1
Vraag
2
Reacties
Toby L

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet valt weg voor apps op tv en mobiel

Ik heb sinds kort vage klachten met mn internet. Op gsm's en tv doen sommige apps het niet. Ze hangen gewoon of geven melding dat internet heel traag is.

Op tv mn met disney+ en amazonprime apps die issues geven. Die apps via gsm casten naar tv werkt dan weer prima. Op gsm doen games of nieuws-apps vaak moeilijk, waar de browserversies het dan weer prima doen, of natuurlijk gewoon via mobiele data (wifi uit op de telefoon).

 

Ik heb een witte ziggo modem en 3 mesh torentjes voor de wifi. Alle werken naar behoren. Modem reset naar fabrieksinstellingen heeft ook niet geholpen. In mijn simpele beleving heb ik wel of geen verbinding, niet af en toe en/of op specifieke apps.

 

Heeft iemand tips?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Toby L
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

de settings aangepast maar zonder succes.

De modem uit, splitter gedemonteerd, kap eraf, splitter terug en modem weer aan gezet lijkt eea opgelost te hebben. Ik kijk het even aan, daar het geen zwart-wit situatie is. Dank zover, ik kom later terug op dit draadje.

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Bij gebruik van een eigen router en AP's wordt aangeraden om het modem in bridge mode te (laten) zetten.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Toby L
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ik zal mijn situatie schetsen:

ik heb mijn modem beneden in de meterkast hangen.

Deze gaat via vaste kabelaansluiting naar bovenste etage naar eerste van 3 mesh torentjes tbv wifi. Daar heb ik er nog 2 van staan op midden en benedenverdieping. Wifi dekking in huis is daarmee top.

Aan het eerste meshtorentje hangt via kabel een AP, waaraan bedraad mijn printer en pc's hangen. AP en modem hebben geen wifi signaal aan staan, alleen de mesh torentjes.

 

Voor zover ik weet staat mijn modem in bridge mode. Mede gecontroleerd met de ziggo helpdesk enkele weken geleden. Onder de link die je me stuurde staat mijn modem niet gelist. Verder geen splitters, versterkers of andere zaken. Een maandje terug kreeg ik deze issues plotseling, na maanden geen problemen. Een belletje met de helpdesk raadde me aan van modem bedraad naar de mesh toren te gaan (situatie nu dus) en dan naar de AP ipv andersom. Dat lostte het meteen op. Nu terug van vakantie weer hetzelfde gedoe. Ik begrijp het dus niet zo goed, want het is dus een apparaat en applicatie specifiek probleem. Wat gevraagde info hieronder:

 

TobyL_1-1629109297551.png

 

 

TobyL_0-1629109074977.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Aan de informatie in de eerste screenshot te zien staat het modem niet in bridge mode. In dat geval is het raadzaam om de mesh WiFi in AP mode te zetten. Is dat nu het geval? Verder goed om te lezen dat WiFi van de CB al uitgeschakeld is.

 

Zou je de gegevens op de tabbladen 'Downstream' en 'Upstream' willen plaatsen, evenals een foto van het AOP (de hoofdaansluiting)?

Toby L
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank. Geen idee hoe ik modem in bridge kan zetten en waarom dat ineens uitmaakt?

De mesh torentjes staan iig in AP modus.

 

zie hieronder gevraagde:

 

downstream 1

TobyL_0-1629112695461.png

 

 

downstream 2

TobyL_1-1629112716729.png

 

upstream

TobyL_2-1629112749853.png

 

aansluitingen en modem in 2 foto's

20210816_132330.jpg

20210816_132354.jpg

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als de mesh WiFi in AP mode staat, dan moet het modem in router mode blijven staan. Prima zoals dit nu is geconfigureerd.

 

Op het signaal zie ik wat ruis en het komt iets te sterk op het modem binnen.

 

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Daarna de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en het modem opnieuw opstarten.

 

Verder kun je deze instellingen nog toepassen op de Connect Box.

Toby L
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ok. Voor ik dat doe en in mijn beleving potentieel mn hele internet om zeep help: kun je me uitleggen waarom een splitter problemen kan geven op specifieke apps/toepassingen icm apparaat?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De splitter kan instabiliteit veroorzaken op de internetverbinding in het algemeen alsmede het TV-signaal, wanneer deze onvoldoende contact maakt met het AOP.

 

Verder heb ik mijn bovenstaande bericht nog aangepast met een link naar een aantal instellingen die je kunt toepassen op de Connect Box, deze lossen ook nog wel eens bepaalde verbindingsproblemen op.

Toby L
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

de settings aangepast maar zonder succes.

De modem uit, splitter gedemonteerd, kap eraf, splitter terug en modem weer aan gezet lijkt eea opgelost te hebben. Ik kijk het even aan, daar het geen zwart-wit situatie is. Dank zover, ik kom later terug op dit draadje.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Prima om het voorlopig even in de gaten te houden.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Heyhoi @Toby L! Irritant euvel waar je tegenaan loopt zeg! Gelukkig heb je al de nodige tips gekregen lees ik. Goed dat je aan de slag bent geweest en dat je een mogelijke oplossing te pakken hebt. Zeker goed om even aan te kijken, houd je ons op de hoogte? 

Toby L
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem blijft weg dus ik ga er nu vanuit dat de splitter niet goed genoeg was aangesloten door het kapje. Dank, draadje solved!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic