1
Vraag
2
Reageer en help mee
dvanbronkhorst

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt weg voor paar minuten i.c.m. Deco M9

Goedemorgen,

 

Ik haak even aan in dit topic;

Nu we veel thuis werken merk ik dat internet met enige regelmaat uitvalt

(1 minuutje tot 5 minuutjes) Thuis heb ik een Deco M9 achter een Compal Connectbox.

Deco in router mode

Ik las dat een connectbox met een arris chipset een oplossing zou kunnen zijn.

Dat heb ik bij de helpdesk aangegeven maar zij verwezen mij naar de community…

So here i am 🙂

 

Wat kan ik doen?

 

Met vriendelijke groet,

 

 

7 Reacties 7
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @dvanbronkhorst, welkom op de Ziggo Community!

Ik heb je bericht (linkje van origineel) toch even verplaatst naar een nieuw topic. Het wegvallen van de verbinding kan veel verschillende oorzaken hebben uiteraard, dus het is altijd goed dat we even de basis eerst doornemen. Uiteraard hebben we switch naar een Arris altijd achter de hand, als we alles hebben uitgesloten. Want zoals je hebt gelezen was het inderdaad voor sommigen wel een oplossing.

Eerst de basis: Je hebt de Deco in router mode, ons modem inderdaad in Bridge. Dat ziet er vanaf hier goed uit.

Kun je aangeven hoe lang je de Deco al in gebruik hebt? En had je dit probleem altijd al? Zijn de apparaten draadloos aangesloten of ook bekabeld? Zie je ook iets gebeuren op de lampjes van ofwel de Deco ofwel de Connectbox?

dvanbronkhorst
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag,

 

de Deco staat inderdaad in router modus zoals aangegeven.

Wat de huidige status van het modem is kan ik je niet zeggen. In een verleden heb ik tegenstrijdige adviezen gekregen van de helpdesk inzake dit probleem. 

De ene medewerker zei dat het modem wel in bridge modus moest,

de andere zei juist niet in bridge modes.

Het zou mij niets verbazen als het modem nu in router modus staat na een tijdje in bridge modes te hebben gedraait.

De Deco heb ik al een dik jaar in gebruik. Er waren wel eens eerder momenten dat de verbinding weg viel maar of het er nu meer zijn dan voorheen durf ik je niet te zeggen. Het valt nu wel meer op omdat de kinderen uit de lessen vallen en de thuiswerkende vrouw uit haar vergadering valt.

 

Als de verbinding weg valt branden er op de Deco's een oranje lampje. Wat het modem op dat moment doet weet ik niet. Als het me te lang duurt haal ik even de stroom van het modem af.

Ik heb achter de hoofddeco wat bekabelde apparaten (Sonos etc) maar verder alles op de WiFi

 

Ik hoop dat dit antwoord geeft op je vragen.

 

Groet

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes

Het beste is de Deco’s in AP modus te zetten en of bekabeld.

AP modus zorgt voor een stabiele verbinding dan bij de router functie.

 

Dat is een oplossing, en heb je wel de hoofd deco bekabeld aan modem gezet en andere Deco’s per verdieping.zonder of met.

dvanbronkhorst
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de hoofddeco bekabeld aan het Modem.

De andere 2 deco's zijn draadloos met elkaar verbonden.

 

Het liefst wil ik de routerfunctie van de Deco behouden vanwege adresreserveringen ind e DHCP lijst en de parental control (PS4 tijd beperking etc)

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes

Oke duidelijk, misschien kan @Pasi  advies geven, die heeft de Deco’s uitgebreid onder de loep genomen ?

 

Ik bericht hem wel even.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Dave had me een belletje gestuurd.

Allereerst, ik heb zelf een Deco M4 en geen Deco M9.


-Compal Connectbox in bridge mode.
-Deco M9 in router mode
-hoofddeco bekabeld aan het Modem.
-Andere 2 deco's zijn draadloos
 

Een gele ( oranje ) led betekent dat het station aan het opstarten is. Dus blijkbaar is het station ( of de set ) gecrashed. Vandaar dat het even duurt voordat de wifi verbinding weer up is.
Brand bij alle 3 de stations de gele led?

Eén van de eerste dingen die u kan doen ( omdat dat simpel en snel gedaan kan worden ), is de hele Deco set resetten ( eerste via de app en daarna de reset op het station zelf ) en opnieuw configureren.
U bent dan wel alle aangepast instellingen ( o.a. adresreserveringen ) kwijt.

Misschien,als test, eerst alleen de master configureren en dan kijken of die stabiel is/blijft.
Blijft dat stabiel, dan Deco 2 aansluiten en toevoegen en weer controleren of de set stabiel blijft

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@dvanbronkhorst heb je je up- en downstream waarden al eens hier gedeeld?

Waar vind ik de up- en downstreamwaarden van mijn modem? | Ziggo Community

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic