1
Vraag
2
Reacties
janneman27

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet verbinden valt regelmatig weg

Sinds een aantal dagen is onze verbinding weer slecht. Mijn vrouw werkt thuis en dan dan reken je toch op een goede verbinding. Nu hebben we al een historie van hetzelfde probleem. Afgelopen januarie was het ook mis en is er weer een monteur geweest. Deze heeft een andere kabel tussen modem en AOP gemonteerd. Het probleem doet zich al jaren voor en komt op gezette tijden steeds terug. Ik probeer dan nu maar eens hier.  Ik denk namelijk dat het probleem niet in huis zit maar buiten in de wijkkast of misschien verderop in het netwerk.  Voorheen hadden we met het UBee modem dezelfde problemen, en het vernieuwen van de splitter heeft het ook niet opgelost.

We zouden het zeer op prijs stellen als het nu eens wordt opgelost 

( 2 keer uitval tijdens het aanmaken van het community account en het schrijven van dit bericht)

 

02-06-2021 22:30:11criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:97:50:6c;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e4:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-06-2021 22:30:11criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:22:05:97:50:6c;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e4:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-06-2021 22:30:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:97:50:6c;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e4:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-06-2021 22:29:30noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.211.232.72 MAC=00:01:5C:A0:E4:46;CM-MAC=ac:22:05:97:50:6c;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e4:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-06-2021 22:29:30criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:97:50:6c;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e4:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 

u

downstream2.PNG

downstream.PNG

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
janneman27
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

 

Het werkt nu al een tijdje goed.

De verbinding valt niet meer weg.

Zoals eerder vermeld probeer ik tot nu toe weinig te veranderen aan de connectbox settings.

Ik heb wel outbound verkeer van 2 camera's op basis van MAC geblokkeerd.

 

Voor de netwerk recorder had in de oude unit port forwarding ingesteld, zodat ik op mn mobiel de beelden kon zien.  Vorige week ,dus voor de software update, kon ik de recorder zien op m'n mobiel terwijl het portforwarding niet was ingesteld.  Dit was heel vreemd.  Op dit moment is de recorder niet bereikbaar wat ook zo zou moeten zijn.   

Ik zal hem over een tijdje eens in de DMZ zetten dat is waarschijnlijk beter dan portforwarding. 

We gaan eerst nog een tijdje draaien op default settings. 

 

Bedankt voor de service zover.

Groeten,

Jan

 

 

 

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en modem op de foto?

janneman27
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

janneman27_0-1622735869593.png

Het modem staat op het eikenkastje binnen 1 meter van de splitter.

De zwarte kabel tussen splitter en modem is dus slechts 1 meter.

Deze is in januari door de ziggo monteur vervangen, dit had geen enkel effect. 

De TV staat binnen 2 meter links van de splitter.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen dieper in de systemen kijken en mogelijk iets vinden.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @janneman27! Van harte welkom hier op de Ziggo Community. Top dat je via dit kanaal om hulp vraagt voor het vervelende probleem dat jullie thuis ervaren. Een wegvallende verbinding is uitermate irritant en al helemaal onwenselijk wanneer je voor je werk afhankelijk bent van een goede en stabiele verbinding.

 

Wat me direct opvalt is dat je gebruik maakt van een driewegsplitter op je hoofdaansluiting en dat de linker poort niet in gebruik is. Is er een specifieke reden waarom deze splitter zit aangesloten in plaats van een tweewegsplitter? Als de linker poort niet gebruikt wordt is het aan te raden gebruik te maken van een tweewegsplitter. Die kan ik je eventueel kosteloos toesturen mocht je hier belang bij hebben.

 

Verder zie ik in de monteursbon van afgelopen januari dat de monteur constateerde dat jullie thuis gebruik maken van wifi camera's waardoor mogelijk storingen ontstaan. Hebben jullie die - bij wijze van test - al eens afgekoppeld om te controleren of de internetverbinding dan ook nog wegvalt?

 

We horen graag! 🙂

janneman27
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Erik,

 

We hadden voorheen een tweede TV boven staan waarvoor de 3weg splitter was.  Deze TV is nu echter weg omdat analoge TV is vervallen. Als je denkt dat een 2 weg splitter verbetering brengt dan wil ik die wel proberen.  Ik ga er echter vanuit dat jullie aan de signaalsterkte kunnen zien of het een probleem is. In mijn beleving zou het signaal voldoende sterk moeten zijn om ook te werken met een 3 weg splitter.

 

Er staat inderdaad een camera systeem maar dat geeft voornamelijk netwerkverkeer achter de connectbox. Ik heb inderdaad wel een tijd geprobeerd of het beter werkte zonder de NVR en de NAS maar dat maakt allemaal geen verschil.  De cameras zijn trouwens bedraad en niet over WIFI.  Het probleem was er ook al voordat we de camera's hadden.  

 

Kan ik trouwens de extra GB die mijn vrouw nu gebruikt op haar ziggo mobiel, als de verbinding wegvalt, ergens declareren ?

 

groeten,

Janneman

 

 

 

janneman27
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

janneman27_0-1622828682650.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Kan ik trouwens de extra GB die mijn vrouw nu gebruikt op haar ziggo mobiel, als de verbinding wegvalt, ergens declareren ?"

 

Nee, Ziggo heeft daar zijn compensatieregeling voor.

Als je een Vodafone abonnement hebt kan er 50 GB bijgeschreven worden.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Is uitval van wan connectie op wifi of bedraad netwerk of beide misschien? 

janneman27
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Lan en Wifi blijven werken alleen de verbinding upstream ( WAN) is weg. 

Dus geen internet meer. lokaal kan ik wel de connectbox bereiken.

janneman27
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

sorry. ik heb de vraag inderdaad niet goed gesteld.

Het is een Vodafone abonnement ( via Ziggo account)

Ze is deze week begonnen met het gebruik van de telefoon hotspot en het verbruik loopt snel op met thuiswerken. 50Gb zou wel helpen maar voor de gehele maand is het denk ik niet voldoende.

Hopelijk vinden we voor die tijd het probleem.

Hoe kunnen we die 50Gb aanvragen?

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Via alle communicatie kanalen die Ziggo heeft.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn, zodra er iemand beschikbaar is.
Https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @janneman27,

Ontzettend vervelend dat de internetverbinding nog niet werkt zoals het hoort! Ik heb even een blik geworpen op de verbinding en het modem lijkt wel online te zijn. De signaalwaarden die ik uitlees zijn alleen niet zoals het hoort te zijn. Er is een aanzienlijke hoeveelheid ruis op de lijn te zien. Als gevolg van deze ruis is het goed mogelijk dat je verbinding instabiel is. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langs komt. Ik heb een afspraak voor je geregeld op donderdag 10 juni 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het dan niet uitkomen dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem van te voren goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn?

Als jij of je partner Vodafone Mobiel heeft, kan ik 50 Gb gratis data regelen. Je mag een privebericht sturen door op "Berichten" te klikken en dan te kiezen voor "Bericht opstellen" (symbool met oranje witte kladblok) en dan achter "Verzenden naar" mijn profielnaam (Paul Z) te zetten. 
Geef dan gelijk de mobiele nummers door waarop de 50 Gb geactiveerd moet worden. 

janneman27
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gisterenavond is er een ziggo monteur geweest.

Deze was zonder grote ziggo auto maar met meer verstand van zaken.

Hij heeft uitgebreid de kabel bekeken naar de wijkkast.

Na diverse metingen en wat verwarring is deze toch goed bevonden.

Uiteindelijk heeft hij  alles vervangen wat aan onze kant op de kabel zit.

Muuraansluiting, filter, kabel naar de connetbox en de connectbox zelf.

Ik ga nu eerst maar eens een paar maanden de connectbox gebruiken op de default instellingen.

Later zal ik doorgeven of het opgelost is, daar is het nu te vroeg voor.

@Paul10564 ;Bedankt voor de service tot nu toe.

 

Jan

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@janneman27 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn dat de monteur is langs geweest en dat hij het nodige vervangen heeft. Ik ben heel benieuwd wat je bevindingen zijn nadat de aansluiting en overige materialen vervangen zijn. Ik kan me voorstellen dat je even wilt kijken hoe het de komende dagen gaat voordat wij de vlag uithangen. Kun je anders over 7 dagen laten weten wat je bevindingen zijn?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @janneman27,

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan met de verbinding? Werkt alles nog volledig naar wens? We horen het graag als je onze hulp hier nog nodig hebt. 

janneman27
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

Het gaat een stuk beter. Echter deze week had miin vrouw toch weer een uitval.

Dat was s'middags en ze had de laptop via de wifi verbonden terwijl er ook een kabel ligt.

Ik heb ik de log file gekeken (21-6) maar zag op die dag niets geks.

Wel zag ik toch weer "T3 time out" fouten. Kun je eens uitleggen wat die T3 fouten zijn?

Zelf heb ik nog geen uitval ervaren na het bezoek van de monteur.

 

Groeten,

 

Jan

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Hallo @janneman27,

Fijn om te lezen dat de verbinding nu een stuk beter werkt! Ik heb nog even opnieuw een blik geworpen op de verbinding, en de connectie tussen het modem en het netwerk ziet er verder prima uit. Ik verwacht dus dat je geen problemen meer ervaart met de internetverbinding. Het kan natuurlijk wel zijn dat de draadloze internetverbinding op dit moment wel verstoord wordt. Om de wifi te verbeteren raad ik aan nog naar de tips op deze pagina te kijken. Mogelijk dat daarmee ook het probleem met de draadloze verbinding op de laptop van je vrouw is opgelost. Laat onder dit topic  maar weten of het daarme lukt, anders helpen wij je hier graag verder.

janneman27
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

Vanmorgen rond 9 was de verbinding weer weg, zie onderstaande log.

De reboot afgelopennacht is ook vreemd.

Groeten,

 

jan

sorry, de foto's zijn in de omgekeerde volgorde

 

Capture1.PNGCapture2.PNGCapture3.PNG

janneman27
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De stop rond 9 uur was denk ik een software update.

Die van 1:01 is een onduidelijke stop.

In beide gevallen heeft mijn vrouw zelf het modem gereset vertelde ze later.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic