Vorige maand mijn abonnement verlengd en overgestapt naar elite internet (1100mbps)
De witte modem vervangen voor de zwarte smart wifi modem. Wifi uitgezet en wifi met de deco m4 3stuks bekabeld.
Sinds ik vorige maand heb verlengd en upgrade heb gedaan. Zeker 1x in de week uitval van het gehele internet. Na reset van de modem is alles weer goed. Van de week heeft de 3de monteur een stuk groene kabel vernieuwd en een nieuwe aansluiting gemaakt. Modem is ook al omgewisseld. Als ik uitval heb gaat de next mini ook offline die bekabeld aangesloten zit rechtstreeks op de modem. De deco's staan in ap modus. 1ste rechtstreeks op de modem 2 en 3 bekabeld via splitter uit de 1ste pot. Wat zou het nog kunnen wezen. Kunnen de deco's een conflict maken. Heb ook even de smart wifi pods geprobeerd had ik hetzelfde probleem alleen was toen de aansluiting nog niet vernieuwd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om de oorzaak te achterhalen is het noodzakelijk om bij uitval niet het modem opnieuw op te starten maar wat diagnostiek/onderzoek te uitvoeren. Heb je hiervoor een PC beschikbaar, bij voorkeur direct bekabeld verbonden?
Ja die heb ik
ipconfig /all
ping 192.168.178.1
ping 8.8.8.8
ping ipv4.google.com
ping ipv6.google.com
Ja dat ga ik doen
Nu valt alles weer uit. En heb de laptop bekabeld aan de modem, alleen helaas geen internet verbinding
Kun je dan naar mijn vorige reactie kijken?
Ik moet dat dan op mijn telefoon doen. Bekabeld doet mijn laptop het ook niet
Je hebt alleen je telefoon nodig voor https://centralops.net/co/Ping en het sturen van een privébericht.
Ik heb je privéberichten ontvangen. Het lijkt erop dat je de commando's direct via het dialoogvenster Uitvoeren/Run hebt uitgevoerd en niet hebt gekopieerd naar de Opdrachtprompt. Hierdoor verschijnt het venster van de Opdrachtprompt automatisch.
Internettoegnag blijft beschikbaar via IPv6 maar valt weg via IPv4. In dit recent andere topic speelt hetzelfde probleem: Internet valt regelmatig weg ondanks overal staat dat het zo moeten werken. Net als in dat topic rapporteert de modemrouter met diens externe IPv4-adres dat de bestemming onbereikbaar is. In de IP-configuratie zijn geen bijzonderheden zichtbaar.
Op de site heb je niet het juiste IPv6-adres ingevuld.
Maar ik haal nu de deco uit de modem en ik kan op internet via mijn laptop. Dan zijn het deco's denk ik?
In dat geval kan sprake zijn van een netwerklus (broadcast storm). Welk merk + type switch gebruik je om de Deco's aan te sluiten en zie je daarop continu netwerkactiviteit (knipperende LED) op alle poorten bij uitval?
De switch heeft knipperende leds bij alle aansluitingen
het merk is tp link LS1005g
In dat geval lijkt het inderdaad op een netwerklus. Dit kan voorkomen als twee Deco's ten onrechte een onderlinge verbinding via Wi-Fi opbouwen ondanks dat ze al via ethernet verbonden zijn. Je kunt eens testen met Deco's 2 + 3 ontkoppeld van de switch, zodat ze altijd via Wi-Fi verbinden.
Ik heb mijn voorlaatste reactie bijgewerkt n.a.v. je andere privéberichten/foto's. Deco's 2 + 3 via Wi-Fi verbinden is in eerste instantie bedoeld als test, dit om te bevestigen dat hier het probleem ligt.
Als het goed is heb je nu alle foto's binnen. Ik ga dat nu testen zonder te resetten nog?
Dit was inderdaad alle benodigde informatie. Een reset is in principe niet nodig omdat je eerder aangaf dat ontkoppelen van Deco 1 de uitval lijkt op te lossen.
In dat geval zou ik het modem nog wel even opnieuw opstarten. Dit kan via Beheer → Opnieuw opstarten in de webinterface.
Nu even deco 1 ook uit de modem , helaas doet nu de laptop het ook niet bekabeld
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.