Johnny78
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet valt willekeurig uit

Hallo,

 

sinds een paar weken valt mij internet verbinding willekeurig uit, het probleem wordt opgelost door de modem uit en aan te zetten, soms is het een keer per dag, soms in de paar dagen. Rond dezelfde tijd ervaar ik ook problemen bij het gamen met stuttering/latency spikes terwijl internet het verder prima doet.

 

Weet iemand toevallig hoe ik het beste en welke data hierover kan verzamelen om uit te zoeken wat het probleem?

 

Alvast dank!

5 Reacties 5
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43517Reacties
  • 2531Oplossingen
  • 9258Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Johnny78
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert,

 

thanks voor je antwoord! Zie hieronder voor de modem data, fotos volgen er nog

Downstream:

Johnny78_0-1623163793314.pngJohnny78_1-1623163815097.png

 

Upstream:

Johnny78_2-1623163865386.png

Netwerk geschiedenis (ik zie allleen vandaag, en een melding uit 1970, knap, kan iig terug in de tijd met de internet):

Johnny78_3-1623163980202.pngJohnny78_4-1623164011376.png

Johnny78_5-1623164040172.png

Johnny78_6-1623164067078.png

 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 3764Reacties
  • 351Oplossingen
  • 686Likes

Hey goedemorgen @Johnny78

Fijn dat je de modem logs al met ons hebt gedeeld. Zo op het eerste gezicht zie ik geen bijzonderheden in de signaalwaarden, we zien graag ook de foto's verschijnen van je eerste aansluitpunt! Ook ben ik benieuwd, ervaar je deze problemen zowel met de bekabelde internetverbinding als via wifi? 

Johnny78
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Mariska,

 

bedankt voor je reply. Ja, als internet wegvalt is het zowel bekabeld als via wifi. De afgelopen dagen heb ik geen last meer van gehad. Fotos:

 

IMG_20210611_134738.jpg

IMG_20210611_134924.jpg

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 3764Reacties
  • 351Oplossingen
  • 686Likes

Thanks! De aansluitmaterialen die je gebruikt zijn verouderd dus ik heb je kosteloos een nieuw setje toegestuurd, dit is een brievenbuspakketje en valt zo snel mogelijk op de deurmat. 

Ik ga ervan uit dat we dan de positieve trend vasthouden en je geen uitval meer ervaart. Houd ons via jouw topic maar op de hoogte! 🙂 

Uitgelicht topic