Farid_

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Internet verbinding valt ramdom weg sinds 25/11

Hallo,

 

Sinds de 25e valt mijn internet verbinding op willekeurige momenten weg. Dit geldt voor alle devices en connectie type; Wi-Fi en bekabeld. 

 

In SmokePing (vanuit een VPS naar WAN kant van de modem via DDNS) zie ik dit gedrag ook terug op het moment dat de devices in het LAN geen verbinding meer hebben... Packet drop.

 

Het volgende zie ik terug in de netwerk historie op het moment dat het gebeurt;

 

Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Setup

 

- Connectbox - TG2492LG-ZG in Router mode

- Netgear GS108 Switch op poort 1 Connectbox

- 2 Plume Wi-Fi Pods bekabeld verbonden aan de Netgear switch

 

Kan iemand van Ziggo eens kijken wat er aan de andere kant te zien was op 28-11-2021 ~11:06 en ~11:23?

 

Merci,

Farid

4 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3010Likes

Voor zover ik kan overzien, wordt de op momenten tijdelijke uitval dataverkeer veroorzaakt door de MDD time outs. Dit kan komen door een slecht contact. Mogelijk dat verwijderen van het witte kapje en stevig terug aandrukken van de splitter in het AOP resultaat opleveren.

Houdt dit voorlopig in de gaten en meldt eventuele problemen morgen. Dan kan verder worden gekeken.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

Goedemiddag @Farid_ en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je sinds 25 november 2021 ineens last hebt van uitval op de internetverbinding! Ik heb even een blik geworpen op het signaal, en net als expert @KBX458 moet ik concluderen dat de signaalwaarden op de down- en upstream er goed uitzien. Wel zie ik enige ruis terug die veroorzaakt kan worden door het plastic kapje op de POA verdeler. Ik heb hiervoor gelijk een nieuwe splitter (type POA1-B) toegestuurd. Dit model splitter valt beter in het aansluitpunt (AOP) en vangt geen signaalinvloeden van buitenaf op die het signaal kunnen verstoren. Binnen ca. 3 werkdagen ontvang je de nieuwe splitter in huis. Laat je weten wat je bevindingen zijn nadat je de nieuwe splitter tussen het modem en AOP hebt aangesloten?

Bekijk in context

Farid_
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geen issues meer gehad met de PAO-1 B!

 

Merci 🙂

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

@Farid_ Fijn dat de verbinding goed blijft werken sinds je de POA-1B splitter gesplaatst hebt. Mcoht je toch onverhoopt problemen ervaren trek dan even aan de bel. We staan hier graag voor je klaar. 😉

Bekijk in context

9 Reacties 9
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3010Likes

Verwijder eens het witte kapje van de splitter POA-01UPC. Hierdoor kan beter contact worden verkregen.

Plaats tevens een screen print van de volledige netwerkhistorie.  Een MDD melding betekent dat er geen dataverkeer mogelijk is tot max. 20 seconden. Dus geen modemuitval.

RCS melding houdt in dat een of meer download kanalen zijn uitgevallen

 

De waarden up- en downstream zien er goed uit.

Farid_
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Via de telefoon was het niet goed zichtbaar dat je daar kunt schollen... 🙂

 

Hierbij de volledige netwerk historie.

Kapje tevens verwijderd van de splitter.

 

TijdPrioriteitOmschrijving28/11/2021 13:28:48noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 11:23:2Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 11:21:49noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 11:07:15Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 11:07:15Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 11:05:55Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 11:05:55Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 11:04:55Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 11:04:54noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 11:03:41Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:39criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 10:18:5Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 10:17:36Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 08:52:57Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/11/2021 08:47:49noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;27/11/2021 15:47:7Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;27/11/2021 15:22:38criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;26/11/2021 17:24:43Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;26/11/2021 17:24:43Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;26/11/2021 17:23:34Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:f0:ee:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:60:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3010Likes

Voor zover ik kan overzien, wordt de op momenten tijdelijke uitval dataverkeer veroorzaakt door de MDD time outs. Dit kan komen door een slecht contact. Mogelijk dat verwijderen van het witte kapje en stevig terug aandrukken van de splitter in het AOP resultaat opleveren.

Houdt dit voorlopig in de gaten en meldt eventuele problemen morgen. Dan kan verder worden gekeken.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

Goedemiddag @Farid_ en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je sinds 25 november 2021 ineens last hebt van uitval op de internetverbinding! Ik heb even een blik geworpen op het signaal, en net als expert @KBX458 moet ik concluderen dat de signaalwaarden op de down- en upstream er goed uitzien. Wel zie ik enige ruis terug die veroorzaakt kan worden door het plastic kapje op de POA verdeler. Ik heb hiervoor gelijk een nieuwe splitter (type POA1-B) toegestuurd. Dit model splitter valt beter in het aansluitpunt (AOP) en vangt geen signaalinvloeden van buitenaf op die het signaal kunnen verstoren. Binnen ca. 3 werkdagen ontvang je de nieuwe splitter in huis. Laat je weten wat je bevindingen zijn nadat je de nieuwe splitter tussen het modem en AOP hebt aangesloten?

Bekijk in context

Farid_
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vanmorgen om 6:46 de nieuwe splitter aangesloten. Ik ga het in de gaten houden. 

 

Dank voor jullie hulp! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

@Farid_ Top! We zijn erg benieuwd hoe het de komende dagen gaat nu je de nieuwe splitter hebt aangesloten. 

Farid_
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geen issues meer gehad met de PAO-1 B!

 

Merci 🙂

Bekijk in context

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3010Likes

Top. Mochten er zich weer problemen voordoen, dan trek je hier maar weer aan de bel.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

@Farid_ Fijn dat de verbinding goed blijft werken sinds je de POA-1B splitter gesplaatst hebt. Mcoht je toch onverhoopt problemen ervaren trek dan even aan de bel. We staan hier graag voor je klaar. 😉

Bekijk in context

Uitgelicht topic