Vorige maand mijn abonnement verlengd en overgestapt naar elite internet (1100mbps)
De witte modem vervangen voor de zwarte smart wifi modem. Wifi uitgezet en wifi met de deco m4 3stuks bekabeld.
Sinds ik vorige maand heb verlengd en upgrade heb gedaan. Zeker 1x in de week uitval van het gehele internet. Na reset van de modem is alles weer goed. Van de week heeft de 3de monteur een stuk groene kabel vernieuwd en een nieuwe aansluiting gemaakt. Modem is ook al omgewisseld. Als ik uitval heb gaat de next mini ook offline die bekabeld aangesloten zit rechtstreeks op de modem. De deco's staan in ap modus. 1ste rechtstreeks op de modem 2 en 3 bekabeld via splitter uit de 1ste pot. Wat zou het nog kunnen wezen. Kunnen de deco's een conflict maken. Heb ook even de smart wifi pods geprobeerd had ik hetzelfde probleem alleen was toen de aansluiting nog niet vernieuwd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik vermoed dat de oorzaak bij de combinatie van modem en eigen netwerkapparatuur ligt. De abonnementswijziging is in feite alleen een administratieve aanpassing op de service flows.
Ok dat is dan een uitzoek klusje. Vanmiddag bij thuiskomst merkte we al dat de wifi traag was. Snelheid was toen nog goed maar de ping was hoog. Lastige is gewoon dat het niet constant gebeurd
Zeker op afstand is het lastig onderzoeken. Het helpt i.i.g. om het netwerk zoveel mogelijk te versimpelen om zaken uit te sluiten.
Goedemorgen @Patrick79, super dat je al zoveel hebt getest met @tobiastheebe.
Ik heb je modem nog eens goed uitgelezen, en ik kan helaas niks vinden wat voor de problemen kan zorgen. Ook het modem blijft altijd online. Het moet dan hele korte uitval zijn. Ik zie dat er een monteur staat ingepland. Mocht hij niks vinden in het signaal, dan is het misschien nog eens goed dat hij het modem gaat vervangen.
Ik hoop dat je snel weer een storingsvrije verbinding hebt! 😄
Ze hebben hem wel al een keer vervangen. Ik had wel met de witte modem nooit geen last. Na de reset is ook alles weer goed. Maar het is begonnen sinds ik verlengd heb, de snelheid heb verhoogd en de zwarte modem heb gehad. Het is lastig dat er steeds ongeveer 3 dagen tussen zit.
In eerste instantie was er wel een probleem met IPv4. Elke 3 dagen uitval dagen kan betekenen dat er een probleem is bij het vernieuwen van de DHCPv4-lease. Deze is gebruikelijk een week geldig en wordt op de helft van de leasetijd vernieuwd, dus elke 3,5 dag. Mogelijk is dat een aanwijzing. We zouden alleen nog moeten controleren of de modemrouter bij een dergelijke uitval ook via internet niet meer bereikbaar is via IPv4. Er was een recent een ander topic (Internet valt regelmatig weg ondanks overal staat dat het zo moeten werken) waar internettoegang via IPv4 ook uitviel, daar heeft de TS het modem n.a.v. mijn suggestie teruggezet naar fabrieksinstellingen en dit gaat vooralsnog goed. Er kwam daar vaker (meerdere keren per dag) uitval voor, alleen weet ik niet of dat steeds hetzelfde probleem is.
Als ik hem zelf terug zet naar fabrieksinstellingen. Moet ik dan veel instellen of staat alles goed? De wifi uitzetten is geen probleem.
Mogelijk alleen Wi-Fi nog inschakelen, afhankelijk van de instellingen voor automatische backup in SmartWifi web.
Ok ik zie in de smart wifi app dat de backup aan staat, dus dan kan ik dat straks wel even proberen bij thuis komst. En dan weer even afwachten. Denk dat de monteur die dinsdag komt weinig kan doen dan
Ik heb de reset uitgevoerd, alles werkt goed. Afwachten of alles blijft werken
Nog geen uitval gehad, 4 dagen verder. Ga in ieder geval de monteur afmelden.
Fijn om te lezen dat het nu goed gaat @Patrick79. Mocht je in de toekomst toch weer tegen problemen aanlopen, dan horen we het natuurlijk graag! 😄
Helaas te vroeg gejuicht. Het netwerk valt er weer uit
Op dit moment kan ik i.i.g. jouw modemrouter niet bereiken via IPv4, dit lijkt dus hetzelfde probleem als op 9-3 te zijn. Indien mogelijk graag het modem nog niet opnieuw opstarten t.b.v. verder onderzoek. Helaas, je hebt al opnieuw opgestart. Bereikbaarheid via IPv4 is weer hersteld.
overstappen op betere ap's, heb je al getest zonder deco's aangesloten?
Heb de deco's ook al losgekoppeld. Maar het probleem bleef toen. Had van de week alleen me laptop bedraad aangesloten op de modem om alles te testen. En met Tobias veel stappen gedaan om alles te testen. Het lijkt iets met ipv4 wat niet vernieuwd. Maar dat stukje techniek weet ikzelf weinig van af. Ik koop met alle liefde betere ap's als dat het probleem oplost
Ik betwijfel dat andere/nieuwere/betere AP's het probleem gaan oplossen aangezien internettoegang via IPv4 op de modemrouter uitvalt. Ik heb nog net even kunnen testen voordat je het modem opnieuw had opgestart en kon jouw modemrouter vanaf deze kant ook niet bereiken via IPv4. Ik ben nog benieuwd wat de modemrouter zelf aangeeft bij deze uitval, zie mijn vorige reactie.
De kids zaten nu ook op internet voor school, dus moest even resetten.
Had de vorige keer in ieder geval getest zonder de ap's en de switch. Toen had ik alleen de laptop aangesloten. Dus dat moet ik bij de volgende keer weer doen en dan naar de pagina gaan http://192.168.178.1/ en daar ipv4 opzoeken en daar even een foto van maken en prive opsturen als ik het goed begrijp?
Graag. Ik had overigens nog een punt toegevoegd aan mijn voorlaatste reactie.
En is er geen oplossing met dat ipv4 adres die al uitgevoerd kan worden door ziggo?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.