Ik ben het hier helemaal mee eens.
We worden getild hier in Nederland met deze woekerprijzen !!
Ik hoop dat er nu echt eens ingegrepen wordt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gebeurd toch niet.
Van de week het verhaal dat Delta stopt met de toegezegde uitrol van glasvezel in een bepaald gebied, omdat het niet lonend is, en er dus verlies op wordt geleden.
Er zijn zelfs berichten dat de prijs van glasvezel abonnementen nog flink zullen stijgen, nadat Nederland volledig is voorzien, om de aanleg die miljarden heeft gekost te gaan doorberekenen.
Overigens vraag ik me af of er ook is gekeken naar inkomens in de landen, dat kan ook het verschil verklaren. Als ik het goed lees is internet in Polen dan extreem duur, daar het gemiddeld salaris daar al ongeveer de helft is van Nederland.
Maar goed ga er maar vanuit dat er niets verandert, het ACM rapport van vorig jaar 2023 gaf al aan dat de prijzen hier in Nederland betaalbaar zijn.
Volgens mij kan ieder internet abonnement met minstens 10 euro per maand omlaag
Wat is duur? Duur is relatief. Maar wat ga jij er zelf aan doen @wewanl ? Aangezien je aangeeft het er niet mee eens te zijn. Oprechte vraag.
Overstappen en naar goedkoop abonnement
Mooi zo, dan ook echt doen! Geen woorden, maar daden.
@wewanl schreef:Overstappen en naar goedkoop abonnement
Maar KPN vind je ook al te duur, dus die gaat het niet worden neem ik aan.
Ik ben zeer benieuwd naar welke provider @wewanl overstapt. Ik las zonet een soortgelijke topic hierover op het KPN-forum 🙂
Ik ben al tijdje terug overgestapt naar Solcon.
Ook Solcon is te duur hoor.
Ze zijn allemaal te duur hier.
@wewanl , emigreren misschien een optie.
Dan opzeggen zodra je contractvrij bent en niets meer afnemen. Is ook een manier van besparen @wewanl
Met mijn emigratie wordt het probleem van de te hoge tarieven niet opgelost .
Met niets meer afnemen ook niet.
Nog meer domme suggesties van de wegkijkers?
@wewanl Dat alles is duurder is geworden is helaas de harde werkelijkheid.
Ik zou zeggen “geniet van het leven want je bent er maar even…….en het laatste hemd wat je draagt heeft geen zakken” 💰⏳⚰️😂
@wewanl Tsja als je alle providers hier te duur vindt, dan houdt het op denk ik zo.
Hi allen,
De discussie gaat hier alle kanten op, waarbij het niet enkel en alleen over de inhoud van het artikel gaat maar persoonlijk wordt. Om die reden zijn enkele berichten verwijderd en hierbij dan ook het vriendelijke verzoek om rekening te houden met de kernwaarden & de huisregels van de Community. Indien dit niet gebeurt, dan zullen we het topic op slot zetten voor nieuwe reacties.
Bedankt voor het opschonen van de reacties @Cecilia 😊
@Cecilia Schreef: Indien dit niet gebeurt, dan zullen we het topic op slot zetten voor nieuwe reacties.
Waarom dan een hele topic sluiten, je kan dan toch gewoon die gene aanspreken die zich niet aan de huisregels houd? Ik snap dit niet helemaal....
Ik denk dat het met de prijzen nog wel iets meevalt, je moet alleen niet de duurste abonnementen afsluiten, een 100 lijntje is in bijna alle gevalken ook prima te doen.
Wat maakt het echt duur, die telefonie, daar worden in mijn ogen woekerprijzen voor gerekend, je kan bij Cheap Connect een lijn voor nog geen 9 euro per jaar aanhouden en de tikken die je betaald zijn ook nog eens goedkoper dan bij de providers.
Wat het ook echt duur maakt is al die extra zaken, streamingdienstje of wat erbij, nog wat extra veiligheids pakketjes voor het internet, een paar extra TV boxen, wat extra wifi punten huren, wat ook nog eens vaak averechts werkt, als iedereen in de straat dat doet ga je elkaar fijn storen.
Maar het zou best iets goedkoper kunnen inderdaad, alleen al die aanleg van nieuwe kabels moet ook betaald worden.
Nederland staat in de top drie van duurste landen van Europa met internet. Dat vind ik niet meevallen.
De consumentenbond constateert dit op feiten hoor 👍
@wewanl, maar je moet ook rekening houden met de inkomens verschillen tussen de diverse landen. Zoek even naar het begrip "hamburgerindex" dat verklaart veel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.