1
Vraag
2
Reacties
Xoit

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Internet verbinding instabiel

Hallo,

 

Ik heb sinds 2-3 weken dat mijn internet verbinding "instabiel" is.

Ik zou 600 Mbit/s down moet hebben, maar het komt de laatste paar weken veel voor dat dit (via verschillende speedtests) op max. 100 mbit komt of soms nog lager. En het is ook merkbaar met websites laden etc.

De ene keer staat er dan in mijn modem bij internet verbinding "Partial bonding" maar de andere keer staat dat alles gewoon zou moeten werken. Het enige wat werkt, is of het modem resetten of de coax kabel uit de splitter halen (of splitter los halen) en daarna werkt het weer.

 

zie bijgevoegde screenshots met info.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Xoit. Ik heb een monteur ingepland om je AOP up-to-date te maken! 

Hij staat nu ingepland op woensdag 12 oktober tussen 12:00 en 18:00. Mocht je een andere dag/tijd willen kiezen; de afspraak kan verplaatst worden via de link in de bevestiging. Hou je ons op de hoogte? 🙂 

Bekijk in context

Xoit
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

 

Helaas nog geen tijd gehad om hier nog een reactie achter te laten.

De monteur is langs geweest en heeft alles doorgemeten.

 

- De verbinding uit de muur is perfect, geen signaal verlies.

- bekabeling binnen is ook goed en geeft ook geen signal verlies.

- Met nieuwe splitter op de AOP is de snelheid juist trager dan de huidige splitter.

- De monteur heeft een nieuw kapje op de AOP gezet en een dopje op de radio uitgang van de splitter gezet.

- De monteur heeft besloten om alles te laten zoals het is omdat de verbinding daarmee het beste is.

- de monteur gaf aan dat als het probleem zich toch blijft voordoen dat een nieuwe router/modem eigenlijk nog maar de enige oplossing is.

 

Alles draait nu weer bijna 16 dagen zonder problemen (zie bijlage van de Downstream)

Dus ik denk dat het probleem (zich zelf) heeft opgelost.

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Hoi,

zou je eens foto's van je aansluitpunt willen plaatsen en van de splitter.
aansluitpunt waar het het huis binnen komt, kan meterkast zijn of bij oudere huizen de woonkamer.

Xoit
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het "kapje/plaatje" er al tussen uit gehaald omdat ik ergens anders gelezen dat de splitter geen goede verbinding zou maken omdat het "kapje/plaatje" te hoog/dik zou zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Xoit Dat gaat alleen over het witte kapje wat over de splitter heen zit 🙂

Het plaatje mag je gewoon weer terug plaatsen.

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De downstream vertoont zeer duidelijk instraling van 4G en 5G. Op een aantal kanalen is de MER (te) laag (< 33 dB) en is een hoge CER zichtbaar (snel oplopende RS errors). Dit levert vrijwel continu kanaaluitval (partial bonding) op, gezien de MDD timeouts in de event log.

 

De btv 1 IEC-NL is up-to-date, maar niet het juiste type AOP voor de woonkamer. Is dit door een monteur geplaatst? Er zou een btv 01-SET geplaatst moeten zijn. De POA-3IEC-NL is niet meer gangbaar door de overbodig geworden radio-aansluiting en kan het beste worden vervangen door een POA-254.

 

Heb je een IEC/F-kabel (stekkers met groene en rode rand) beschikbaar om het modem als test direct op het AOP aan te sluiten?

Xoit
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe  schreef:

De btv 1 IEC-NL is up-to-date, maar niet het juiste type AOP voor de woonkamer. Is dit door een monteur geplaatst? Er zou een btv 01-SET geplaatst moeten zijn. De POA-3IEC-NL is niet meer gangbaar door de overbodig geworden radio-aansluiting en kan het beste worden vervangen door een POA-254.


Dit is door een monteur geplaatst als een vervangende aansluiting (dit is denk ik 2-3 jaar geleden gebeurd, misschien nog wel langer).

Nu is het wel zo dat de groene kabel behoorlijk kort is waardoor de monteur toen al moeite had om deze aan te sluiten plus dat de muur bagger is in dit huis waardoor de aansluiting ook niet goed bevestigd kon worden.

 


@tobiastheebe  schreef:

Heb je een IEC/F-kabel (stekkers met groene en rode rand) beschikbaar om het modem als test direct op het AOP aan te sluiten?


Ik denk dat ik die kabel nog wel ergens heb liggen, ik zal morgen dit even testen. Ik ga ervan uit dat ik het modem gelijk op de splitter aansluit? Of de splitter er tussen uit?

Van welke info uit het modem wil je dan een screenshot hebben?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk maakt de kabel geen goed contact meer met het AOP.

 

De test is inderdaad bedoeld om de binnenhuisinstallatie (splitter + TV-kabel) uit te sluiten. Na direct aansluiten van modem op het AOP kun je het modem opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de downstream-gegevens plaatsen. Ik ben benieuwd of de instraling dan zichtbaar blijft.

Xoit
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heeft even geduurd, maar heb vanochtend de test gedaan.

 

- Heb het modem direct op de AOP aangesloten en de afgelopen 5 uur daar direct op laten zitten.

- Zie bijlage van voor en na.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De instraling van 4G en 5G blijft duidelijk aanwezig. Een monteursafspraak is de gewenste vervolgstap.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak inplannen.

Voer s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Xoit
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je reactie en info.

Heb me gegevens ingevuld, ik wacht het even af en zie het bericht van een Ziggo-mederwerker wel verschijnen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Xoit. Ik heb een monteur ingepland om je AOP up-to-date te maken! 

Hij staat nu ingepland op woensdag 12 oktober tussen 12:00 en 18:00. Mocht je een andere dag/tijd willen kiezen; de afspraak kan verplaatst worden via de link in de bevestiging. Hou je ons op de hoogte? 🙂 

Xoit
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Lycke, bedankt voor het inplannen.

Ga ik doen, zal de week na de afspraak weer even wat laten weten.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

en hoe is het ondertussen nu alweer 15 dagen geleden.

Xoit
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

 

Helaas nog geen tijd gehad om hier nog een reactie achter te laten.

De monteur is langs geweest en heeft alles doorgemeten.

 

- De verbinding uit de muur is perfect, geen signaal verlies.

- bekabeling binnen is ook goed en geeft ook geen signal verlies.

- Met nieuwe splitter op de AOP is de snelheid juist trager dan de huidige splitter.

- De monteur heeft een nieuw kapje op de AOP gezet en een dopje op de radio uitgang van de splitter gezet.

- De monteur heeft besloten om alles te laten zoals het is omdat de verbinding daarmee het beste is.

- de monteur gaf aan dat als het probleem zich toch blijft voordoen dat een nieuwe router/modem eigenlijk nog maar de enige oplossing is.

 

Alles draait nu weer bijna 16 dagen zonder problemen (zie bijlage van de Downstream)

Dus ik denk dat het probleem (zich zelf) heeft opgelost.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic