Vraag
Reacties
Oplossing
Rik 030
Level 4

Internet van Connect Box Giga valt ene keer meerdere keren per dag uit, soms gaat het weken goed

Hoi,

 

We hebben nu alweer een tijd problemen met internet. Het rare is dat het soms weken goed gaat maar zoals vandaag dat hij binnen een uur een paar keer uit viel. Niet handig als ik op zolder zit te werken en mijn vrouw in een zoom call zit. Na vanochtend zo'n vier keer het modem te hebben gereset lijkt het weer te werken.

 

Het gaat dus echt om de internetverbinding, zelfs als ik naast de Giga sta en daar rechtstreeks op inlog kom ik niet op internet. Stroom eraf, knipper knipper en wachten en hij doet het weer. Waar zou dit aan kunnen liggen?

 

De setup is als volgt:

 

  • Kabel komt het huis in en daar zit de welbekende splitter op.
  • Hiervan gaat er één kabel naar de Connect Box Giga, en eentje naar de versterker.
  • Van de Giga loopt er een kabel naar de eerste Linksys Velops in huis, deze staat vlak bij het modem. Als de Giga is uit gevallen knippert deze ook braaf rood.
  • In de rest van het huis staan er totaal nog zes nodes, twee per etage.
  • Het Velops systeem staat ingesteld op bridge

 

Als alles werkt heb ik door het hele huis een prima draadloos netwerk. Tot moment X waarop ik nog wel op het draadloze netwerk zit maar geen internet meer heb.

 

---

 

En ja hoor, tijdens het tikken van dit bericht vloog alles er weer uit. 

27 Reacties 27
Meldingen
Aan Uit
Rik 030
Level 4
Topicstarter

Beste @Paul , bedankt voor je reactie. Fijn dat er een monteur is ingepland, ik zorg dat ik woensdag aanwezig ben! Natuurlijk laat ik even weten hoe e.e.a. verloopt. Bij voorbaat dank vast!

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Rik 030 Helemaal goed! We wachten je terugkoppeling dan eventjes af. Nog een prettige dag gewenst! 😉

0 Kudos
Rik 030
Level 4
Topicstarter

Hoi @Paul . De monteur is geweest en heeft e.e.a. doorgemeten. Er is een stukje kabel vervangen maar er moet toch meer worden gedaan. Hij heeft 'de graafploeg' inmiddels ingeschakeld en nu wacht ik even op een telefoontje voor een afspraak. De groene kabel moet opnieuw naar binnen worden getrokken. Nu krijg ik ongeveer 80% van het signaal binnen en dat moet natuurlijk 100% zijn. Tot de groene kabel is vervangen kunnen de problemen blijven bestaan. Mij is verteld dat ik hier een bijdrage voor € 50 voor betaal, als dat inderdaad zo is is dat wat mij betreft prima.

 

In ieder geval bedankt voor de support van deze zijde. Mocht er weer wat te melden zijn dan hoor je dat hier. Hopelijk heeft de graafploeg binnenkort tijd en eens kijken hoe zij het hier op gaan lossen.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

"Mij is verteld dat ik hier een bijdrage voor € 50 voor betaal, als dat inderdaad zo is is dat wat mij betreft prima."

 

Ik vind dit een vreemde actie, want als de oorzaak bij Ziggo ligt, dan zijn de kosten ook voor Ziggo.

Heb je zelf zitten knutselen en dat is mis gegaan, dan zou ik de 50 euro kunnen begrijpen.

Rik 030
Level 4
Topicstarter

Beste @Bert. Het huis is inmiddels 13 jaar geleden gekocht, een projectontwikkelaar heeft destijds leuk de aansluitingen verlegd maar dus niet op een goede manier. Nog sterker, de groene aansluiting is onvindbaar en de kruipruimte onbegaanbaar. Deze dient dus opnieuw aangelegd te worden. Geen fout van Ziggo dus maar van een aannemer/projectontwikkelaar die de makkelijkste en goedkoopste oplossingen heeft bedacht. Met de huidige snelheden komen deze onvolkomenheden aan het licht. Dus in dit geval ga ik uiteraard akkoord met die eigen bijdrage aangezien ik na al die jaren weinig kans heb dit nog op de verkoper te verhalen 😉

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Rik 030, bedankt voor je update! Goed om te horen dat er werk van wordt gemaakt en het ook direct is doorgezet naar de graafploeg. Ik hoop dat er spoedig een afspraak wordt gemaakt en alles straks weer goed werkt 🙂 Je topic blijft uiteraard open, mocht je nog vragen of updates hebben.

Rik 030
Level 4
Topicstarter

Hoi @Alex . Vanochtend werd ik gebeld en een half uurtje later stond de graafploeg voor de deur. Hele aardige gasten waren het, dat wilde ik nog even melden.

 

Vanuit de wijkkast is een nieuwe kabel naar ons huis en naar binnen gelegd. Als het goed is zou alles nu optimaal moeten werken. Ik houd het even in de gaten maar in ieder geval heel fijn dat jullie zo snel alles in werking hebben gezet!!

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Rik 030 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat je eerste indruk na herstel aan de kabel positief is. Zullen we nog even de komende paar dagen kijken hoe het gaat? Mocht je dan overhoopt toch nog problemen constateren dan kunnen we de draad gelijk weer met je oppakken. Maar op basis van wat ik nu terugzie wat betreft het signaal voorzie ik eigenlijk geen problemen.