gezien.

Heb de splitter verwijderd.

Ik zal het een poosje in de gaten houden en dan de upstream en downstream vermelden.

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb de afgelopen 2 dagen de modem rechtstreeks op de AOP aangesloten en geen uitval van het internet waargenomen.

Ik zal morgen de splitter weer inpluggen en kijken wat er gaat gebeuren.

De meest recente waarden up- en downstream, alsmede de volledige netwerkhistorie toegevoegd van de modem rechtstreeks op de AOP.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is ruis aanwezig, slechts 1 upstream kanaal en het log laat o.a. MDD meldingen zien, waarbij gedurende een aantal seconden (max.20)  geen dataverkeer mogelijk is.  Hier hoef je dus niets van te merken.

Kortom, er is weinig veranderd en me dunkt werk aan de winkel voor een netwerkmonteur.

Ik heb het moderatieteam op de hoogte gebracht.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Beste @Reint1, dankjewel nog voor je terugkoppeling hier en goed om te lezen dat het zonder splitter zonder uitval bleef werken. Zoals @KBX458 al aangaf is het toch nog niet helemaal goed en daarom heb ik een afspraak met de monteur voor je ingepland op maandag 26 juli tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit! Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account. Ik hoop van harte dat de monteur toch ergens een probleem aantreft zodat dat getackeld kan worden 🙂

Reint1
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Donderdag 22 juli is er een monteur geweest en heeft de AOP doorgemeten (100%) met splitter (26%)

De monteur constateerde dat de splitter (POA-13-A) niet het nieuwste exemplaar was en heeft de splitter vervangen (POA-01-B)

De metingen waren toen beide 100%.

Toch nog steeds uitval van het internet.

Wederom de meest recente waarden up- en downstream, alsmede de volledige netwerkhistorie toegevoegd.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic