ik zal mijn situatie schetsen:
ik heb mijn modem beneden in de meterkast hangen.
Deze gaat via vaste kabelaansluiting naar bovenste etage naar eerste van 3 mesh torentjes tbv wifi. Daar heb ik er nog 2 van staan op midden en benedenverdieping. Wifi dekking in huis is daarmee top.
Aan het eerste meshtorentje hangt via kabel een AP, waaraan bedraad mijn printer en pc's hangen. AP en modem hebben geen wifi signaal aan staan, alleen de mesh torentjes.
Voor zover ik weet staat mijn modem in bridge mode. Mede gecontroleerd met de ziggo helpdesk enkele weken geleden. Onder de link die je me stuurde staat mijn modem niet gelist. Verder geen splitters, versterkers of andere zaken. Een maandje terug kreeg ik deze issues plotseling, na maanden geen problemen. Een belletje met de helpdesk raadde me aan van modem bedraad naar de mesh toren te gaan (situatie nu dus) en dan naar de AP ipv andersom. Dat lostte het meteen op. Nu terug van vakantie weer hetzelfde gedoe. Ik begrijp het dus niet zo goed, want het is dus een apparaat en applicatie specifiek probleem. Wat gevraagde info hieronder: