RakRak

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt weg

 

Mijn internet/wifi verbinding valt meerdere keren per dag weg. Vaak binnen een minuut wordt er dan weer verbinding gemaakt. 

 

Ik heb foto's bijgevoegd van aansluitingen in de meterkast (connectbox, splitter, versterker)

 

- Er loopt 1 kabel naar een wandcontactdoos in de woonkamer (bekabeld voor tv)

- Er loopt 1 kabel naar een wandcontactdoor op de 1e verdieping. Hier is een router op aangesloten tbv Wifi boven.

 

Recent ook de internetsnelheid verhoogt en de WIFI assistent geef over het algemeen ook "zeer snel" internet aan. Maar met de frequente 'dip', is dit flink storend tijdens het thuiswerken. 

 

Hoe kan dit opgelost worden?

 

Dank,

 

20220110_112410.jpg20220110_112515.jpg20220110_112527.jpg20220110_112643.jpg

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @RakRak , welkom op onze Community. Leuk dat je ons hebt gevonden en dat onze Community leden je hiermee mogen helpen. 
Op advies van @Bert stuur ik je een nieuwe splitter + een nieuwe coaxkabel toe. Deze ontvang je van mij binnen een paar dagen per post.
Laat je ons weten wat je ervaringen zijn hiermee? 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat is de eerste kabel en de eerste wandcontactdoos of splitter die je woning binnenkomt?

Kun je dat hier laten zien?

 

Waar is het modem precies op aangesloten met de coax kabel?

 

Hoe zijn die 2 versterkers aangesloten?

Een versterker achter een versterker gaat niet altijd goed, het signaal wordt dan te sterk.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

RakRak
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de snelle respons.

 

Ik heb geprobeerd de situatie wat uit te tekenen (zie eerste foto); hopelijk verduidelijkt dit eea:

 

  • De eerste kabel die binnenkomt is aangesloten op “versterker 1” (grijs/metaal) - op 2e foto rood omcirkeld

 

  • Aan deze versterker 1 zit
    • Een kabel naar de modem Connectbox - op 3e foto blauw omcirkeld
    • Een splitter met daaraan “versterker 2” (wit) - zie 4e foto
      • Ik heb deze versterker er eigenlijk alleen aan gekoppelend, omdat ik anders de 2 vaste bekabelingen naar de woonkamer (tv) en bovenverdieping niet kan aansluiten (of ik gebruik een verkeerde ‘splitter’/koppeling). Aan deze “versterker 2” zit dus
      • 1. De bekabeling naar de tv
      • 2. De bekabeling naar boven.
        • Aan de bekabeling boven hangt een router (TP Link) en het is vooral deze, die onvoldoende lijkt te werken (wegvallen internet).

 

Zie hieronder de downstream en upstream waarden en de laatste dagen Netwerk historie.

 
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16020000001437256qam1
26100000001337256qam2
36180000001337256qam3
46260000001337256qam4
56340000001337256qam5
66420000001337256qam6
76500000001437256qam7
86580000001337256qam8
96660000001337256qam9
106740000001337256qam10
116820000001337256qam11
126900000001337256qam12
136980000001337256qam13
147060000001337256qam14
157140000001336256qam15
167220000001337256qam16
177300000001236256qam17
187380000001236256qam18
197460000001236256qam19
207540000001336256qam20
217620000001236256qam21
227700000001336256qam22
237780000001336256qam23
247860000001235256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.35654142369234483
2Goed (Locked)37.35654139274733517
3Goed (Locked)37.63654139278584497
4Goed (Locked)37.63654139279087567
5Goed (Locked)37.35654139274642700
6Goed (Locked)37.35654139280149516
7Goed (Locked)37.63654139280152862
8Goed (Locked)37.35654139281014604
9Goed (Locked)37.35654139281446626
10Goed (Locked)37.35654139281904960
11Goed (Locked)37.356541392737791144
12Goed (Locked)37.35654139274735715
13Goed (Locked)37.35654139285131692
14Goed (Locked)37.35654139285364656
15Goed (Locked)36.61054139285384801
16Goed (Locked)37.35654139287327744
17Goed (Locked)36.610541392741961038
18Goed (Locked)36.610541392831431108
19Goed (Locked)36.610541392818761523
20Goed (Locked)36.387541392865681316
21Goed (Locked)36.387541392868281646
22Goed (Locked)36.387541392786982770
23Goed (Locked)36.610541392869621775
24Goed (Locked)35.780541392846914511

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

136000000405.12064qam3
258800000425.12064qam4
344500000415.12064qam2
452000000415.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00050
22.00050
32.00020
42.00020

 

 

 

10-01-2022 19:52:22noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:26f0:00d7:0000:0000:0000:58dd:ffb1 MAC=01:5C:70:94:46:86;CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 19:51:44noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 19:51:26noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:26f0:00d7:07b6:0000:0000:0000:33c4 MAC=01:5C:70:94:46:86;CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 19:26:07noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 19:25:38noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:70:94:46:86;CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:58:44noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:58:24noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:26f0:00d7:0882:0000:0000:0000:2c1a MAC=01:5C:70:94:46:86;CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:58:07noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:57:48noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:080e:0000:0000:0000:200e MAC=01:5C:70:94:46:86;CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:57:23noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:57:12noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=169.45.207.192 MAC=00:01:5C:70:94:46;CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:57:08noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:56:30noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f106:0080:face:b00c:0000:1ea0 MAC=01:5C:70:94:46:86;CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:54:47noticeGUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:54:04noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.129];CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:53:54noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a05:d018:076c:b681:db3b:8289:a1f2:bbb6 MAC=01:5C:70:94:46:86;CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:53:52noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.129];CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:53:43noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.54.37.73 MAC=00:01:5C:70:94:46;CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:53:31noticeGUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.129];CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 13:52:55noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=ac:22:05:14:3d:29;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-12-2021 20:38:23warning[AC:22:05:2E:D8:47][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 100 to 36
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, je modem zit achter een versterker en dat is te zien ook, een hoog binnenkomend signaal wat ruis en storingen kan veroorzaken.

Sinds een paar jaar is de aansluitwijze veranderd, een modem achter een versterker kan problemen krijgen, hierdoor kan Ziggo je een gratis splitter sturen met nieuwe passende kabel naar je modem.

 

Op de eerste wandcontactdoos komt dan een POA-01 B splitter met 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang naar je versterkers.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

RakRak
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de reactie, Bert!

 

Ik kijk uit naar het bericht van een Ziggo moderator/medewerker. Het zou wellicht fijn zijn als ik 2 splitters kan ontvangen, zodat ik niet (onhandig) met 2 versterkers hoef te werken. 

Thanks

 

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @RakRak , welkom op onze Community. Leuk dat je ons hebt gevonden en dat onze Community leden je hiermee mogen helpen. 
Op advies van @Bert stuur ik je een nieuwe splitter + een nieuwe coaxkabel toe. Deze ontvang je van mij binnen een paar dagen per post.
Laat je ons weten wat je ervaringen zijn hiermee? 

RakRak
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Meindert,

 

Ik heb vandaag alleen een (rode gemarkeerde) coax-kabel ontvangen per post. De genoemde splitter zat er dus helaas niet bij.  Kenmerk: 13505705.

 

Kan alsnog deze splitter (het liefst 2 stuks, zodat makkelijker de 2 versterkers er op kan aansluiten) ontvangen? 

 

Dank voor de snelle reactie. 

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RakRak Onderdelen worden meestal los van elkaar verzonden.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @RakRak

Zoals @Bert aangeven komt het vaker voor dat onderdelen los van elkaar worden verzonden. Heb je e.e.a. inmiddels compleet?

RakRak
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

LS, (Rikst / Meindert)

 

Hier gaat waarschijnlijk iets mis. Ik vandaag gisteren een tweede pakket ontvangen, maar wederom een kabel. (zie foto) Volgens mij was 1 stuk voldoende? 

 

De splitter(s) ontbreekt dus nog steeds. 

 

Graag uw reactie, want de aansluitingen kunnen nu dus nog niet worden gemaakt, ergo: het probleem is dus nog niet verholpen

 

Dank

RakRak
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20220117_093925.jpg

 

 

LS,

 

Ik heb nu deze splitter ontvangen, maar deze past niet op mijn wandcontactdoos. Graag uw advies.

 

Dank!  

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan is de verkeerde bij je terecht gekomen.

Ziggo kan je een juiste splitter sturen, een POA 01 B.

Een Ziggo moderator komt hier vandaag nog langs.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @RakRak , daar is inderdaad dan iets mis gegaan bij de verzending. Ik heb gelijk bij het magazijn het verzoek neergelegd om een POA 01 B splitter te versturen.
Je krijgt hier vandaag nog een bevestiging van per mail. Sorry voor de vertraging! 

Uitgelicht topic