Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo,
Wij zijn al jaren vaste klant bij Ziggo maar hebben nog steeds een oude modem, nu valt de laatste tijd vaak de verbinding weg.
Kunnen jullie niet een nieuwe sturen?
Moeten bijna elke dag de stekker opnieuw erin doen... Hebben een Ubee evw 320b
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuw (SmartWifi) modem toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Om na te gaan in hoeverre installatie en signaal resp. geschikt zijn en voldoen voor een nieuw modem:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Krijgen een nieuwe opgestuurd! Hopelijk is dan het probleem verholpen! Bedankt.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuw (SmartWifi) modem toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Om na te gaan in hoeverre installatie en signaal resp. geschikt zijn en voldoen voor een nieuw modem:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
De installatie is nog redelijk recent en er zijn hoogwaardige onderdelen gebruikt.
Indien het lukt om de downstream/upstream-gegevens te verzamelen, dan zie ik deze graag tegemoet.
Wat heeft dit met het uit vallen v.d. modem te maken?
Uitval van de internetverbinding wordt meestal veroorzaakt door een signaalprobleem. Met de gevraagde gegevens kan ik nagaan of daarvan sprake is. Een dergelijk probleem wordt vrijwel nooit opgelost met een nieuw modem.
Ja, binnen 2 mtr afstand
Hebben vaak dat er compleet geen wifi meer is, als we de stekker v.d. modem er opnieuw indoen na 2 min wel weer. Installatie is al 10 jaar hetzelfde.
Dit zijn de download- en uploadsnelheden. Ik zoek de downstream- en upstream-waarden, zie deze instructies.
Stuur maar een nieuwe op a.u.b.
Dat kan ik als medeklant niet voor je doen. Zoals eerder aangegeven komt een Ziggo-medewerker binnen enkele dagen langs in dit topic, welke een nieuw modem kan toesturen.
Zonder controle van de signaalwaarden is een correcte werking van het nieuwe modem echter niet gegarandeerd.
Die heb ik je gestuurd, zullen het zien. Sta nu 10 min in de wacht via de chat.
Top service bij Ziggo....
Krijgen een nieuwe opgestuurd! Hopelijk is dan het probleem verholpen! Bedankt.
Zoals eerder aangegeven is de screenshot die je had gestuurd niet de gevraagde informatie. Desalniettemin hoop ik dat je goede ervaringen zult hebben met het nieuwe SmartWifi modem.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...