1
Vraag
2
Reacties
Rik 030

Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Internet van Connect Box Giga valt ene keer meerdere keren per dag uit, soms gaat het weken goed

Hoi,

 

We hebben nu alweer een tijd problemen met internet. Het rare is dat het soms weken goed gaat maar zoals vandaag dat hij binnen een uur een paar keer uit viel. Niet handig als ik op zolder zit te werken en mijn vrouw in een zoom call zit. Na vanochtend zo'n vier keer het modem te hebben gereset lijkt het weer te werken.

 

Het gaat dus echt om de internetverbinding, zelfs als ik naast de Giga sta en daar rechtstreeks op inlog kom ik niet op internet. Stroom eraf, knipper knipper en wachten en hij doet het weer. Waar zou dit aan kunnen liggen?

 

De setup is als volgt:

 

  • Kabel komt het huis in en daar zit de welbekende splitter op.
  • Hiervan gaat er één kabel naar de Connect Box Giga, en eentje naar de versterker.
  • Van de Giga loopt er een kabel naar de eerste Linksys Velops in huis, deze staat vlak bij het modem. Als de Giga is uit gevallen knippert deze ook braaf rood.
  • In de rest van het huis staan er totaal nog zes nodes, twee per etage.
  • Het Velops systeem staat ingesteld op bridge

 

Als alles werkt heb ik door het hele huis een prima draadloos netwerk. Tot moment X waarop ik nog wel op het draadloze netwerk zit maar geen internet meer heb.

 

---

 

En ja hoor, tijdens het tikken van dit bericht vloog alles er weer uit. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rik 030
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @Alex . Vanochtend werd ik gebeld en een half uurtje later stond de graafploeg voor de deur. Hele aardige gasten waren het, dat wilde ik nog even melden.

 

Vanuit de wijkkast is een nieuwe kabel naar ons huis en naar binnen gelegd. Als het goed is zou alles nu optimaal moeten werken. Ik houd het even in de gaten maar in ieder geval heel fijn dat jullie zo snel alles in werking hebben gezet!!

Bekijk in context

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Rik 030
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hierbij twee bestanden, plaatsen in het bericht zelf lukte niet ivm 'foute html' volgens editor.

In de PDF de down- en upstream log. De foto is zoals e.e.a. is aangesloten, linkerkabel uit splitter gaat naar Gigabox. De rechterkabel naar de versterker (net zichtbaar op tweede foto)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Heel vreemd, ik zie in het signaal geen spat van wat een oorzaak zou kunnen zijn van de uitval.

 

Mogelijk kan een Ziggo moderator iets vinden in de achtergrond.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Rik 030
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor het checken. Hopelijk wipt er binnenkort een medewerker langs die er misschien wat verder in kan duiken. Onwerkbare situatie vandaag, ieder uur een paar keer geen internet.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De gecorrigeerde pakketjes (pre RS) op een aantal docsis 3.0 kanalen en

het grote aantal gecorrigeerde pakketjes op het docsis 3.1 kanaal wijzen toch op ruis.

Ik mis hier een schermprint van de netwerkhistorie. Dit kan wellicht nog aanwijzingen opleveren.

Rik 030
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Kijkt u eens 😉

 

Thu 24/06/2021 13:32:13 - Prioriteit 6 - M-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:f0:31:59;CMTS-MAC=00:01:5c:79:d0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

Thu 24/06/2021 13:32:30 - Prioriteit 3 - SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:31:59;CMTS-MAC=00:01:5c:79:d0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

Meer staat er niet in, waarschijnlijk omdat ik hem vandaag inmiddels tien keer (niet overdreven) heb moeten resetten.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Daar heb je de reden van uitval; de Sync failure.  Hierdoor gaat het modem de interface resetten.

De oorzaak is ruis gerelateerd.

Ik heb geen goed gevoel bij het huidige AOP. Misschien heeft @Bert hier nog een oordeel over.

Rik 030
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

In ieder geval weer een stapje verder. Dank!

PS. Heb n.a.v. een ander topic inmiddels ook het witte kapje verwijderd. Lag er desondanks toch weer een keertje uit.

 

Het rare is dus dat ik hier weken geleden ook last van had. In de tussentijd niets gewijzigd in situatie thuis en ook weken geen last van gehad. Vandaag is het echt pure ellende en kan letterlijk niet werken vanuit huis vandaag.

Rik 030
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Zou het nog wat uitmaken wat stabiliteit betreft als het modem naar bridge modus gaat en de Linksys Velops van bridge modus af gaat? Just a tought...

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mijn verdenking gaat uit naar het AOP. Dit lijkt me niet het allernieuwste en kan door onvoldoende afscherming oorzaak van de ruis zijn. Het GIGA gebeuren is daar extreem gevoelig voor.

Ik denk dan ook dat een monteur dit zal moeten vervangen door een hedendaags exemplaar.

Als dat niet de oplossing mocht blijken, dan zal er verder gezocht moeten gaan worden.

Het issue is al bij het moderatieteam gemeld, dus is het nu wachten op een reactie van daaruit.

Rik 030
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Mijn dank is groot. Dan wacht ik even af wat ik van daaruit hoor.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@KBX458  schreef:

Daar heb je de reden van uitval; de Sync failure.  Hierdoor gaat het modem de interface resetten.

De oorzaak is ruis gerelateerd.

Ik heb geen goed gevoel bij het huidige AOP. Misschien heeft @Bert hier nog een oordeel over.


Dat is een lastig AOP, daarachter kunnen verschillende varianten zitten, weet ik vanuit hier.

Ik heb ze allemaal gezien hier, elke 2-3 jaar is hier wel een andere AOP geplaatst, de oorzaak bleek uiteindelijk hier steeds in de straatkast te zitten, die kan ik uittekenen.🙂

Rik 030
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Die straatkast staat letterlijk vijf meter van de voordeur. Zijn ze eerder al eens in geweest toen de tv het niet deed. Benieuwd waar het aan ligt. Nu alweer uren zonder problemen, blijft vreemd. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hey @Rik 030

Irritant dat je problemen ervaart en goed dat je hier een bericht stuurt! Ik ben erin gedoken voor je en ik zie nog niet veel bijzonderheden die voor de problemen kunnen zorgen die je noemt. Daarom heb ik een meting gestart voor 7 dagen zodat we een goed beeld krijgen van het signaal.

We checken eind van komende week wat hieruit is gekomen en zullen dit uiteraard terugkoppelen in jouw topic.

Rik 030
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hopelijk komt daar iets uit. Vooral omdat het zoals gezegd soms tijden niet voorkomt en zoals gisteren letterlijk de hele dag. Ik ben benieuwd en wacht af, vandaag gaat alles weer 'normaal'

Rik 030
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Even een update, internet lag er inmiddels alweer uit en ook de telefoon dus. Ala het goed is staat dat dus in de log. Mag hopen dat ik niet tot vrijdag hoef te wachten tot er iets gaat gebeuren? Want als ik zo een week moet werken word ik gillend gek. 

Dave0701

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Toevallig zins dat de snelheid omhoog is gegaan? Vanaf mei ongeveer.

Rik 030
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb al een tijdje Giga van Ziggo en al wat langer dan mei. Volgens mij hebben we dit al een paar keer eerder gehad, ook voor mei. Maar zo veelvuldig als de laatste paar dagen eigenlijk nooit.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Rik 030 Hartelijk dank voor je update! Ik heb even gekeken naar de resultaten v.d. meting die op dit moment nog loopt en ik zie dat er afgelopen zaterdag een dip te zien is op het upstream signaal.Daarnaast zie ik enige ruis terug. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur komt kijken. Ik heb een afspraak ingepland op woensdag 30 juni 2021 tussen 12 en 18 uur. Ik heb mijn bevindingen m.b.t. het signaal beschreven in de monteursbon zodat de oorzaak achterhaald kan worden. Mocht de afspraak niet schikken op deze datum dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voordat de monteur langskomt de richtlijnen met de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je onder dit topic weten hoe je verbinding werkt na het monteursbezoek?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic