1
Vraag
2
Reageer en help mee
sonos0

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet verbinding met modem Technicolor TC7210 valt regelmatig uit.

Al enige tijd heb ik last van het uitvallen van mijn internet verbinding op al mijn apparten in huis.

Ik heb een Technicolor T7210 modem in bridge mode, met daarachter een eigen router.

De Wireless interface is uitgezet.

Het valt mij op dat de WAN poort van mijn router nog beschikbaar is, maar de LAN poort van mijn modem niet meer reageert.

De ene keer duurt dit 5 seconden, maar het kan ook zo maar eens 2 minuten duren.

Dit gebeurt dagelijks.

Ik heb meerder LAN poorten gebruikt, maar hetzelfde probleem blijft.

Is er wat aan de hand met mijn modem?

21 Reacties 21
Visser_

Level 17
Expert
  • 2746Posts
  • 86Oplossingen
  • 1177Likes

Hallo @sonos0 ,

Kun je een foto maken van je AOP(coax aansluiting)?

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de pagina's Status, Connection en Status, Event Log?

sonos0
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20230319_174241.jpg20230319_174021.jpg

sonos0
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit zijn de foto's van mijn aansluiting.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

De aansluitwijze is niet correct. Op de groene huisaansluitkabel moet een AOP (hoofdaansluiting) zijn geplaatst, hierop is nu direct een tweewegsplitter (vermoedelijk een ESX-02) geplaatst. Van de contactdoos op de eerste foto kan ik niet zien of deze zou voldoen als AOP. De tweede splitter (POA 01-UPC) is overbodig en kan verwijderd worden, het kapje van dit type splitter zorgt met enige regelmaat voor contactproblemen. Is het modem op de splitter of de contactdoos aangesloten?

Kun je verder de gevraagde gegevens van het modem plaatsen?

sonos0
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En hierbij screenshots van mijn modem:

Screenshot from 2023-03-19 17-53-14.pngScreenshot from 2023-03-19 17-53-54.pngScreenshot from 2023-03-19 17-54-08.pngScreenshot from 2023-03-19 17-56-02.png

sonos0
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De aansluiting zoals hij nu is, is toendertijd door een monteur van Ziggo gedaan.

Toen ik in dit huis kwam wonen, was alleen de groene kabel zichtbaar, verder niks.

De splitter zit er om een verbinding naar mijn TV te doen en om naar de 1e etage te gaan, waar ook de modem staat.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed. Op downstream-kanaal 1 (CID 11, 682 MHz) is echter instraling van Digitenne aanwezig, zichtbaar aan de lagere/afwijkende MER/SNR. In de event log zijn upstream-problemen (B-INIT-RNG failure, unicast ranging received abort response) zichtbaar.

Een monteursafspraak is noodzakelijk voor het plaatsen van een AOP. Als ik het goed begrijp, gaat de witte kabel die de wand in verdwijnt op de tweede foto naar de eerste verdieping en is het modem via de contactdoos en splitter (welke dus kan komen te vervallen) op de eerste foto aangesloten?

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnenkort langs in dit topic. Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

sonos0
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt, de witte kabel die de wand ingaat, komt uit op de 1e verdieping en daar is het modem op aangelosten.

De splitter zit er om van 1 kabel, zowel mijn modem aan te sluiten en eventueel radio/tv door te lussen naar andere kamers.

Ik heb mijn gegevens ingevuld op de genoemde pagina.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

Als AOP wordt een btv 01-SET geplaatst. Vervolgens is de gewenste situatie dat het modem verplaatst wordt naar de woonkamer en via een nieuwe splitter (POA-254 of POA-01-A/B) wordt aangesloten op het AOP. Dit levert 4 dB minder demping op het signaal op. De POA 01-UPC kan vervolgens op de nieuwe POA worden geplaatst en worden gebruikt voor de TV-kabels. De ESX-02 kan hiervoor ook worden gebruikt, er hoeven dan geen nieuwe connectors of verloopstekkers op de TV-kabels geplaatst te worden.

MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 7065Posts
  • 100Oplossingen
  • 2447Likes

wel een "nadeel" die nu nog, nvt is dat de esx-02 officieel niet 2Ghz ready is

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

@MR_CHIP Voor DVB-C (266-538 MHz) is dat allerminst noodzakelijk.

sonos0
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het verplaatsen van de modem kan nog wel een "dingetje" zijn.

De groene Ziggo kabel komt namelijk niet binnen in een meterkast, maar midden in mijn woonkamer.

Om de foto te maken, heb ik mijn bank moeten verplaatsen, dus veel ruimte is daar niet.

Is er ook een oplossing om de modem op de 1e etage te houden?

MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 7065Posts
  • 100Oplossingen
  • 2447Likes

ik zie het idd , dat het alleen voor de tv gedeelte is 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

Bij het modem hoort een aansluitkabel van 1,5 meter, is dat voldoende om het modem naast de bank (bijvoorbeeld op een klein tafeltje) te zetten? Eventueel kan de monteur ook een langere kabel op maat maken.

Het gaat er voornamelijk om dat het modem dichtbij het AOP wordt geplaatst en via een i.p.v. twee splitters aangesloten wordt.

sonos0
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als het verplaatsen van de modem ervoor zorgt dat de verbinding beter en stabieler wordt, moet ik maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

1,5 meter geeft al wat meer speling en moet wel mogelijk zijn, maar om nou mijn hele woonkamer om te gooien, heb ik natuurlijk niet zoveel zin in 🙂

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

Het plaatsen van een AOP en het aanpassen van de aansluitwijze moeten zeker voor verbetering zorgen. Het is wel belangrijk dat de monteur voldoende ruimte heeft om te werken.

sonos0
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik de bank en de tafel verschuif, zal er zeker voldoende ruimte zijn om aan te werken.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 131Posts
  • 12Oplossingen
  • 65Likes

Goedemorgen @sonos0 heb je de bank en de tafel al verschoven en is het tijd om een afspraak met een monteur in te plannen, dan hoor ik dat graag!  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic